2024. április 13., szombat

Christina Lauren: Szerelem és egyéb szavak


"Az apám sokkal magasabb volt az anyámnál - amit úgy kell érteni, hogy sokkal magasabb. "

*

Ami a szívben megtörténik, azt soha nem lehet kiradírozni. 
Macy beleszokik a hajtós, de élményszegény menetrendbe: gyakornok lett a gyermekklinikán, tervbe vette, hogy összeházasodik egy idősebb, jómódú férfival. Lehajtott fejjel halad előre, nem törődik azzal, mit súg a szíve. 
De amikor véletlenül összefut Elliottal – élete első és egyetlen szerelmével –, a nagy odafigyeléssel létrehozott buborék kipukkad. Elliot a világot jelentette Macynek – együtt nőttek fel, a nyurga fiúból, aki állandóan a könyveket bújta, az évek során férfivá serdült, aki elrabolta Macy szívét. Mellette állt, amikor a lány elvesztette az édesanyját. 
Annak idején Elliot szerelmet vallott Macynek, de rögtön aznap össze is törte a szívét. Az emlék sok évvel később is ugyanolyan fájó – vajon képesek lesznek feldolgozni? Lehetnek még együtt boldogok?




"Te vagy a legjobb mindenem."

A szerzőpáros eddig nem okozott csalódást, és a sokadik könyvük után kétlem, hogy bármikor is fog. A Szerelem és egyéb szavak nem olyan könnyed, vidám vagy éppen szórakoztató, mint az eddigi általam olvasott kötetek, hanem egy igencsak fájdalmas szerelmi történet. Készítsétek elő a 100-as zsepit, mert kelleni fog! Viszont így is imádtam, hogy más volt, és egy percig nem bánom, hogy ezt a kötetet is elolvastam tőlük.

A Szerelem és egyéb szavak egy lassan felépülő, a jelenben és a múltban is játszódó történet tele botlásokkal, gyermeki esetlenséggel, önmagunk felfedezésével, első szerelmekkel, első tapasztalatokkal és egy mindent elsöprő kapocsról, ami két ember között kialakulhat. A kötet főszereplője Macy és Elliot. Macy életét egészen attól a pillanattól figyelemmel kísérhetjük, ahogy belép az életébe Elliot. Szinte a szemünk előtt nő fel, tapasztalja meg a világot, és ismeri meg a szerelem erejét. Egy igencsak szép, de baromi fájdalmas történet ez, ahol a slow burn romantika új értelmet nyer. Egy kicsit olyan a hangulata, mint a Minden elmúlt nyárnak, így ha azt szeretted, biztos vagyok benne, hogy a Szerelem és egyéb szavak is tetszene. Friends to lovers, azaz barátokból szerelmesek, de ebből is az a lassan égő, lassan kialakuló, már-már fájdalmasan hosszú, ami után tudjuk, hogy semmi sem lesz a régi, még akkor sem, ha az élet közbeszól. Emellett second chance, azaz második esély történet is, amikkel általában hadilábon állok, viszont ennek a kötetnek még ez is jól állt. Jól állt, mert ahogy váltogatja magát a múlt és a jelen képei, úgy te is drukkolsz Macynek és Elliotnak, és alig várod, hogy megismerd a múlt összes darabkáját, és eljuss odáig, amikor a jelen értelmet nyer, és megtudod miért sincsenek együtt a jelenben.

Azt éreztem olvasás közben, hogy a szerzőpáros egy sokkal érzelmesebb oldalát engedte kivirágozni, aminek egyrészt nagyon örülök, másrészt jó volt látni, hogy erre is képesek. Egyáltalán nem csalódtam a kötetben, sőt még azt is szerettem benne, hogy olyan fájdalmas és megható volt. Szó szerint a lelki szemeink előtt játszódik, a kötettel együtt nőnek fel a karakterek, és többek között emiatt érzed oly közel őket magadhoz

Macy, mint kislány, majd tinédzser nagyon közel került hozzám. Tudtam azonosulni vele, és nemcsak abban a tekintetben, hogy könyvmoly, hanem abban is, hogy habár kevés embert enged közel magához, mégis akiket közel enged, azokért a maratont is képes lenne lefutni. Egy nagyon szimpatikus, ártatlan lány, akit hajt a kíváncsiság, akit kételyek gyötörnek, és akivel nagyon könnyen együtt lehet érezni. Ezzel szemben a felnőtt Macyt egyáltalán nem kedveltem, úgy éreztem, hogy valahol félúton kirabolt, és csak a vége felé sikerült belopnia magát újra a szívembe.

