2024. június 3., hétfő

On Sai: Titkok és intrikák (Vágymágusok 3,5.)


"A tömeg a kastély előtt hangoskodott, a sétánk során mi is ezért kanyarodtunk erre."

*

Megfogadtam, ​hogy nem játszol többé a szívemmel. 
Mit érzett Lidérc, amikor először találkozott Riannával? Miért áldozta fel hollószínű haját? Kicsoda is valójában Roan, és milyen titkos utakon járt a Néma várban? Hogyan csattant el az a három csók, amit kapott? 
Izgalmas betekintés a Vágymágusok régmúltjába és a jelen titkos eseményeibe. 
A kisregény bemutatja, milyen halálos versenyfutás zajlott a Folyóünnep alatt. Amíg gyönyörű ruhák villantak a bálteremben, és közrendűek ropták a táncot a téli fagyban az utcákon, addig Delon és Roan egy másfajta, sokkal veszélyesebb keringőt űzött. Végül azt is megtudjuk, hogy sikerült-e ellopni a királyné babáját. 
A novellákból megismerjük Rianna anyukáját, a félénk szipolyt, aki nem volt hajlandó nevetésével elcsábítani Alean grófot. Láthatjuk a Gyilkos-völgy fenyegető arcát, a kis Roan rettegését a szélszörnytől és a tűzkígyó tombolását a kastély északi szárnyában. 
Fény derül a háború korai időszakára, a Végvár mozgalmas életére és arra, mitől vált döbbenetes módon hófehérré Delon haja. 
Az év legkülönlegesebb fantasyműve a természetről és vágyról. A sorozat két kötete is Merítés-közönségdíjat nyert. Éld át az izgalmas és mágikusan érzéki kalandokat!


"De hát Ria egy elemi csapás volt. Egy hősies, segítőkész elemi csapás."

Amilyen döcögősen indult a kapcsolatom a sorozattal, annál nagyobb lett a rajongásom, ahogy szépen haladtam előre. A Titkok és intrikák egy novellaválogatás, és megmondom őszintén már a falat kaparom, hogy mégis hol van az a negyedik rész, mert ez már kínzás. Ezt enyhíti valamennyire ez a 3,5. kötetet, de már nagyon olvasnám a folytatást. Ennek ellenére is nagyon jó volt elmerülni ebben a kötetben, és csak remélem, hogy már nem kell sokat várnunk!! Ugye???

On Sai a Scar óta az egyik kedvenc magyar szerzőmmé nőtte ki magát, aki mindig meg tud lepni valamivel, és akinek öröm a köteteit kézbe venni. A Vágymágusok sorozata egy YA fantasy, ebből is az izgalmasabb, titkokkal teli fantasy, amit csak szeretni lehet. A szomjamat a folytatásra ez a kisregény valamennyire oltotta, ugyanakkor még jobban fel is piszkált. Imádtam olvasni a novellákat, ugyanakkor nem vagyok egy nagy novellafaló, mert nem érzem azt, hogy ebben a közegben ki lehetne teljesedni, viszont On Sai jó néhány novellájánál azt éreztem, hogy elég az, amit kaptam, és nem éreztem szükségét annak, hogy még jobban kifejtse az egyes karakterek életének egy-egy momentumát, mert pont annyit adott, amennyit kellett. Sikerült megtalálnia az arany középutat, és ahogy elkezdtem és befejeztem egy ilyen rövid szösszenetet gördülékenyen jöhetett a következő. És még úgy is, hogy viszonylag próbáltam lassan haladni, és nem befalni az egészet és utána sóvárogni, is gyorsan a végére értem. Ahogy az eddigi részekben úgy a Titkok és intrikák is szépen van megírva, igazi öröm elveszni benne, és elmerülni a megálmodott világban, amihez ezúttal végre (!!) térkép is társul!!

Szerintem baromi sokat tud dobni egy regényen, ha van benne térkép, főleg, ha fantasy könyvről van szó, és olyan jó érzés volt fellapozni a kötetet annak a tudatában, hogy már nem kell fejben tartanom épp hol járunk, hiszen csupán előre kell lapozzak és nyomon követhetem, hogy igen, ez a novella itt játszódik, az meg ott. Imádtam így olvasni, és nagyban hozzájárult ahhoz is, hogy jó élménnyel zárjam a Vágymágusok 3,5. részét.

