2023. december 10., vasárnap

Sarina Bowen: Steadfast - Rendíthetetlen (True North 2.)


"Amikor legutoljára hajtottam keresztül a vermonti Coleburyn, egy 1972-es Porsche 911-es volánja mögött ültem, amelyet új, padlizsánszínű fényezéssel hoztak tipp-topp állapotba."

*

A ​lány az egyetlen, aki valaha szerette – és az egyetlen, aki sosem lehet az övé. 
Jude mindent elveszített egy tavaszi napon, amikor autójával egy útszéli almafának hajtott. Egy ember meghalt, és kizárt, hogy valaha helyrehozza, amit tönkretett. Ha tehetné, örökre elkerülné a vermonti Coleburyt. Azonban egy leszokóban lévő kábítószerfüggő exfegyenc nem talál akárhol munkát. 
Sophie Haines számára megrendítő élmény újra szembetalálkozni a férfival, aki összetörte a szívét. Hirtelen mindenütt ott van, akármerre fordul. Nehéz nem észrevenni, hogy mennyire megváltozott. A rosszfiúnak, aki egykor szerette őt, nem volt izmos felkarja és napcsókolta hajfürtjei. És sosem jelentkezett volna önkéntesnek a templom konyháján. 
Sophie tudja, hogy őrültség egy olyan ember után vágyakozni, aki az összes, fájó szívvel írt levelét visszaküldte olvasatlanul a börtönből. Ám a fiú pillantásai az irányába minden ellenállását megrendítik. 
Senki nem akarja, hogy Sophie és Jude újra együtt legyen, legkevésbé Sophie rendőrfőnök apja. Viszont Colebury egy kisváros. És a tiltott szerelemnek saját szabályai vannak.


"Lehet, hogy Jude drogfüggő volt, én viszont Jude-függő."



Alig hiszem el, hogy végre magyarul is folytatódhatott a sorozat. Talán az egyik legrégebben várt folytatás a Steadfast - Rendíthetetlen, lassan már feladtam a várakozást, de milyen jól tettem, hogy kitartottam. Remélem ezután a többi rész is jön sorban, és a magyar olvasók is beleszeretnek a True North sorozatba, illetve Vermontba. Jude és Sophie története kemény, függőséggel és következményekkel telis second chance romance. Mindig is tudtam, hogy Sarina Bowen egy zseni, de úgy igazán a Steadfasttel mutatja meg, hogy mennyire is az.

Azt vettem észre magamon, hogy ahogy belekezdtem a kötetbe, csak nagy nehezen tudtam elszakadni tőle. Ez lehet az írónő, Jude vagy akár Sophie érdeme, de az az igazság, hogy annyira ki voltam már éhezve a folytatásra, hogy nem bírtam sokáig türtőztetni magam, és fejest ugrottam a cselekménybe. A Rendíthetetlen egy keményebb történet, tele szívfájdalommal, megrekedéssel, új esélyekkel, és magával az élettel. Egy sokkal igazibb, sokkal mélyebb történet, amit baromi nehéz olvasni, ugyanakkor nagyon is megéri. Griffin Shipley után egy olyan kanyart veszünk, ahol az élet csak úgy osztogatja a kemény lapokat, és attól sem riad meg, hogy a padlóra küldjön minket. Mégsem érzem azt, hogy ne lett volna rendjén, hogy a sorozat egy ennyire valóságos, mégis szívet törően gyönyörű résszel folytatódjon. Imádtam olvasni, akkor is, ha nem egyszer azt éreztette velem, hogy hiába vagyok erős, a végére több darabra fog törni a szívem. Jude és Sophie története tele van érzelmekkel, a múlt árnyékával, és a jelen kilátástalanságával. Egy függő életét meséli el, ad neki egy második esélyt, amit vagy megragad vagy nem. Tarts te is Jude-dal és derítsd ki.

Jude és Sophie elég korán, tiniként találkoztak, majd Jude élete lejtmenetbe kapcsolt, és az egyik dolog, amit elvesztett Sophie mellett az a szabadsága és a józan esze. Fájt olvasni, ugyanakkor örülök, hogy az írónő megírta ezt a második esély történetet. Ritkán mondok ilyet, mert tényleg nem vagyok híve a második esélynek, ugyanakkor Sophie és Jude nagyon is megérdemli. Kiegészítik egymást, mindig ott vannak a másiknak, akkor is, ha csak a háttérben munkálkodnak, és nem akarnak kilépni a másik elé. Habár a borító nem ezt sejteti, mégis egy komoly kötettel van dolgunk, ami kellő mennyiségben vegyíti a romantikus elemeket.

Nem sok mindenre emlékszem az első részből, de arra igen, akkor Jude nagyon felkeltette a figyelmemet, és reméltem, hogy az írónő nem hagyja cserben és megkapja a saját kötetét. Jude habár a kötet lapjai alatt már nem az a fiú, aki volt, és küzd a felszínen maradásért, még érezhető rajta, hogy hiába szabadult, nehezen tudja elfogadni, hogy bármit is érdemelhet az élettől. Fájt látni, ahogy időről időre szabotálja magát, és nem hisz eléggé abban, hogy ki is ő.

