2023. május 23., kedd

Adrienne Young: Fable - Ékkő a tolvajok között (Fable 1.)


 "Az a szemét már megint itt akar hagyni."

*

Öt ​szabály volt. Csak ez az öt. Mindig tartsd a késed elérhető helyen. Sose tartozz senkinek semmivel. Semmi sincs ingyen. Kovácsolj hazugságokat az igazságból. Soha, semmilyen körülmények között ne fedd fel, hogy ki vagy mi számít neked. 
A 17 éves Fable-nek egyetlen vágya van: kijutni Jeval szigetéről, ahol egy hajótörést követően az apja négy évvel korábban magára hagyta. Ehhez azonban rengeteg pénzt kell gyűjtenie a tolvajoktól hemzsegő szigeten, akik sokkal kevesebbért is ölni szoktak. Ám a valódi nehézségek csak akkor kezdődnek, amikor végül sikerül elhajóznia. 
A kotróként dolgozó lány, aki a tenger fenekéről, a korallzátonyok rejtett mélyéről hoz fel drágaköveket, mindennap harcot vív az ételért és az életben maradásért. 
Ki kell vívnia a helyét egy kegyetlen, férfiak által uralt világban, ahol senki nem az, akinek mondja magát. Fable hamar rádöbben, hogy a szeszélyes tengernél csak saját társai veszélyesebbek, és számot kell vetnie: mit és kit áldoz fel a túlélésért? 
Adrienne Young óriási sikert aratott regénye kalandokkal teli, magával ragadó történet a felnőtté válásról és a szolidaritás erejéről.


Kedves olvasó! Fable vagyok, az új kedvenc. Még nem ismersz, de remélem nemsokára esélyt adsz nekem. Sorsom hányavetett, Jevalon töltöttem 4 kemény évet, ahol megerősödtem, megtanultam életben maradni, és egészen egy bizonyos napig a túlélésért küzdöttem. Egészen addig, amíg West, a Marigold kormányosa valóra nem váltotta az álmomat, és elvitt Saint-hez, az apámhoz. Ígérem megéri velem tartani a Marigold fedélzetén, mert arról gondoskodom, hogy semmi se legyen egyszerű, küzdeni kelljen és kalandos út várjon ránk. Ha szereted a kalózos történeteket, a viharoktól sem rémülsz meg, na meg érdekel kicsodák a Marigold kalózai, tarts velem, és hagyd, hogy a mogorva West megmutassa miben is rejlik a kalóz élet.

Köszi Fable, innentől átveszem. Imádom a kalózos regényeket, bár nem sokszor olvasok ilyen köteteket, mivel nagyon kevés igazán jó van. A kalózkirály lánya duológia óta szerintem nem is olvastam, mert egyszerűen nem találtam olyat, ami érdekes lenne, és ne lenne száraz. A Fable - Ékkő a tolvajok között szerencsére nem ilyen, hanem egy veszélyes, kalandos, jól megírt, részletgazdag fantasy. Minden várakozásomat felülmúlta, bár az elején azt éreztem, hogy jajj, mibe keveredtem, mibe vágtam bele a fejszémet. Fable-nek nem jutott egyszerű sors. Kemény évek vannak a háta mögött, élet-halál harcott vívott a fennmaradásért, és azért, hogy ne legyen csali a víz fenekén. Együttéreztem vele, közben meg vártam, hogy mikor lesz a hányavetett sorsú lány csillagzata szerencsés, és mikor jelenik meg a már oly jól beharangozott jutalom. A Fable, mint könyv nem ismeretlen előttem, hiszen már évek óta nézegettem, viszont a vásárlásig nem jutottam el. A fanartoknak hála pontosan tudtam, hogy ki Fable, és ki West. Nagyon nagyon vártam a felbukkanását, és iskolás lány lelkesedéssel vetettem bele magam a cselekménybe. Adrienne Young egy részletes világot teremtett meg, ahol minden részletre figyelt, és arra sem volt rest, hogy egy gyönyörű világfelépítést adjon nekünk. Vette a fáradságot, és a legapróbb részletekig kidolgozta azt. Imádtam azt a milliőt, amibe belecsöppenünk, és az egész atmoszférát, a hangulatot és természetesen a karaktereket.

Teljesen magába szippantott, és nem akartam, hogy vége legyen. Tele van kalanddal, veszélyes helyzetekkel, ármánnyal, árulással, ígéretekkel, fordulatokkal és nem kis meglepetéssel. Egyes részeknél csak kapkodtam a fejem, és nem akartam elhinni, hogy ilyen fordulatot vett a cselekmény. Fable egy olyan erős karakter, aki nem adja fel, még akkor sem ha kilátástalan a helyzet, és minden ellene van. Egy igazi példakép, akire érdemes odafigyelni.