A kötet talán egyik legnagyobb pozitívuma, hogy pont annyi ideig időzünk egy-egy novellánál, amennyit kell, emiatt elég gyorsan behúztak úgymond, és ösztönöztek, hogy minél többet olvassak el belőlük egyszerre. Fokozatosan, ahogy haladtam előre úgy éreztem azt, hogy egyre izgalmasabb és egyre jobbak lesznek ezek a történetek, és az sem elhanyagolandó tény, hogy segít a mellékkaraktereket teljesen más színben látni, és megmutatja azt is, hogy sokkal több van bennük, mint amit eddig gondoltunk róluk.

Elsősorban itt Roanra gondolok, aki valljuk be nem sok vizet zavar Rianna mellett. Viszont megmutatja az írónő, hogy néha a látszat csal és okozhat még meglepetést egy olyan karakter is, mint Roan. On Sai megmutatta, hogy kicsoda is ő Rianna szoknyája nélkül, és most már sokkal jobban kedvelem is, és nem tartom akkora gyávának, mint eddig. Sokkal több rejlik ebben a fiúban, hiszen furfangos, vág az esze, és óriási az igazságérzete.

Delon részei eleinte annyira nem fogtak meg, aztán történt valami, és már tűkön ültem, hogy még többet tudjak meg, de a kedvenc részem akkor is Roan és Rianna szüleinek a találkozása, amiben van valami sorszerűség is a szívmelengető jelenléte mellett. Aztán persze ott van Lidérc is, akit képtelen vagyok nem szeretni, szóval igen, nem egy negyedik rész, de azért a Tiktok és intrikák is szerethető része a Vágymágusok sorozatnak.

Nem titok, hogy számomra Lidérc a kedvenc karakter, persze Rianna mellett, de ő most nem kapott igazán szerepet. Örülök, hogy megszületett ez a novella gyűjtemény/kisregény, mert így esélyt kapunk arra, hogy sokkal jobban belelássunk a világba, és abba, hogy Rianna mellett a többi karakter, hogyan is látta a dolgokat, főleg Lidérc részei érdekeltek, és olyan hihetetlen számomra, hogy nem vette észre, hogy Rianna bizony nem fiú. Ezen mindig olyan jól szórakozom, de tényleg.

Persze egy On Sai kötet sem teljes csavarok nélkül, így a Titkok és intrikák is bővelkedik bennük. A hangulat hozza az elvártakat, de nem is vártam mást az írónőtől!! S habár nem tudtam, és nem is voltam biztos benne, de kellett a lelkemnek ez a kötet. Az biztos, hogy temérdek információval gazdagodtam, és most talán még jobban várom a folytatást, mint eddig. Ha egy igazán remek magyar fantasyt olvasnál, akkor ne hagyd ki On Sai Vágymágusok sorozatát. A teljes élményhez pedig tökéletes társ ez a rész is. :)

"Minden Szépvölgyinek volt egy baba alakú folt a szívében, ha a bébi szipolyokra gondoltak."

"Roan nem napfény volt, gyenge és bohó, hanem őserő. Olyan, ami képes felforgatni a világot, lelki erejével szétválasztani jót és rosszat, megtisztulni és megtisztulást hozni ebben a mocskos, érdektől vezérelt, önző világban."

"Nem tudta, mit csináljon, így azt tette, amit hajdan kölyökként. Ha töprengeni akart, lement a föld alá a könyvtárba."

"Egy jó herceg előbb gondolkozik, azután ítél."

"Jó akart lenni, hűséges, igaz, még akkor is, ha a világ ezt soha nem hitte el, és nem engedte neki."

"A gyengék ebben a világban elhullanak, őt is erre nevelte a családja, de akkor is… Nem kell megnehezíteni a sorsukat, nyomorultabbá tenni őket annál, mint amit az élettől kaptak."



🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amanda Glaze: Edie és Violet Bond második halála

"Violet késett." * Sacramento, ​1885. Edie és Violet Bond valóban tudja, mit rejt a halál – a tizenhét éves ikerlányok médiumok,...