2023. január 15., vasárnap

Cassandra Clare: Chain of Iron - Vaslánc (Az utolsó órák 2.)


"Különös és újszerű volt újra emberi testben lenni."

*

Az ​árnyvadászoknak el kell kapniuk egy gyilkost az Edward korabeli Londonban. 
Cordelia Carstairsnek mintha mindene meglenne, amire valaha is vágyott. Hamarosan feleségül megy James Herondale-hez, a fiúhoz, akibe kislánykora óta szerelmes. Új élete van Londonban a legjobb barátnőjével, Lucie Herondale-lel és James elbűvölő társaival, a Vidám Zsiványokkal. Nemsokára visszatér hozzá az imádott apja. És ő a Cortana, az ősi kard kiválasztottja. 
Az igazság viszont sokkal kegyetlenebb. James és Cordelia házassága egy hazugság, Cordelia hírnevének megmentéséért kerül rá sor. James a rejtélyes Grace Blackthornba szerelmes, akinek bátyja, Jesse évekkel ezelőtt meghalt egy tragikus balesetben. A Cortana égeti Cordelia kezét, amikor hozzáér, az apja pedig megkeseredett és dühös. És egy sorozatgyilkos kezdi tizedelni London árnyvadászait, aki a sötétség leple alatt öl, hogy aztán nyomtalanul eltűnjön. 
A Vidám Zsiványokkal együtt Cordeliának, Jamesnek és Lucie-nek a pengés gyilkos nyomába kell erednie a város legveszélyesebb utcáin. Mindeközben mindannyiuknak megvan a saját súlyos titka. Cassandra Clare, a világszerte rajongásnak örvendő, New York Times és USA Today bestsellerszerző új árnyvadászregénye. A kirobbanóan sikeres ARANYLÁNC izgalmas és romantikus folytatása.


Hogy én mennyire imádom Cassandra Clare Árnyvadász univerzumát! Egész évben arra vártam, hogy ez a ✨csoda✨ végre magyarul is megjelenjen, és a szokásokat tartva karácsonykor bele is kezdhessek. Imádtam minden egyes sorát, és talán egy picivel jobban is szerettem, mint a trilógia első részét. Hogy tud Cassie minden egyes új könyvével egyre jobb és jobb lenni? A Vasláncban megkaptam azt, amire az Aranyláncban vágytam. Együtt harcoltam és bohóckodtam a karakterekkel, én is London utcáit jártam, és csak úgy minden előjel nélkül elvesztem ebben a világban.

A sokadik Árnyvadász könyvem után is csak azt tudom mondani, hogy még!! Ha igazán boldoggá akartok tenni, dobjatok meg egy CC könyvvel és boldogan halok meg. A Vaslánc nemcsak azért lett igazi szerelem, mert imádom a világot, levett a lábamról a történet, hanem azért is, mert újra a szívemnek nagyon kedves karakterekkel tölthettem az időmet. Képtelen vagyok nem szeretni őket. A Könyvmolyképző kiadó egy igazán szép kiadást hozott el nekünk. Bevallom eleinte nem voltam nagy rajongója ennek az éldekorált kiadásnak, viszont ahogy olvastam a könyvet úgy szerettem meg egyre jobban és jobban. Tömény 600 oldalas monstrum, de már az első fejezetek után azt mondod, hogy soha ne legyen vége. Próbáltam lassan olvasni, nehéz volt, mert minél tovább itt akartam ragadni, és nem akartam kikerülni a fagyos való életbe. Cassie történetei élnek, és erre nem is lehetne jobb példát hozni, mint Az utolsó órák sorozata. Temérdek kérdéssel zártam az Aranyláncot, amikre nagyjából a Vaslánc alatt kaptam is választ, de mielőtt nagyon belemennék muszáj elmondanom, hogy a legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, de Cordelia és a Vidám Zsiványok ezúttal versenyre kelt Emmával és a Blackthornokkal. Imádom mind a két csapatot, és most már képtelen vagyok választani közülük. Mind a két csapat tagja akarok lenni. Pretty please!!