A függőség egy kegyetlen betegség, amibe nagyon könnyű visszaesni. Sarina Bowen Jude-on keresztül mutatja meg a kísértés különböző formáit. A kötet elején egyre inkább próbálja leterelni az útról, majd egy bizonyos pont után kapaszkodót kapaszkodóra halmoz. Jude erős, ugyanakkor esendő is. A második esély reménnyel, illetve kétkedéssel tölti el. Meghasítja a remény, és a múlt kettőssége. Érdekes, de nem tudom azt mondani vele kapcsolatban, hogy a visszaemlékezéseknek köszönhetően utálnám a fiatalkori énjét. Nyilván, a felnőtt énjének több a felelősség érzete, ugyanakkor megfelelő keretek között kordában lehet tartani a kamaszkori kilengéseket.

A kötetben, ha nagyon klisés akarok lenni, akkor azt mondanám, hogy Jude testesíti meg a rosszfiút, aki kísértésbe viszi a jó kislányt, és megmutatja, hogy nem is olyan jó, de... És ez a de nagyon fontos, a Steadfast nem klisék halmaza. Megmutatja, hogy mindenkinek lehetnek gyenge pillanatai, mindenkinek lehetnek olyan döntései, amiket később megbán, és az élet egy harc, küzdelem, ami nem válogatja az eszközeit, és csak rajtad áll, hogy a felszínen tudsz e maradni, vagy elnyel a függőség és az emberi gyarlóság világa.

Jude mellett, Sophie szemszögéből olvashatjuk a történetet. Különösen jót tett ez a váltott nézőpont, mert amíg Jude saját maga ellen dolgozott, addig Sophie megmutatta neki, hogy igenis megérdemli a második esélyt, és a kis nyomozás is jót tesz a kötet végkimenetelének. Jót tesz, mert ha valahol mélyen belül sejtjük is, hogy valami nem okés, és Sophie segít ennek az ügynek a végére járni. Emellett egy igazán kedves, jóravaló és szociálisan gyengéd női karaktert ismerhettem meg a személyében, aki úgy, mint Jude a múlt következményeiben kénytelen élni napról napra.

A kisvárosi romantika mindenképp emel a hangulaton, na meg a "megkínzott hős" szerep is, ami Jude-nak jutott. Vannak azok a könyvek, amik jól megalapozottak, és minden kérdésre választ adnak, nem lengenek ki, de közben megmutatják azt is, amit elsőre talán nem látnál. A Steadfast - Rendíthetetlen is pont ilyen. Ad egy nagy csokor problémát, hogy aztán fejezetről fejezetre még többet rakjon hozzá, de aztán azt is megmutatja, hogy minden legyőzhető kellő támogatással, és kellő motivációval. Egyes esetekben jól megérdemelt a második esély, és Sarina Bowen alá is támasztja a valóságalapját Jude-on és Sophie-n keresztül.

Alapvetően egy romantikus történettel van dolgunk, nem hiába a Rubin Pöttyös besorolás, ugyanakkor a nyomozós szál csak még izgalmassá teszi a cselekményt. Jobban belegondolva semmi olyan nem történik a kötet sorai alatt, aminek ne lenne élet szaga, és csak úgy árad belőle a valóság. Az egyik oka annak, hogy szeretek olvasni az írónőtől az az, hogy felettébb őszinték a regényei, nem kendőzik el a problémákat, hanem megoldást keresnek rá, még akkor is, ha hosszú vagy döcögős az odáig vezető út. Jude és Sophie története sokáig velem fog maradni, és egy részük mindig is birtokolni fogja a szívem egy darabját. Összességében egy nagyon komoly, ugyanakkor szerethető és fájdalmas történetet kaptam. Szerettem a Bittersweetet, hiszen az indított el a Sarina Bowen vonaton, de a Steadfast úgy érzem, hogy sokkal többet adott. A Steadfast megmutatta, hogy lehet egy olyan regényt is élvezni, amiben hétköznapiak a hősök, és hétköznapi problémákkal küzdenek, nem kell mindig a fantasy világába menekülni, mert a romantikus történetek is képesek legalább annyira lenyűgözőek lenni, mint egy tündérektől hemzsegő regény. Sarina Bowen jött, látott és győzött. Teljesen levett a lábamról, és annyira örülök, hogy Jude megkapta az esélyt a bizonyításra, a második esélyt az életre függőségek nélkül. Az biztos, hogy a szívembe zártam a történetüket, és alig várom, hogy újabb True North regény jelenjen meg. Úgy mennék én is a csütörtöki Shipley család vacsoráira, mert valami eszméletlenül fergeteges lehet a hangulat.

"Jude Nickel vagyok, és függő. Illetve egy kurva nagy idióta."

"Amikor kiengedtek a börtönből, többen is mondták, hogy "tartsd magad távol a bajtól". De mi a szart csináljon az ember, ha a baj nem tartja távol magát tőle?"

" - Nem vagyok a szüleim jó kislánya és a te rossz kislányod sem - közöltem reszkető hangon. - Ezek csak hülye, kitalált címkék. Különben is, mióta érdekel mások vélemény?"

" - Nem gondoltam, hogy megérdemellek. Basszus, még most sem gondolom. De lehet, hogy ennek nem is erről kell szólnia."

"A büszkeség tette ördöggé az angyalokat; az alázat teszi angyalhoz hasonlatossá az embereket."

"A külső alapján senki nem fogja tudni megállapítani, hogy valaki függő-e. Lehet, hogy a mellettem ülő srác kristályt, ketamint vagy Vicodint-tól, de ez nem látszik az arcán. Esetleg, ha odaállnék elé, és belenéznék a két szemébe, észrevennék valami ismerősét. Egy villanásnyi szégyent. A bizalmatlanság árnyait."




🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...