2020. április 30., csütörtök

Interjú K. M. Holmes írónővel


Sziasztok! A napokban fejeztem be K. M. Holmes Tiéd a főszerep című regényét és nagyon sok kérdés felmerült bennem mind a könyvvel, s mind az írónővel kapcsolatban. Olvasás közben már elkezdtem beszélgetni vele, de miután kiolvastam biztos voltam benne, hogy ha van ideje, akkor készítek vele egy interjút is. Magát, mint embert egy közvetlen, kedves és aranyos nőnek ismertem meg és alig várom, hogy találkozzunk és még jobban megismerhessem, illetve faggathassam egy kicsit. Tizenhat kérdésen keresztül beszélgettem vele a kezdetekről, a jelenlegi könyvéről és a jövőről. Fogadjátok szeretettel az elkészült interjút. :)

*

1. Ki az a K. M. Holmes?

Szerettem volna álnevet. Nem azért, mert nem szeretem a sajátomat, hanem mert íróként K. M. Holmes-ként akartam ismertté válni. Ebben ott vagyok és mögé is bújhatok. Hiszen két életet élek az írás által. Akit az olvasók kapnak az K. M. Holmes - megtöltve velem. :)

2. Ki vagy mi inspirált a Tiéd a főszerep megírására?

Az írás iránti vágyam volt a mozgatója ennek az egésznek. Azért kezdtem el írni, mert ha nem teszem meg, ha továbbra is elnyomom magamban, szerintem mára már fizikai fájdalmakat éreznék miatta.

3. Mikor döntötted el, hogy írni szeretnél?

Folyamatosan alakult ki bennem és egészen korán fogtam neki az írásnak. Tinédzserként írtam novellákat, majd négy regényt, amit a barátnőim nagyon szerettek. Ahogy az ő barátnői és azok barátnői és így tovább... Utána az életem olyan fordulatot vett, hogy nem adakozhattam az írás iránti szenvedélyemnek, el kellett tennem egy időre. Azt hittem el is kopott bennem, de az évek múlásával egyre több könyvet vettem a kezembe és egyre inkább belém fúrta magát az érzés, hogy nekem is alkotnom kellene. Olvastam, csak olvastam, majd egy pár éve (3) azt mondtam, hogy a fene essen bele, hát én nem hagyom ezt az érzést tovább szunnyadni és belefogtam. Akkor még csak a saját magam megnyugtatására. De aztán elolvasták a barátnőim és egy emberként rám parancsoltak, hogy küldjem el egy kiadónak. Emlékszem mennyire remegtem, mikor a kísérőlevelet fogalmaztam a kéziratom mellé. Az Álomgyár volt az egyetlen, akinek elküldtem. A többi már történelem :)

4. Van olyan személy, akiről mintáztad a karaktereid jellemét?

Nem tudom a választ :) Ha konkrét emberre gondoltál, akiben hasonló jellemvonások vannak, akkor a válaszom nem. Minden a képzeletem szüleménye, amire akár egy filmbéli karakter is hatással lehetett. 

5. Miért pont a romantikus - erotikus műfajban kezdtél el tevékenykedni?

Szeretem ezt a műfajt olvasni (is). Pedig pár éve, mikor A szürke ötven árnyalata megjelent, pontosan emlékszem mennyire tiltakoztam ellene. Azt gondoltam soha nem fogom a kezembe venni és különben is: Milyen ember kíváncsi egy ilyen témájú könyvre??? Mígnem egy újságban megakadt a szemem egy részleten, amit leközöltek belőle. Aznap este már otthon olvastam az említett könyvet. Szeretem a romantikát, bármilyen formában jelenjen meg (film, zene, könyv). Az pedig, hogy tartalmaz erotikus részeket, nekem csak megfűszerezi a történetet. Természetes dolog, ami az élethez hozzátartozik és ha ízlésesen van megfogalmazva, megfelelő mennyiségben, nekem ad egy pikantériát az élményhez.

6. Ha választanod kellene, akkor Damien vagy Miguel?

Őszinte leszek. Mindkettő. Mindkettőt másért szerettem meg.