A cselekmény eleinte kicsit lassan indul be, de úgy is nézhetjük, hogy ez a történet boldog pillanatai, mert utána jönnek a bonyodalmak, a csavarok, a megdöbbentő események és az adrenalin, ami végigkísér a végéig. Tele van energiával, akciódús jelenetekkel, titkokkal, elhallgatott érzésekkel, vágyakozással, testvériséggel, barátsággal, a családdal és azzal a szeretettel, ami Jamest és Cordeliát körbeveszi. Külön-külön is érdekes karakterek, de együtt megolvasztják a szíveket, és elpuhulunk tőlük. Nem egyszer olvastam úgy a közös jeleneteiket, hogy szívecskék lebegtek a lelki szemeim előtt.

Úgy fejeztem be az első részt, hogy már szinte kiabáltam James-szel, hogy vegye le azt a kurva karkötőt. Na, ez ebben a részben is folytatódik, és nem egyszer léptem volna be legszívesebben a sorok közé, hogy letépjem róla, aztán amikor ez megtörtént, omg valaki hívja a tűzoltókat. * Chili emoji * Persze, nem tartott sokáig, mert Cassie megforgatta bennem a Cortanát, és aztán darabokra zúzta az álmom. A miscommunication tönkretett, és basszus, hogy lehet valamit így befejezni??

Éltem-haltam az arranged marriage-ért, a legnagyobb drukkere lettem, ugyanakkor valahol keserédes is. Tele van érzelmekkel, elfojtással, szívszaggató részekkel, és nem egy helyen éreztem azt, hogy sanyargat minket az írónő, rendesen kínoz, elnyújtja a biztos halált, hogy aztán még inkább lesokkoljon minket. Érzelmek hadát éltem át a Vaslánc olvasása közben, és viaskodtam magammal. Eddig ez a legjobb CC regény, amit olvastam, persze csak a Lady Midnight után. Emmát nem csalom meg.

Cassie nemcsak a történetet viszi előre, hanem a karakterek helyzetét és életét is. Nemcsak James és Cordelia a fontos, hanem Lucie és Jesse is. Itt halkan megjegyzem, hogy többször keltett bennem reményt, mint amit el tudok viselni, és nagyon nagyon mérges vagyok azért, hogy még mindig húzza ezt a szálat, és nem hagyja, hogy az én drágáim megéljék a szerelmüket. Olyan tökéletesek együtt, én meg annyira szeretem őket, hogy az már szinte fáj.

Matthew az Aranyláncban nekem annyira nem emelkedett ki, na de itt. Hölgyeim és uraim, hadd mutassam be mindenkinek a mi meg nem értett Matthew Fairchildunkat, aki sokkal több mindent hord magában, mint amit láttatni enged. Miatta kicsit szerelmi háromszöges is Az utolsó órák, de nem olyan durván, mint A Pokoli szerkezetek. Thank God! Nem hiszem, hogy még egy huzavonát és érzelmi megsemmisülést el tudna viselni a lelkem.

A történet a karakterek mellett nagyon erős. Szerteágazó, mindig történik valami, és ha kell, ha nem de megmutatja, hogy mennyi erő is lakozik benne. Emellett a barátságra, a családra, és egy nagyobb képre is összpontosít, ami még mindig nem teljesen tiszta előttünk, de még így is jóval többet mutat magából, mint az Aranylánc alatt. Grace sem egy számító kis..., mint eddig. Cassie neki is szépen megírta a cseppet sem szép, inkább szomorú és kétségbeejtő háttérsztoriját. Sajnáltam, de attól még utálom.