Szerintem nem fog senkit sem meglepni, de nagyon kedves lett a szívemnek a karaktere. Okos, furfangos, talpraesett, és a végsőkig bátor. Nem egy pofont kap az élettől, de feláll belőle, és még erősebb lesz, mint valaha. Minden egyes elutasítással egyre keményebb és ádázabb. Sokszor megsajnáltam, és azt éreztem, hogy szándékosan babrál ki vele Adrienne Young, de így teszi őt igazán badass karakterré.

Mellette nem meglepő módon West lett nagy kedvenc. Egy szőke férfi karakter elvitelre rendel. Imádtam, de tényleg imádtam. Ez az egész, 'nem érdekel mi van veled, de ha kell itt vagyok, még akkor is, ha nem tudsz róla', teljesen kikészített. Slow burn romance alakul ki közöttük, ami még nagyon kezdetleges cipőben jár, de omg, egy bizonyos ponton azt hittem megáll a szívem. Nem viccelek, tényleg ezt éreztem. Mindenféle túlzás nélkül. A hab a tortán pedig már csak az, hogy közben jól is éreztem magam, és vigyorogtam, mint a vadalma. 

A Marigold legénységét is elég hamar a szívembe zártam, hiszen mindannyian egyéniségek. Found family, akik egymásra találtak, és a lehetetlent is megtennék a másikért. Ami magát a cselekményt illeti, annyira sok minden nem történik, de kezdő kötetnek több, mint tökéletes. Lefekteti az alapokat, és meg is teremti a tökéletes hangulatot hozzá. Megmutatja, hogy mire is számíthatunk a folytatásban, és nemcsak a szárazföldön, a tengeren, hanem a víz alatt is tevékenykedünk. A tenger alatti jelenetek nagy kedvenceim, bár nincs belőlük sok, de azok minden kívánságomat teljesítették.

Ahogy a romantika, úgy a történet is lassabban bontakozik ki. Nem siet sehova, amit kell bővebben kifejt, és mindenből csak annyit ad, hogy épp elég legyen. Javarészt a traumákra, az élet okozta nehézségekre fókuszál. A megtört lélek száll harcba a továbblépéssel. A Fable egy második esély, ami mindenkinek megadatik, s csak rajtad áll, hogy megragadod az esélyt, vagy a múltban ragadsz, és hagyod, hogy az irányítson téged és a tetteid.

A kalózos vonal hozzá a jól ismert formát. A cselszövéseket, a keresztbe tevéseket, és a félelmet is. Kereskednek, lopnak, elvesznek, hazudnak, de a Marigold legénysége más, mint a többi. Ők is kalózok, de jobban megkedveled őket. Egy igazi család, akiket a szeretet és a mindennapos nehézségek tartanak össze. Fable kapcsolata velük még sok bonyodalmat fog hozni, úgy érzem, de állok elébe. Nem érzem azt, hogy eleget kaptam volna belőlük, mivel még jóval többet akarok. Aztán ott van az enyhén szólva is sokkoló lezárás, ha egyáltalán nevezhetem annak, amitől teljesen eldobtam az agyam. Nem fogok köntörfalazni, mert valóban váratlanul ért, és egyáltalán nem voltam felkészülve rá. Annyi, de annyi kérdésem maradt. Igazából csak kérdésem van, és a Fable- Ékkő a tolvajok között kapcsán nyer igazán értelmet a könyvmásnaposság kifejezés!! Olyan kérdések fogalmazódtak meg bennem, mint hogy mi van Westtel? És a többiekkel? És Fable? Mikor jön a folytatás? Ugye még idén? Ugye nem kell sokat várni? Ugye nem?? A függővég teljesen kicsinált, eddig sem voltam odáig értük, de a Fable kapcsán azt érzem, hogy kegyetlenség volt függővéggel zárni az első kötetet!!

"Az apám mindig azt mondta, hogy a tengeri madarak a halott kereskedők szellemei. Balszerencsés volt elkergetni őket, és megtagadni tőlük a helyet és az ételt. Azoknak, akik elég bátrak voltak, hogy a Szoros-öbölbe hajózzanak, szükségük volt a szerencsére."

"West tényleg szörnyeteg volt. Ahogy mi is. És ez a vihar gondoskodik róla, hogy megfizessünk érte."

" - Azért hoztalak el Jevalról, mert nem akartalak ott hagyni - lehelte. - Nem tudtalak ott hagyni. - Ez volt az első olyan nekem szóló mondata, amin éreztem az igazság mázsás súlyát."

"Amikor a vízbe ugrottam, kockázatot vállaltam. Megmutattam a lapjaimat. Nem csak arról volt szó, hogy fontos volt nekem a Pacsirta, vagy az, hogy egy legénység tagja lehessek. Nekem West volt fontos. És egyre kevésbé érdekelt, mit fog tenni, ha rájön."

" - Kedvellek, Fable. Az én ötletem volt, hogy bevegyünk a csapatba, és örülök, hogy itt vagy. - A hangja egyszer csak elhalkult. - Nem mondom, hogy nem akarom, hogy szeresd őt. Csak azt mondom, ha miattad megölik Westet, akkor nem tudom, képes leszek-e megállni, hogy elvágjam a torkodat"



🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...