7. Melyik a kedvenc részed a Tiéd a főszerepből?

De jó, hogy megkérdezted! Mert vannak kedvenc részeim:
- Miguel és Camie találkozása és az az egész hét a kedvencem. Imádtam írni, rengeteget szórakoztam rajtuk, 
- Damian telefonhívása, mikor Camie a kádban van,
- a meghallgatás, ahol Damian megjelenik,
- Amy bármelyik szövegrésze :),
- a "kutatómunka", melyre Miguel hazaér,
- Camie hangüzenteit hallgató Miguel és utána az apjával való társalgás,
- jaj, nos elég sok van, itt abba is hagyom :)

8. Tudatosan alakítottad úgy a szálakat, hogy az olvasóid mindkét karakterbe beleszeressenek?

Nagyon is tudatosan.

9. A továbbiakban tervezel dolgozni Damiennel?

Hmmm. Ezt már többen kérdezték. Tudnék neki írni egy történetet...

10. Mi lesz Nathannel? Érdemesnek találod egy saját regényre?

Olyannyira, hogy ő lesz a következő regényem főszereplője. Aki eléggé meg fog lepni mindenkit, garantálom.

11. Mik a tervek a jövőre nézve?

Amennyiben szeretni fogjátok az írásomat és azt, amilyen módon közvetítek, akkor szeretnék még sok történetet írni. Jelenleg négy romantikus regény van leskiccelve és egy thriller --› jól olvastad :)

12. Miért pont Los Angeles a helyszín? Jártál már esetleg ott?

Oh, de jó volna! Még nem jártam ott, de mindenféle hezitálás nélkül ülnék fel az oda tartó gépre. A filmipar miatt választottam ezt a helyszínt.

13. Camie karakterében van belőled is valami, olyan tulajdonság, ami rád is érvényes?

Minden bizonnyal. Volt olyan blogger értékelés, ahol jellemezték a karaktert és az olyan volt, mintha magamról olvastam volna :) Meg is lepődtem, mert pont azokat a tulajdonságokat emelte ki Camie-ből, amik simán rám illettek. A humor mindenképp az enyém. Azt átadtam a karakternek és a történetnek egyaránt.

14. Személyes vizekre evezve. Van olyan kedvenc szerződ, aki inspirál az írásban?

Rengeteg! Minden olyan író inspirál, akinek az írásában el tudok merülni. Azért nem írok kedvencet, mert sokféle stílust kedvelek. De az is fontos, hogy egy könyv kellő hangulatban találjon meg. Hiába vagyok oda egy történetért és írói stílusért, ha nem tudok vele egy adott lelkiállapotban eggyé válni. Például azt is tudom, hogy John Green Csillagainkban a hiba című könyvét soha többé nem olvasom el újra. Annyira tönkretett lelkileg, hogy máig nem hevertem ki. És ebből már tudod is, mennyire átadom magam olvasás közben az írónak. Ezért öröm számomra, hogy én is tudok reptetni másokat :) Fantasztikus dolog egy ilyen utazásra vinni az embereket.

15. S ha már kedvenc szerző, van esetleg kedvenc regényed, amit ajánlanál olvasásra?

Nincs annyi karakter... :)

16. Végezetül pedig arra lennék kíváncsi, hogy mennyire volt nehéz a könyv kiadásáig vezető út?

Szerencsésnek érzem magam, hiszen nekem ez viszonylag zökkenőmentes volt. Anne L. Green egyik könyvének a hátulján olvastam egy kiadói szövegrészt, miszerint olyan bűvészeket keresnek, akik a varázspálca helyett egy tollal tudnak varázsolni. Megtetszett ez a felhívás és utánuk néztem, majd felkerestem őket és a kézirat leadását követően nem sokra rá jött is a várva-várt telefon, miszerint kiadásra alkalmasnak ítélték. Máig el tudnám magam sírni az akkori érzést felidézve. A szerződéskötés után pedig három kemény hónap következett, de élveztem minden állomást. A szerkesztést, amiből rengeteget tanultam, hiszen én ösztöntől vezérelve írtam és egyáltalán nem volt ellenemre, hogy rámutassanak bizonyos hibákra, vagy épp az erősségeimre. A borítótervezés is nagyon izgalmas volt, szerettem volna egy kicsit különlegesebbet, Faniszló Ádám pedig megalkotta nekem a tökéleteset. Mert én annak látom, dacára annak, hogy kevés dologról állítok ilyet.


KÖSZÖNÖM AZ ÉLETEM ELSŐ INTERJÚJÁT ÍRÓKÉNT!!!!

Köszönöm szépen, hogy elvállaltad. :) Ha felkeltette az érdeklődésedet az írónő, illetve az első regénye ide kattintva megrendelhető 15%-os kedvezménnyel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...