2023. június 26., hétfő

Mia Sosa: A legrosszabb esküvői tanú

 

"A telefonom SMS-csipogása olyan, mint egy vörösbegyé, ami egyáltalán nem készít fel a kijelzőn megjelenő gigakatasztrófára."

*

Egy oltár előtt elhagyott esküvőszervező? Ja, persze, az iróniát Carolina Santos is érzékeli. De múltjának e kellemetlen mozzanata ellenére Lina olyan lehetőséget kap, amely megváltoztathatja az életét. Csak egyetlen bökkenő van: együtt kell működnie a világ legrosszabb esküvői tanújával a saját kudarcba fulladt menyegzőjéről. 
Max Hartley marketingszakértő eltökélt szándéka, hogy letegye a névjegyét egy áhított szállodai ügyfélnél, aki az arculata kiterjesztését tervezi. Aztán megtudja, hogy a bátyja eszes, lenyűgöző és abszolút tabu exmenyasszonyával kell dolgoznia, aki ráadásul ki nem állhatja őt… 
Ha sikerül egymás kinyírása nélkül összehozniuk a prezentációjukat, mindketten jól járnak. Csakhogy Max az első számú közellenség, mióta arra biztatta a bátyját, hogy hagyja faképnél a menyasszonyt, és Lina a maga részéről kész megfizetni érte. 
Lina és Max hamar felfedezik, hogy nem az ellenszenv az egyetlen érzelem, amitől szikrázik közöttük a levegő. Ám ez a rossz csillagzat alatt született páros mégsem lehet több ideiglenes játszópajtásnál, mert Lina nem vágyik szerelemre, Max pedig soha többé nem hajlandó a bátyja mellett másodhegedűst alakítani…


" - Eltekintve attól, hogy a menyasszony úgy néz ki, mint egy zellerszár, ez egy igazán szép esküvő."

Nemcsak az írónő neve cuki, hanem ez a könyv is. Valami eszméletlenül aranyos a borító, de senkit se tévesszen meg, mert szexi, pikáns és forró is tud lenni, ha a helyzet úgy kívánja, és úgy kívánja. A romkomok a gyengéim, főleg a melegebb napokban, és a mai pont egy ilyen nap. Limonádét/jeges teát a kézbe, és indulhat a kikapcsolódás!! Nyári olvasmánynak tökéletes, de ha csak ki szeretnél kapcsolni, akkor is tudom ajánlani.

Mint szinte majdnem minden romkom, így A legrosszabb esküvői tanú is egy érdekes felállással kezd. Adott Lina, aki esküvőszervező, de pont a saját nagy napján hagyják faképnél. De mit, vagy inkább kit sodor az útjába a sors évek múltán? Újra belebotlik az exvőlegénybe, és annak öccsébe, akinek a meghiúsult esküvőt köszönheti. Remélem mondanom sem kell, de engem már ez a szituáció megnyert magának. Mia Sosa regényei nem ismeretlenek előttem, hiszen egy időben elég sokat láttam őket instagramon, ezért nagyon kíváncsi voltam, hogy mit is tud. Sokat nevettem, fogtam a fejem olvasás közben, és nem egyszer forgattam a szemem, hogy na ne!! Ha egy könnyed olvasmányra vágysz A legrosszabb esküvői tanú pont ilyen. Kedvelhetőek a karakterek, gyorsan, pörgősen lehet haladni a történettel, és nem utolsó sorban megadja a romkomokra jellemző hangulatot. Légies, humoros, ha kell szarkasztikus, de az biztos, hogy garantálja a jól szórakozást. Én nagyon szerettem, és csak remélni tudom, hogy az írónő másik könyvét, a The Wedding Crashert is olvashatjuk magyarul. Főleg, hogy Dean a főszereplője, akit nagyon megkedveltem hála Maxnek. Az esküvős téma nagyon idegen számomra, de jó volt olvasni róla, még akkor is, ha néha kicsit stresszesnek tűnik, és baromi sok meló van vele.

Nem mondom azt, hogy A legrosszabb esküvői tanú a legjobb romkom, amit életemben olvastam, de van benne valami, ami megfogott. Eleinte egy enemies to lovers történet egy kis szorongással és évődéssel, civakodással megfűszerezve. Ezen felül only one bed, és itt konkrétan a vigyort nem lehetett levakarni a fejemről. Egyszerűen imádom, amikor csak egy ágy van, és mindenki tudja merre is halad tovább a cselekmény: 🌶️🛏️🌶️. Továbbá brother's ex girlfriend zsáner is van benne, amit sose szerettem igazán, de ennek a regénynek kifejezetten jól áll.

Alapvetően egy cuki, aranyos történet, ami nem akar túl sok lenni, mégis megadja hozzá a lehetőséget. Max és Lina kapcsolatába ad egyfajta betekintést, kezdve az ellenségek közötti feszültséggel, a megbántottság érzésével, a múltbéli kísértetekkel, és a továbblépés kecsegtető lehetőségével. Számomra egy egy nap alatt kiolvasós kötet lett, amit ha elkezdesz nehéz elszakadni tőle. Én sem tudtam, ezért együltő helyben befaltam az egészet. Viszonylag közepes terjedelmű, így nem jelent akadályt azoknak sem, akik lassabban olvasnak.

