2024. szeptember 23., hétfő

Elise Kova: Alku a tündekirállyal (Mágiával egyesülve 1.)


"A tündék általában két okból kelnek át a mi világunkba: háborúzni vagy házasodni."

*

Ez ​a letehetetlenül izgalmas romantikus fantasy egy emberlány és a tündekirály házasságáról szól. A tündék csupán két okból jönnek közénk: háborúzni, vagy házasodni. Mindkét esetben a halál motiválja őket. 
Háromezer évvel ezelőtt az emberekre vad mágiát használó, nagy hatalmú fajok vadásztak, amíg meg nem született közöttük egy paktum. Az azóta eltelt évszázadok során a tündék mindig Luella falujából vittek el egy fiatal nőt, hogy ő legyen az emberkirálynéjuk. Akit kiválasztanak, arra a falu úgy tekint, mintha megjelölte volna a halál. A 19 éves Luella hálás, hogy megmenekült ettől kislánykorában, és lehetősége nyílt arra, hogy a gyógynövények tanulmányozásának szentelhesse az életét, és a város egyetlen javasasszonyává válhasson. 
Egészen addig, amíg váratlanul meg nem jelenik a faluban a tündekirály, aki érte jött. Minden, amit Luella a saját életéről és önmagáról tudott, hazugságnak bizonyul. Miután elviszik egy vad mágiával teli vidékre, Luella kénytelen királynévá válni a hideg, de perzselően jóképű tündekirály oldalán. A legnagyobb fájdalmat egy olyan szenvedély okozza neki, amire nem is számított. 
Ez a regény, amit Hadész és Perszephoné, illetve a Szépség és a Szörnyeteg története ihletett, önmagában is teljes értékű olvasmány. Tökéletes választás a romantikus fantasy rajongóinak, akik épp megfelelő mennyiségű fülledtségre vágynak, és a következő lassan izzó, magával ragadó, legendás szerelmet keresik.


" - Te egy rejtély vagy számomra, Luella - suttogja Eldas vágyakozón."

Az Alku a tündekirállyal egy romantikus fantasy, enemies to lovers, slow burn történet tele mágiával és egy sajátos világfelépítéssel. A történet az emberek és a tündék közötti világra fókuszál, illetve annak dinamikájára. A szerelmi szál szépen a maga lassú medrében bontakozik ki, és mutatja meg az erejét. Az írónő másik regénye, az Air Awakens - Ébredő szél nagy kedvencem, emiatt nagyon kíváncsi voltam erre a történetére is, és azt hiszem sikerült új kedvencet avatnom.

Adott egy erős női karakter, és egy olyan férfi főhős, aki titokzatos, különc, mégis lehet szeretni. A történet már az elején megmutatja, mire is számíthatunk tőle, és végig hozzá azt a színvonalat, amit úgy szeretek az írónőtől. Eldas és Luella románca már elég korán megfogott magának, egyenesen imádtam őket, a világot és azt, ahogy Luella belecsöppent ebbe az egész Emberkirályné szituációba. Luella nemcsak független, de okos és felettébb kedvelhető karakter is, aki nem ismeri a lehetetlent és mindent megtesz, ami az erejéből telik. Ezzel szemben azt érzem, hogy Eldas sokkal zárkózottabb, legalábbis az elején, és kellett neki bőven idő ahhoz, hogy megnyíljon előttünk. A kötet eleinte a világról szól, az alapokról, Luella sorsáról majd ahogy egyre többet és többet olvasunk, úgy kezd a másik megismerése és a romantika is szerepet kapni. Az a helyzet, hogy engem mindig meg lehet győzni egy jó romantikus fantasy történettel, és az Alku a tündekirállyal még ennél is többet tett. Imádtam, és olyan szinten beleéltem magam a történetbe, hogy nem akartam, hogy vége legyen. A mágia és a világfelépítés valami fantasztikus, tele van élettel, és nagyon jól hozta a Szépség és a Szörnyeteg, illetve a Hadész és Perszephoné retelling jegyeit.

A rózsa motívum, ami már az élfestésen, illetve a borítón is megmutatja magát a kellő helyeken kerül elő, és végig éreztem azt, hogy hiába lassabb a cselekmény, mint amihez hozzá vagyok szokva, mégsem engedett el, és tudnom kellett, hogy Luella sikerrel jár e, és kiutat talál e az Emberkirályné béklyójából, vagy kudarcot vall e, és Eldas oldalán marad? Esetleg mindkettő? Én biztos nem engedném el Eldast, már csak azért sem, mert olyan, mintha Cardan és Loki "szerelemgyereke" lenne!!

A világ egészen lenyűgöző, s habár tünde nézőszögből ismerhetjük meg javarészt, azért egy igen apró felvezetést kap a következő kötet is, ami a tündérekről fog szólni. A mágia, a világ alapja, és egy be nem fejezett munka állnak a középpontban, ezek alakítják a cselekményt. A háttérben nemcsak a Köztesvilág sorsa áll fenn, hanem Eldas királysága is. A kötet szinte minden olyan mágikus lényt felsorakoztat, amikről szeret olvasni az ember lánya, emiatt úgy gondolom, hogy tökéletes sorozatindító.