Aztán ott van Elliot, akit már fiúként, majd kamaszként is nagyon kedveltem, és szerintem nem árulok el azzal nagy titkot, ha azt mondom, hogy a Szerelem és egyéb szavak alatt végig drukkoltam neki. Teljesen beleéltem magam a történetbe, imádtam, hogy már kisfiúként is tudta, hogy mit akar, és olyan volt, amilyen. Okos, megkapó és az apró szárnypróbálgatásai, illetve az érzelmi kitörései is sokban hozzájárultak a kötet sikeréhez.

S ha már szóba kerültek az érzelmek; van benne minden: fájdalom, öröm, féltékenység, kíváncsiság, de valahol útközben ezek az érzelmek átalakulnak, majd kiteljesednek és nem marad más, mint a szerelem, a lecsupaszított szív, és az őszinteség. Fájdalmas, mégis gyönyörű. A Szerelem és egyéb szavak egyik Christina Lauren regényhez sem hasonlítható. A maga nemében egyedülálló, és a lassú történetvezetés is javára vált, és ha nem tudnám, hogy ez egy korai írásuk azt hihetnénk, hogy a könnyed romantika helyett átnyargaltak az érzelmesebb romantika irányába.

Végig izgultam olvasás közben, és nemcsak azért, mert vártam, hogy mikor lesz a barátságból több, hanem azért is, mert Elliot annyira cuki volt, annyira édes ahogy közte és Macy között kialakulnak az érzelmek, hogy egyszerűen csak velük kellett legyek, nem tudtam elszakadni a kötettől, viszont a múltban játszódó részeket sokkal jobban szerettem, mint a jelent. A jelen fájt, tele voltam kérdésekkel miatta, míg a múlt megnyugtatott, de el is bizonytalanított a boldog befejezést illetően.

Tudom, valószínűleg már unalmas ezt olvasni, de Christina Lauren zseniális, és amit a Szerelem és egyéb szavakban művelt ahhoz szavak nem érhetnek fel. Ez a két nő igazi zseni. Úgy játszottak az érzéseimmel, ahogy az nekik jó volt. Újfent bebizonyították számomra, hogy a szerelem igenis létezik, lehet időtálló, lehet fájdalmas, de akkor is ott van és várja, hogy megtaláld azt az embert, akit meg kell, akit a csillagok is neked kívántak. Macy és Elliot párosa nem indul egyszerűen, mégis úgy hiszem, hogy nagyon megéri megismerni a történetüket. A Szerelem és egyéb szavak tökéletes példa arra, hogy a barátokból szerelmesek trope is lehet izgalmas, lehet jó, és nem feltétlenül szükséges mindig az, hogy enemies to lovers, azaz ellenségekből szerelmesek legyen, mert van egyfajta bája a barátok között kialakuló érzelmeknek is. Emiatt és a történet időbeli ugrásai miatt engem teljesen megnyert magának, s ha nem is tudta kiütni az első helyről a Kalandtúra Wilder-módra c. kötetet, ami számomra a No.1 Christina Lauren kötet, a Szerelem és egyéb szavak is kedvenc lett. Remélem sokatokat meg fogja találni ez az érzelmekben gazdag kötet, és ti is legalább annyira fogjátok szeretni, mint én.
" - Soha ne engedd senkinek, hogy kétségbe vonja: igazi szent vagy. 
- Az hát. Te meg rávettél, hogy elhagyjam a kis buborékomat!"

"Azt sem jósolhattuk meg, hogy az én világom a szomszéd házig terjed majd, egy cingár kis majompofa tenyerében, akit Elliot Lewis Petropoulosnak hívnak."

" - Mindennap történnek apró csodák, nem igaz, kismókus?"

"Mindenhol ott van, minden pillanatban, miközben egyikben sem. Minden pillanatomról lemarad, és nem tudom, melyikre rosszabb gondolnom, arra, hogy itt maradtam nélküle, vagy arra, hogy ő nélkülem létezik valahol."

"Ahelyett, hogy azon aggódom, nehogy elveszítsem, arra kellett koncentrálnom, hogyan tartsam meg."




🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Erin Sterling: The Kiss Curse - Átkozott csókok (Ex Hex 2.)

"A varázsige az volt:" Változzon ez a levél másvalamivé", és Gwynnevere Jones valóban másvalamivé változtatta a levelet, úgyh...