2023. december 1., péntek

Abbi Waxman: Felnőttképző


"Liz Quinn, a Knight's vezetője - amely egyike a még talpon maradt független könyvesboltoknak Los Angelesben - nem volt éppen lágy szívű ember."

*

Laura Costellónak meglehetősen rossz napja van. Most bontotta fel az eljegyzését a gimis szerelmével, a szülei nem értik meg, a bérelt lakása leégett, és mindennek tetejébe még bőrig is ázott a Los Angelesben évezredenként egyszer előforduló zivatarban. Nemhogy száraz, de semmilyen ruhája sincsen. Beszalad hát az első helyre, amit menedéket keresve talál. Ez pedig nem más, mint a könyvmoly Nina Hill boltja – és itt, a regények között Laura nem csupán rokon lelkekre, hanem segítőkész barátokra is talál. 
A különc Polly, a felesleges tényeket habzsoló Nina és a hihetetlenül jóképű Bob a segítségére siet – ki-ki a maga őrült, szeleburdi vagy éppen visszahúzódó módján. Laurának pedig pont erre van szüksége ahhoz, hogy valahogy újra összerakja az életét, és számtalan vicces, mégis embert próbáló kalandon át választ találjon arra a legnehezebb kérdésre, hogy mi is akar lenni, ha nagy lesz.





"Nehéz szeretni magadat, miközben azzal küzdesz, hogy a lehető legjobb formádat add, ami ugye eleve azt sugallja, hogy a jelenlegi verzión még lehetne dolgozni egy kicsit."


Ez volt az első találkozásom az írónő munkásságával, viszont nagyon szeretem a chick-lit, limonádé könyveket, a Felnőttképző pedig abszolúte beleillik ebbe a kategóriába. Engem sikeresen megnyert magának, és miután rákerestem az eredeti címére rájöttem, hogy én már bizony nézegettem ezt a könyvet. Nagyon örülök, hogy mi magyarok is olvashatjuk ezt a felettébb aranyos és szórakoztató történetet. Ha szereted a kiadó eddig megjelent chick litjeit, akkor ezt se hagyd ki!

Nagyon szép és felfrissítő olvasmány volt az utóbbi idők fantasy olvasmányai mellé. A legjobb szó, amivel illetni tudom az a cuki, igazi komfort olvasmány, ahol tűzbe tennéd a found family trope miatt, és amiért úgy érzed, hogy te is a Felnőttképző része vagy! Ennyire édes történetet is régen olvastam, és a szó legnemesebb értelmében véve aranyos a történet. Feltölti a lelked, de közben nem várja el, hogy nagyszabású dolgokat kövessen el benne.

Annyira kis ártatlan, hozza a cosy vibe-ot és megtölti szeretettel a szíved. Tudjátok van a könyörgő szemes emoji, ha ezekkel kellene jellemeznem akkor az egyik ez lenne, a másik meg egy világosrózsaszín szívecske, mert tényleg olyan kis gyengéd, nőies olvasmány, ami tökéletes a csajos estékre és énidőkre. Nem akar semmit sem túlmagyarázni, nem tőr nagy babérokra, mégis ez a legjobb benne.

De kezdjük is az elején. A Felnőttképző egy sorozat második része, viszont nem szükséges ismerni az első részt, így egyedülálló kötetként is olvasható. Viszont néhány karakter felbukkanhat az Egy könyvmoly élete c. regényből. Ez engem még inkább arra ösztönzött, hogy azt a könyvet is olvassam el. A történetünk főszereplője Laura, aki New Yorkból Los Angelesbe költözik, hogy távol legyen a szülői nyomástól. Attól, hogy nem értik meg őt, és az életben meghozott döntéseit.

Van valami azokban a regényekbe, ahol a főszereplő menekül valami elől, és keresi a második esélyt. A Felnőttképző is nagyon hasonló, legalábbis hangulatában biztosan. Maga a történet valamilyen szinten vicces, édes és szívet melengető. Az egyik kedvenc karakterem, nem meglepő módon maga a főszereplő lett, Laura, akinek a barátai mindent megtennének érte, ha kell segítenek neki, hogy ki tudjon teljesedni, és ott vannak mellett akkor is, amikor a család nem.

Minden egyes karakternek megvan a maga keresztje, a maga furcsasága, mégsem tudom azt mondani, hogy ne imádtam volna pont emiatt őket, és akkor még a cicás-kutyás vonalról nem is beszéltem. Viszonylag kevés elvárással kezdtem bele a Felnőttképzőbe, az viszont biztos, hogy jóval többet adott annál, mint amit reméltem tőle. Nagyon szeretem az ilyen csupaszív történeteket és Abbi Waxman Felnőttképzője ilyen.

Kedves, jót tesz a lelkednek, de közben szórakoztató és ki is kapcsol. A szerelmi szálat sem hanyagolja el, hiszen nem véletlenül romantikus történet, így akik a romantika miatt olvasnák azoknak is megéri kézbe venni, de a found family is, mint trope jelen van és nem is tudnám ennél jobban szeretni az írónőt miatta! Még több ilyet, naphosszat el tudnám olvasni Laura, Maggie, Polly és Bob mindennapjait.

Összességében egy nagyon nerd, de annál inkább szerethetőbb történetet kaptam. Iszonyatan élveztem elmerülni a sorokban, és megélni a karakterekkel a pillanatokat. Ha te is vágysz egy kis kikapcsra, finom rozéval a kezedben, akkor a Felnőttképző a te könyved. Ha pedig te is kutyás vagy macskás vagy, akkor nem hagyhatod ki Abbi Waxman és Laura kalandjait! Akárcsak Beth O'Leary, Waxman is megvett magának kilóra!!

"Nehéz szeretni magadat, miközben azzal küzdesz, hogy a lehető legjobb formádat add, ami ugye eleve azt sugallja, hogy a jelenlegi verzión még lehetne dolgozni egy kicsit. Laura nem tudta eldönteni, melyik a rosszabb - az állandó agytorna, ami ahhoz kell, hogy ellenpontozza az önmagáról alkotott képeket, vagy az érzelmi erőfeszítés, ami ahhoz kell, hogy boldognak érezze magát mindezek miatt."

"Te olyan típus vagy, aki ha besétál a szobába, mindenki elkezdi jobban érezni magát."

"Valaki egyszer azt mondta nekem, hogy az aggodalom az ismeretlen jövőben lakozik, a depresszió az elfelejthetetlen múltban, a békesség pedig a jelen pillanat elfogadásában."

"Amikor először találkoztunk, akkor is mondtam, és most újból elmondom, te egy legenda hősnője lehetnél."

" - Nagyon bátorító vagy, ugye tudod? Ha te mondod, a legnehezebb dolgok is rögtön lehetségesnek hatnak."




🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...