2024. augusztus 26., hétfő

Elizabeth Lim: A sárkány ígérete (Hat bíborszín darumadár 2.)


"A Taijin-tenger fenekének só-, iszap- és csalódásíze volt."

*

„Az ​ígéret nem holmi csók a szélben, amivel csak úgy dobálózunk. Egy darab saját magunkból, amit odaadunk valaki másnak, és nem kapjuk vissza, amíg nem teljesítjük a fogadalmunkat.” 
Vannak azonban ígéretek, amelyeket szinte lehetetlen teljesíteni. Egy elátkozott sárkánygyöngy visszajuttatása a jogos tulajdonosának pont ilyen feladat. Különösen, ha a szóban forgó gyöngyöt a világ összes nagy hatalmú sárkánya, varázslója és démona magának akarja. És ha ez nem lenne elég, a roppant erővel rendelkező varázstárgy rendkívül szeszélyes is… Shiorinak el kell utaznia a sárkányok tenger mélyén rejtőző királyságába, démonokkal és szellemekkel kell harcolnia, és haza kell juttatnia a gyöngyöt, mielőtt az teljesen kettétörik, és elpusztítja a világot. 
De maga Shiori vajon hazatalál-e valaha? El tudják-e fogadni az emberek az ereiben csörgedező varázserőt, vagy elszabadult papírsárkányként kell kóborolnia a világban, távol az apjától, a testvéreitől, a szerelmétől? 
A Hat bíborszín darumadár folytatásában Kiata hercegnőjének minden varázserejét és leleményességét be kell vetnie, ha túl akarja élni a rá váró megpróbáltatásokat, és nem akarja, hogy elszakadjon a sors fonala, amely az igaz szerelméhez köti.


" - A szíved az otthonod - motyogtam. - Amíg ezt meg nem érted, nem tartozol sehová."

Talán az egyik legjobban várt fantasy/ázsiai mitológia inspirálta történet folytatása számomra A sárkány ígérete. Az első rész, a Hat bíborszín darumadár nagyon jó volt, igazi kedvenc lett, így kíváncsian vártam, hogy A sárkány ígérete mit tud nyújtani. Szerintem sokkal jobb lett, mint a duológia nyitókötete, illetve sokkal árnyaltabb, és több dolog is történik benne, mint az első részben. Ezután ha valaki ázsiai mitológia ihletésű könyvet szeretne olvasni, biztos hogy a Hat bíborszín darumadár duológiát fogom ajánlani Elizabeth Limtől.

Miután részt vettem a kiadó sárkányos eseményén még kíváncsibb lettem a kötetre. Kíváncsibb, mert valami eszméletlenül cuki az írónő, és tudnom kellett, hogy mi lesz Shiori, Takkan (Retekfiú) és Seryu sorsa. Elizabeth Lim A sárkány ígérete című regénye egy nagyon szépen megírt, ázsiai mitológiával és legendákkal átitatott fantasy, ami már az első oldalaktól magával ragadott, és végig ott volt mellettem, fogta a kezem és hagyta, hogy végig Shiori mellett álljak, és átéljem azokat a kalandokat és veszélyes helyzeteket, amikbe keveredik A sárkány ígérete alatt. Maga a történet az ígéreteket, a kötelességet, és az önmagunkra találást helyezi központi témaként előtérbe, mindezt úgy, hogy közben egy csodálatos, mágikus világba repít el bennünket, ahol nemcsak a sárkányokat ismerhetjük meg, hanem a démonokat is, és újra utunkat keresztezik az elvarázsolt darumadarak, Kikivel karöltve. Illetve Shiori mostohaanyjának a történetébe is enged egy aprócska betekintést. Ilyenkor örülök nagyon, hogy nem kell azzal a morzsával megelégedni, amit az írónő Raikamával kapcsolatban elejtett, hiszen megkapta a saját előzménytörténetét, ami reményeim szerint legalább akkora kedvenc lesz, mint a Hat bíborszín darumadár duológia!!

A könyv főszereplője, Shiori egy bátor és határozott lány, aki már az első részben is megmutatta, hogy nem tud kimaradni a bajból, minden egyes lépésénél ott figyel a sötétben, hogy mikor csaphat le rá legközelebb. A sárkányos első néhány fejezet teljesen levett a lábamról, nagyon örültem, hogy általa és Seryu által megismerhettem a vízi világot, a sárkányok társadalmát, és átélhettem azokat a veszélyes helyzeteket, amikbe Shiori keveredett.

Shiori karaktere egyszerre erős és talpraesett, viszont érzelmileg teljesen tönkretett. Azt érzem, hogy ahogy haladtam előre úgy lettem egyre bizonytalanabb, és úgy kérdőjeleztem meg azt, amit csinált. Fájt a szívem Seryu miatt, de közben meg ott van Retekfiú, aki már az első pillanatokban levett a lábamról, és ez a "szerelmi háromszög" betett nekem. Shiori vakmerő, engedetlen, viszont a szíve a helyén van, és emiatt még nehezebb volt átélni vele A sárkány ígérete cselekményét.