A traumákat és a fájdalmakat ugyanúgy megéljük, mint a boldog pillanatokat, vagy a valóság ridegségét. Tele van olyan titkokkal, amik alapjaiban rengetik meg a cselekmény alakulását, és olyan információkkal, amik dróton rángatva mozgatják a karaktereket. Erős, eseményekben gazdag hullámvasút, ami többször taszít le a mélybe, mint ahányszor felemel. Brutális erővel csap le, s akár a pók, addig nem enged, amíg meg nem kaparint magának. A szerkezetét nézve két részre oszlik, s míg az első részben csak alapozunk, addig a második egységben keményen a földbe döngöl. Azt éreztem, hogy az írónő átment rajtam egy úthengerrel, de nem bánom, mert tudom, hogy megéri. A leírások, a karakterek, a szarkazmus, az érzelmek ,és a be nem teljesült szerelmek megérik a fáradalmat. Egyszerre veszélyes a szívre és a józan észre is. De bizton állíthatom, hogy nem fogod bánni, ha belevágod a fejszédet. Fantasztikus! Letehetetlen! Igazi kis kincs, ami megérdemli, hogy sokan és sokszor olvassák. A Gonosz fortélyok mellett igazi kedvenc lett. Hagyd, hogy téged is levegyen a lábadról, és merülj el Cassandra Clare hamisítatlan és utánozhatatlan Árnyvadász világában, ahol nemcsak ismerős karakterekkel futhatsz össze, de újakat is megismerhetsz.

" - Hát, tudod, hogy tartja a mondás - felelte James. - A legjobb pasik vagy házasok, vagy Néma Testvérek."

"Gyakran az évődés és a nevetés volt a legjobb része: Cordelia már azelőtt is szerette barátként Jamest, hogy másképpen szerette, s ekkor elevenedett fel benne, miért."

" - Nem érted - mondta Jesse. - Amikor veled vagyok, elképzelem, hogy dobog a szívem, pedig már hét éve nem dobog. Olyan sokat adsz nekem, én pedig semmit sem tudok adni neked - kapott fel egy maroknyi papírt Lucie íróasztaláról. - Győzködtem magam, hogy semmit sem érzel irántam. Semmi többet, mint amit egy... egy festmény vagy fénykép iránt éreznél olyasvalakiről, aki élt és lélegzett egykor. Ha hazudtam magamnak, akkor ez az én hibám. Az egész. És muszáj véget vetnem neki."

" - Egyáltalán nem! Az égvilágon semmi illendő nincs semmilyen összejövetelben, ahol Anna Lightwood a házigazda. De a partijai pont ettől olyan jók."

" - Egy szellem szerelmes lesz egy élő lányba, és egy poros padláson emészti magát, miközben a lány éli az életét. De túl tudom élni, Lucie. Csak tragédia lenne a számodra."

" - Meglátod majd, Grace - húzta mosolyra pengevékony száját Tatiana. - A szerelem fájdalmat szül, ha viszont óvatosan bánsz vele, akkor arra is használhatod, hogy sebet ejts."

" - Vidd el a kardot a Néma Testvérekhez. Nézzék meg. Nem fogom elvenni a Cortanát, Cordelia. Te vagy a kard jogos tulajdonosa."

" - Jesse, én árnyvadász vagyok, nem holmi mondén lány, akit meg kell óvnod a csőcseléktől."

" - Te viszont még azokban a pillanatokban sem tűnsz boldognak, amikor Grace-szel vagy. Nem tűnsz boldognak, amikor róla beszélsz. A szerelemnek boldogságot kellene hoznia, legalább az elképzelésnek, hogy milyen lesz majd az életetek, amikor együtt lesztek. Milyen lesz vele a jövőd? Mondd el nekem, mit gondolsz erről."

" - Rád gondoltam - ismételte James. - Olyan volt, mintha ott lettél volna, velem. Láttam az arcodat. A hajadat... - csavarta az ujjai köré az egyik tincset Cordelia arcánál, aki érezte a fiú kezének melegét. - És már nem féltem többé. Tudtam, hogy képes leszek hazatérni, miattad. Hogy te majd visszavezetsz. Te vagy az én állócsillagom, Daisy."



🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...