2024. július 26., péntek

L. J. Shen - Parker S. Huntington: Éjsötét Romeo (Éjsötét 1.)


"Mindig is úgy gondoltam, az életem egy romantikus regény."

*

Az életem: egyik pillanatban még tündérmese, a következőben rémálom. 
Egy fényűző bálon elcsattant ártatlan csókkal kezdődött a végzetem. Egy titkos pillanat egy jóképű idegennel. De az én Romeóm nem olyan romantikus, mint névrokona. Nem a szerelem hajtja, hanem a bosszúvágy. 
Számára csak egy sakkfigura vagyok. Egy eszköz. A riválisa jegyese. 
Gyűlölöm ezt a sötét herceget. Nem köthetem össze vele az életem. Halált érdemel. 
Azt hiszi, elfogadom a sorsom. Nos, nagyobbat nem is tévedhetne. Nem adom olyan könnyen magam. A jövőmet én alakítom. 
Ebben a történetben Júlia nem hal meg. Na de Romeo? Rá pusztulás vár. 
A Wall Street Journal bestsellerszerzői, L. J. Shen és Parker S. Huntington egy elrendezett házasság történetét mesélik el, amely egy jégszívű férfi és egy harcias örökösnő között köttetik. Vajon vár rájuk a szerelem, vagy a sötétség mindent felemészt?


" - A családod mennyire szörnyű? - Homlokráncolva megállt, miután elindult a konyha felé. 
- Tudnom kell, hogy hozzak-e a nasim mellé valami erőset."

L. J. Shen munkásságát nagyon szeretem, szerintem még nem is olvastam tőle rosszat, viszont Parker S. Huntington könyvei eddig kimaradtak nekem, viszont az Éjsötét Romeo meggyőzött, hogy olvassak még az írónőtől, mert nagyon jó volt. Kicsit beteg, nagyon sötét, mégis az egyik legjobb dark romance, amit csak kívánhatnak a műfaj rajongói.

Bíztam benne, hogy jó lesz, mert Shen számomra a dark romance-ok királynője. Ő volt az, aki elindított ezen az úton, és az Éjsötét sorozat már most ezzel az első kötettel teljesen megnyert magának. Az első oldaltól kezdve az utolsó oldalakig csüngtem minden egyes szaván és baromi jól éreztem magam olvasás közben. A dinamika a két karakter között valami isteni, az egymás szívatása, és a másiknak keresztbe tevés nagyon jól kiegészítette az elrendezett házasság trope-t, amiért alapjáraton nem rajongok, viszont az Éjsötét Romeónak nagyon is jól állt. Adott egy kemény, érzelemmentes pasi, aki mindig megkapja, amit akar. Mindig elveszi azt, ami neki tetszik, és nem ismeri azt a szót, hogy nem. Mellette Dallas egy igazi tornádó, hiszen ahol jár ott semmi sem marad ugyanolyan és fenekestül felforgatja az emberek életét, és a hétköznapok nyugalmát is. Eleinte gyerekesnek tűnhet a karaktere, vagy éppen idegesítőnek, de ahogy egyre jobban megismered rájössz, hogy ez csak egy álca, egy álarc, amit nap mint nap hord, akárcsak Romeo, és az ő sötét lelke és kőkemény szíve, amit nem lehet megtörni, és ami már akkor darabokban hever, amikor Dallas még be sem lépett a képbe. Az Éjsötét Romeo egy vágyakkal teli, gonoszsággal átitatott, erősen 18+-os regény tele izgalmakkal, sötét humorral és szarkazmussal. Nekem nagyon tetszett, és nem tudom, hogy ebből mennyi volt Shen érdeme és mennyi Huntingtoné, de az biztos, hogy ez a kötet nem hagy maga után kérdéseket, és a legvégsőkig elmegy azért, hogy ne csak Dallas törjön meg, hanem te is!

Igazi csemege a dark romance rajongóinak. Romeo az a tipikus férfi hős, aki megközelíthetetlennek tűnik, és az is, viszont van egy gyengédebb oldala is, ami a jégszívűsége alatt rejlik, és kell hozzá a sütiszörny, jelen esetben Dallas, hogy előcsalogassa ennek a kőszikla férfinak a gyengédebb oldalát is, és ne csak a félelmet nem ismerő Mr. Costát ismerjük meg, hanem azt is, akibe Süti a végére beleszeret.

Mivel Shen regényről van szó és rutinos olvasóként tudjuk, hogy bizony tele vannak traumákkal a kötete, így nem lepődünk meg azon, hogy bizony az Éjsötét Romeo is bővelkedik bennük. Fájdalmas olvasni, ahogy a szörnyű emlékeket és traumákat vegyíti a jelen eseményeivel, emiatt én csak szenvedős, szívbemarkolós dark romance-oknak hívom a regényeit, amik garantáltan tönkretesznek és a földbe döngölnek.