A kötet igazi különlegessége a brazil kultúra adaptálása. Imádok számomra új népek szokásaival találkozni, és ha csak néhány oldal erejéig is, de jó a megszokott dolgoknak a részese lenni. Megfűszerezi a sorokat, és ad egyfajta hangulatot is. A brazil ételek miatt szó szerint csorgott a nyálam, a tortákról nem is beszélve. Nagyon éhes lettem ezektől a részektől, és legszívesebben minden ételt megkóstoltam volna, ami szóba került. Lina családja nagyon szerethető, megbocsátó, és fergeteges a hangulat náluk, így nem csoda, hogy többet akartam belőlük.

Alapvetően Lina és Max a főszereplői a regénynek, ugyanakkor Andrew is sajnos szerepet kap. Ő az, aki miatt elindul A legrosszabb esküvői tanú, és hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem kárörvendtem, amikor szorult helyzetbe került, és nem éreztem azt, hogy a sors visszaadja, amit kell. Nem véletlenül mondják azt, hogy a fagyi visszanyal, és A legrosszabb esküvői tanú alatt rendesen vissza is nyal. Andrew már csak tudja, én meg akármilyen gonoszul is hangzik, élveztem, hogy szenved.

Lina egy baromi erős, határozott, igazi kőszikla, akit nehéz kibillenteni az egyensúlyából, ugyanakkor neki sincs kőből a szíve. Mia Sosa egy keményebb múltat ad neki, abban az értelemben, hogy már az elején arcul csapja, és megmutatja, hogy nem minden habos-babos, és kell annak a bizonyos Tündérkeresztanyának a keze, hogy megkavarja az állóvizet, és a helyes irányba terelje őt. Sokan nem tudják, de kacérkodtam az esküvőszervezéssel, már csak azért is, mert nem vagyok esküvőpárti, ugyanakkor jó érzéssel tölt el másokat boldognak látni. Emiatt valamilyen szinten át tudtam érezni Lina helyzetét, és nagyon drukkoltam, hogy az enemies szál gyorsan csapjon át valami egészen másba, és erre nem is kell olyan sokat várni.

Lina mellett úgy gondolom muszáj beszélnünk Maxről is, akivel kicsit viharosan indult a kapcsolatom. Az első gondolatom az volt, hogy mekkora egy pöcs, aztán meg az, hogy túlságosan mások kedvében akar járni, megalkuszik, és nem helyezi saját magát legelőre, ami óriási hiba, de aztán szépen fokozatosan sikerült megkedvelnem, és a kötet végére sikeresen bebizonyítja, hogy bizony több van benne, mint amit elsőre enged meglátni magából. Akárcsak Lina, úgy Max is hatalmas jellemfejlődésen megy keresztül, és a végére már korlátok nélkül cselekszenek. 

A pikánsabb, forróbb részek pont jókor jöttek. Felmelegítették az amúgy aranyos légkört, és fülledt hangulatot varázsolt a lapokra. Szerintem kellő mennyiségben volt ahhoz, hogy ne legyen közönséges, illetve nem sieti el a dolgokat, és meghagyja, hogy az érzelmek és a szexuális vonzás a megfelelő időben bukkanjon elő. Végig ott van a levegőben, de csak egy bizonyos ponton mutatja meg úgy igazán magát. Ha a chili mérőn kellene bejelölnöm, akkor egy 🌶️🌶️ fokozatú rangsorozást kapna tőlem.

Ami talán A kötet legnagyobb erénye az az, hogy valós, hibázik és nem akar túlságosan tündérmesés lenni. Ugyanúgy megmutatja a hibákat, és gyarlóságokat. Összességében nekem egy pozitív élmény volt az olvasása, és egy igazán szórakoztató, szerethető és nem utolsó sorban olvasmányos történetet kaptam. Lina és Max párosáért odáig voltam, nagyon drukkoltam nekik, na meg annak is, hogy Lina végre képes legyen elengedni a múltat, élni és új tapasztalatokat szerezni. Max kapcsán pedig azért szorítottam, hogy sikerüljön kilépnie a testvére árnyékából, és megmutatni, hogy egyedül is képes megfelelni, sikerre vinni a kitűzött feladatot, célt. Néhány helyen eléggé kiszámítható a cselekmény, viszont szinte várod ezeket a részeket, hogy megtudd, hogyan is kezelik a karakterek, és mi lesz a végkimenetel. Az nem kérdés, hogy jól szórakozol e, mert nagyon, és habár nem ütöttek nagyot az előforduló csavarok, szerettem, ahogy megkavarta az állóvizet, de csínján bánt az érzelmekkel. Ha szeretitek a romkomokat, ne hagyjátok ki A legrosszabb esküvői tanút sem!! Könnyed, szexi, kifejezetten jó a magyar fordítása és nem utolsó sorban igazi beach read, ami tökéletes kelléke lehet egy tengerparti, illetve vízparti nyaralásnak.

"A pillanat, amikor rájössz, hogy épp most csináltál hülyét magadból? Aha. Ez az."

"A nő lő. Talál. Én halott vagyok.
Máris el tudom képzelni az egymondatos sírfeliratomat: Nem is sejtette, hogy ez lesz."

" - Te voltál az, aki ragaszkodott ahhoz, hogy a banántaxit elvigyük az utolsó kalandjára, úgyhogy ne pimaszkodj velem, asszony! - dorgál meg az ujjával."

" - Én leszek a legjobb francos barátnőd, aki sosem volt.
A karomon égnek áll a szőr, ahogy végigfut rajtam a borzongás. Aha. Pontosan ettől félek. De hé, legalább nem egy pajtában fogunk aludni ma éjjel."

"Tágas. Óriási. Hatalmas. Lenyűgöző.
Ha nem tudnám jobban, azt hinném, hogy a merevedésemről beszél."


🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...