S habár minden egyes kötet különálló, nem függenek össze, én mégis alig várom, hogy ha csak mellékesen is, de újra részese lehessek Luella és Eldas párosának. Nagyon kellett az a lelkemnek, hogy ők megtaláljanak, és vétek lenne fantasy rajongóként kihagyni Elise Kova zseniális világát. Az írónő valamit nagyon tud, mert az Ébredő szél sem volt semmi, na de az Alku a tündekirállyal mindent vitt. Teljesen függő lettem.

Annyira kellett nekem ez a lassan kibontakozó románc, az egy ágy trope, a kezdetleges ellenségeskedés, és az hogy csigatempóban alakuljanak ki az érzelmek, mert amíg elérünk a szerelemig, valahol mi is szerelembe esünk a világgal, és nem akarjuk elhagyni. Mind Eldas, s mind Luella nagyon jól ki vannak dolgozva, és alaposan felvértezte őket az írónő önbizalomhiánnyal és szeretetéhséggel.

Luella egy tipikusan olyan hősnő, aki a hátán viszi a cselekményt, aki erős, független és képes egyedül is helytállni legyen akármilyen kétségbeesett, vagy éppen lehetetlen a helyzet. Az írónő megmutatta általa, hogy mi is az igazi szerelem, és azt is, hogy mi magunk döntünk, csupán látnunk kell az összes választási lehetőséget ahhoz, hogy úgy döntsünk, amire a szívünk leginkább vágyik. A szerelem és a romantika teljesen tönkretett, de közben meg olyan szép is volt.

Eldas megnyert magának, de ezt már az elején is tudtam, hogy így lesz, emiatt nem is volt meglepő számomra, hogy a végére kedvenc karakterem lett. Nemcsak ő, hanem a kötet is lenyűgöző, tele van erővel és energiával, és azt érzed, hogy él, és minden egyes cseppért, amit ad hálás vagy. Vannak azok a fantasy történetek, amik neked íródtak, és azt érzem, hogy Elise Kova az Alku a tündekirállyal c. regényt nekem írta. Imádtam minden sorát, és a Könyvek varázslata óta az egyik legszebben megírt slow burn fantasy történt, amit olvastam. Nemcsak a világa nyűgöz le, hanem a karakterek is, hiszen szerethetőek, céljuk van, és valahol esendőek is, és emiatt kedvelhetőek annyira. Luella minden egyes pillanatban meglepett, míg Eldas jeleneteit szó szerint szomjaztam. A párosuk annyira de annyira jó, képtelen voltam nem imádni őket együtt. A romantika része igaz nem kap akkora hangsúlyt, mint a világ felépítése, mégsem volt emiatt hiányérzetem. A nagyobb volumenű fantasyk mellett az Alku a tündekirállyal igazi kincsesdoboz, mert habár nincsenek benne nagyvolumenű események, azért néhány csavart és meglepetést így is kapunk, ugyanakkor garantált a boldog befejezés, és számomra egy happy ending mindennél többet ér. Ha szeretnél egy könnyen olvasható fantasyt olvasni egy nagyon érdekes és jól kidolgozott világról, amiben az egyensúly fenntartásához áldozatokra és érzelmekre van szükség ne hagyd ki Luella és Eldas történetét. Egy nagyon ígéretes sorozat első része, amit önmagában is lehet olvasni.
"Életemben először úgy készülök végrehajtani valamit, hogy nincs tervem, és nem a kötelességtudat vezérel. Nem hallgatok másra, csak a szívem eszelős dobogására."

"Azt hiszem, az lesz a legjobb, ha soha többé nem hagyom, hogy akár csak megforduljon a fejemben a szerelem gondolata."

" - Ő szabadon távozhat. - A király biccent a lovagjai felé, akik hagyják, hogy Emma és Ruth elmenjenek mellettük. - Ugyanis igazad van, nem ő az én királyném. Megtaláltam azt a nőt, akit keresek. 
- Nagyszerű, akkor most már el is mehetsz - dünnyögöm az orrom alatt."

" - Köteles vagy tisztelni engem! - kiabálja utánam. 
- Előbb válj olyasvalakivé, aki megérdemli a tiszteletet! - szólok vissza, és becsapom az ajtót magam mögött."

" - Lehet, hogy nincs túl sok tapasztalatom ezen a téren, de szerintem a szeretlek nem ugyanazt jelenti, mint az, hogy feleségül akarok menni hozzád."

" - Igen, Eldas, megkaptam a szabadságot és a választási lehetőséget, és én téged választalak."



🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Chloe Liese: Mindig csak te (A Bergman fivérek 2.)

"Ren Bergman átkozottul boldog. Túlságosan is." * Ren ​Bergman a találkozásuk első pillanatától tudja, hogy Francine Zeferino ol...