A múlt is feltárul előttünk, csak úgy, mint egy szent küldetés képe, ami már az első részt is ösztönözte. A kalandok és a meredek szituációk mind hozzájárultak ahhoz, hogy igazán olvasmányos és letehetetlen legyen ez a remek második rész. Van benne minden, amit egy ázsiai mitológia és legendák által inspirált kötettől várok: izgalmas legendák, erős karakterek, emberi sorsok és olyan csavarok, hogy csak úgy kapargatod az állad a földről utána. Ha azt mondom, hogy zseniális volt, akkor nem fejezem ki kellőképpen, hogy mennyire is gyönyörű A sárkány ígérete.

Lehet, hogy írtam már az első résznél is, lehet, hogy nem, de Elizabeth Lim stílusa páratlan, és nagyon jól áll neki a történetmesélés. Nagyon egyedi, van benne líraiság, illetve a leírásai egyszerűen mesések. A világfelépítése részletgazdag, tele van vibráló színekkel, varázslattal és egy magasztosabb céllal. Az alapok szerintem kifejezetten jók, és az ázsiai kultúrából merített elemek tökéletesen kiegészítik a már így is remek világot. A sárkányok, illetve a mitikus lények, és ezáltal a hagyományok is szerves részei a történetnek.

A kötet hangulata hol hozza a felfokozott izgalmakat, hol pedig titokzatos és lebilincselő. A sárkány ígéretében a mágia keveredik a mitológiával, és szerintem soha nem fogom megunni ezt a kombinációt. Varázslatos, ahogy a két elem táncot jár, és ahogy fejezetről fejezetre egyre többet és többet ad magából. Ha az első rész, a Hat bíborszín darumadár nem győzött volna meg, biztos vagyok benne, hogy A sárkány ígérete után kérdés sem lenne, hogy megéri e elkezdeni a duológiát, mert határozottan igen!

A mitológia és a karakterek mellett a kötet egyik erősség a család, illetve a baráti kapcsolat ábrázolása. Gondolok itt Shiori és a testvérei közötti kapocsra, vagy elég ha Kikit nézzük, esetleg Takkant, aki megpendítette a szívem egyik hurját. De ott van Seryu is, akinek drukkoltam, hogy több szerep jusson, és jobban megismerjük, illetve ki tudjon bontakozni ebben a részben. 

Nem csalódtam az írónőben, és örülök, hogy bizalmat szavaztam neki, mert nemcsak Shiori és Takkan, de Seryu is jobban előtérbe került, és emiatt a kötet első negyede nagyon kedves a szívemnek.  Mivel a történet Shioriról és az ismert világ sorsáról szól, így a legtöbb érzelem is miatta kerül felszínre. Mindegy, hogy merre jár barátok, illetve lojális szövetségesek alakulnak ki a léptei nyomán, és az írónő szépen erre helyezi a hangsúlyt. A barátság és család mellett a lojalitás és a fejlődés kerül elő még, mint téma. Elizabeth Lim pont emiatt, hogy erősebb érzéseket tudjon kiváltani apellál néhol lassabb tempójú cselekménnyel, és ezért helyez több hangsúlyt a háttér, illetve a múlt megismerésére. Összességében A sárkány ígérete egy varázslattal átitatott, érzelmekben gazdag fantasy, ami az ázsiai mitológiát ötvözi legendákkal, titkokkal, ígéretekkel és a család fontosságával. Elizabeth Lim nemcsak a karakterfejlődést helyezte előtérbe, hanem a múltat és Raikama történetét is. A világfelépítés, illetve a karakterek közötti dinamika ezúttal is teljesen elvarázsolt, és együtt izgultam végig Shiorival, Takkannal, Kikivel, és a többiekkel az események láncolatát. Ha egy igazán ütős és egyedi ázsiai mitológia ihlette fantasyre vágysz, ne habozz és olvasd el a Hat bíborszín darumadár duológiát. Nemcsak kívül, de belül is gyönyörű a történet tele legendákkal, sárkányokkal és mágiával.
" - Jobb lesz, ha ezt megjegyzed: a szíved az otthonod."

" - A fonalad végéhez vagyok kötve - emlékeztetett Takkan. - Nem számít, milyen hosszúra nyúlik, amíg akarsz engem, nem engedlek el."

" - De az irántad érzett szerelmem sokkal erősebb a büszkeségnél, Shiori. Mindennél erősebb."

" - A sorsod már az enyémhez van kötve - suttogtam, miközben az ajkam még mindig az ajkát érintette. - A szíved az enyém, és ahol te vagy, az az otthonom. Bármi következzen is, együtt nézünk szembe vele. - Együtt - ismételte meg határozottan. - Mindig."

" - Legyen világos vagy sötét, te vagy a fény, amely képes meggyújtani a lámpásomat."

" - Össze vagyunk kötve, emlékszel? Ha neked nincs szíved, én neked adom az enyém felét. Ha nincs lelked, összekötöm az enyémet a tiéddel."



🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Raquel Vasquez Gilliland: A növénybűvölő (A növénybűvölő 1.)

"A dédnagynéném, Nadia szerint rossz ötlet visszautasítani egy kísértettől kapott ajándékot." * A ​legenda szerint a Flores csal...