Érzelmileg megterhelő olvasni egyes részeket, szívbemarkol és nem véletlenül olyan letehetetlen, mert tudnod kell, hogy mi lesz a vége, hogy vajon Dallas sikerrel jár e, és beteljesül az álma, vagy minden fondorlata hiábavaló, és azt az egy dolgot nem kapja meg, amit a legjobban szeretne az élettől? Eleinte macska-egér harcot vívnak, tele van utálattal és megvetéssel a másik felé, daccal és tagadással. Majd szépen jön a beletörődés fázisa, és úgy igazán ezután lesz komoly és fájdalmas a kötet olvasása.

Az elrendezett házasság kifejezetten jól áll a kötetnek. Leginkább azért, mert Romeo és Dallas valóban ellenségként kezeli a másikat, ezáltal csak úgy izzanak az indulatok, kettőt pislogsz és szó szerinti egymás torkának esnek. Perzselő, szexi, és valahol veszélyes is az a játék, amit ők ketten játszanak. Veszélyes, mert bármikor fordulhat a kocka, és az érzelmek alig várják, hogy végre kitörhessenek a börtönükből, és elkezdhessék a pusztítást, ami képes mindkettőjüket térdre kényszeríteni.

Romeo és Dallas mellett, amik számomra színesítették a cselekményt azok az üzenetváltások Romeo, Zach és Ollie között, illetve lezajló beszélgetések. Ezek miatt várom talán a leginkább a többiek könyvét, de leginkább Ollie-ét, mert biztos vagyok benne, hogy fergeteges lesz az övé is, akárcsak Romeo-é. Maga az Éjsötét Romeo cselekménye végig pörög, nincs benne egy üres menet sem, és a humoros és könnyed írásmódnak köszönhetően csak úgy pörögnek az oldalak a kezeid között.

Élek-halok az enemies to lovers típusú szerelmekért, és talán a legsötétebb az Romeo és Dallas szerelme. Kegyetlenek egymással, Dallas viselkedése is csak azt erősíti, hogy mennyire is megveti Romeo-t, de ahogy haladunk előre,  jóval el kell hagyni a kötet felét, lesz még érdekesebb és még lehengerlőbb a történet. Míg az elején már-már vérre megy a másik levegőnek nézése, és az elkerülése, addig a kötet második felében az elnyomott érzelmeké és a közelségé a főszerep. Nincs menekvés, csak problémák problémák hátán. Bosszú, árulás, barátságok, eltemetett érzések és vágyak kerülnek elő, amik alapjaiban rengetik meg a történet egészét. Az elrendezett házasság és az enemies to lovers mellett grumpy x sunshine is, hiszen Romeo maga az éjsötét éjszaka, míg Dallas a napsugár, ami alig várja, hogy kisüthessen és bekebelezhesse a sötétséget. Összességében nagyon élveztem olvasni, és ha az elején voltak is fenntartásaim a társszerzőség miatt, ezek elég hamar el is tűntek, mivel az Éjsötét Romeo egy olyan dark romance történet, ami tele van fájdalmakkal, az elit idejétmúlt szokásaival és hagyományaival, gazdagsággal, versengéssel, bosszúval és egy szerelemmel, amire senki sem számít. Ha szereted L. J. Shen munkásságát, illetve találkoznál az eddigi legarrogánsabb karakterével ne hagyd ki az Éjsötét Romeo-t, amit Parker S. Huntingtonnal tökéletesített, és egy igazán zseniális kötet lett belőle. Alig várom, hogy még többet olvashassak ebből a világból, és tűkön ülve várom, hogy mivel rukkol elő legközelebb a két írónő.
" - Válassz egy klasszikust - feleltem. - A fejed már így is tele van ostobaságokkal."

" - Süti - ráncolta a homlokát Romeo. - Nem hiszem, hogy az a veszély fenyeget, hogy te leszel a következő feltörekvő tech-zseni. Igazából, amikor a telefonod lefagy, ahelyett, hogy újraindítanád, inkább egy kemény felülethez csapod. Láttam, ahogy csinálod, többször is."

"Az én gyönyörű, őrjítő, fondorlatos, dühítő, átkozott feleségemben akartam élni, lélegezni és létezni."

" - Hát hivatalos. - Dallas visszahanyatlott a párnákra, arcán féloldalas vigyorral. Lehúzott magához, és nedves, nyálas csókokkal borította az arcom, emlékeztetve, hogy valóban nem sok különbség volt közte és egy kiskutya között. 
- A szex az új kedvenc sportom. 
- A szex nem sport. 
- Pedig annak kellene lennie. Egész nap csinálnám, ha lenne ilyen. 
- Van is. Prostitúciónak hívják."

"Amikor már nem tudtam tovább halogatni az elkerülhetetlent, elhagytam a szállodát, hogy vegyek egy gyűrűt életem átkának."

"Mindig is ő lesz az én tökéletes, éjsötét Romeóm."



🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Chloe Liese: Mindig csak te (A Bergman fivérek 2.)

"Ren Bergman átkozottul boldog. Túlságosan is." * Ren ​Bergman a találkozásuk első pillanatától tudja, hogy Francine Zeferino ol...