2024. január 18., csütörtök

V. E. Schwab: A hatalom törékeny szálai (A hatalom törékeny szálai 1.)


" Kicsinek lenni kifejezetten jól jött."

*

Egykor ​négy világ létezett, és úgy simultak egymásra, mint egy könyv lapjai. Mindegyiket átjárta a csodálatos hatalom, miközben egyetlen város kötötte össze őket: London. 
A mágia azonban túl gyorsan burjánzott, a világok pedig önvédelemből rákényszerültek, hogy bezárják a kapuikat egymás előtt. Az idők során aztán megritkult azon mágusok száma is, akik még képesek voltak kinyitni ezeket a kapukat. 
Napjainkban már csak háromról van tudomásunk: Kell Mareshről Vörös Londonból, Szelina Bardról Szürke Londonból, és Holland Vosijkről Fehér Londonból. 
Megjelenik azonban Fehér Londonban egy új mágus, Kosika, és váratlanul elfoglalja a trónt. A fiatal királynő hajlandó vérrel táplálni a városát – még a sajátjával is –, ám ezzel olyan óriási erőt szabadít fel, amely felett nem biztos, hogy képes uralkodni. 
Eközben Vörös London királyi családjának életét lázadók fenyegetik, akik a királyság intézményének ledöntésével akarják kiegyenlíteni a hatalmi viszonyokat. 
A régi barátok és új ellenségek szövedékében ráadásul felbukkan egy lány, aki egy rejtélyes szerkezet birtokába jut. A lányt Tesnek hívják, és szokatlan képességével az összes világot veszélybe sodorhatja. 
V. E. Schwab, az Addie LaRue láthatatlan élete szerzőjének új könyve káprázatos és izgalmas epikus fantasy, amely visszatér A mágia árnyalatai világába, de az előzmények ismerete nélkül is tökéletesen olvasható.



"SON HELARIN RAS ˙ NONIS ORA"


Anno szerettem A mágia árnyalatai trilógia első két részét, de aztán valahogy sosem jutottam el odáig, hogy ténylegesen be is fejezzem azt. A harmadik rész igazi szent grál, hiszen nehezen kapható, meg ha esetleg valaki eladja akkor is kb. az eget veri a csillagászati értéke. De ez cseppet sem rettentett vissza, és fejest ugrottam A hatalom törékeny szálaiba, amit cseppet sem bánok, mert igaz, hogy lespoilerezi az Egy sötétebb mágia egyes részeit, mégsem éreztem azt, hogy nem értem, mert szépen lassan visszajöttek azok az emlékek, és imádtam olvasni, újra elmerülni ebben a különleges világban, ahol 4 London van, mágia, különleges képességek és olyan karakterek, akik miatt tűzbe tennéd a kezed!!

V. E. Schwab nagyon jól ír, tudja mi kell az olvasóknak, és őszintén én még rosszat nem olvastam tőle, sőt... Minél inkább elmerülök a munkásságába, annál inkább érzem azt, hogy nekem meg kellett találjam Schwabot, mert egy zseni, nekem ír és képtelen vagyok betelni a könyveivel. A hatalom törékeny szálai egy monstrum, de egy olyan monstrum, amit szakavatott kezek között nagyon lehet szeretni. Egy régóta várt trilógia úgymond folytatása, ami még többet és többet ad ebből a világból. Nincs vége azzal, hogy Kell, Lina és Holland. Több karaktert hoz be A hatalom törékeny szálaiba, és még több szemszögből tárja elénk a cselekményt. Ha egy szóval kellene jellemeznem azt mondanám, hogy varázslatos és megérte várni rá. Amíg el nem kezded, addig nem is tudatosul benned, hogy ez bizony hiányzott az életedből. Ha szabad ilyet mondani, akkor nekem sokkal jobban tetszett, mint a már említett trilógia első két része. Persze tele van erre nézve spoilerekkel, de ha nem bánod őket, akkor szerintem simán lehet úgy is olvasni, hogy nem olvastad az Egy sötétebb mágiát. Fanatikusoknak és új V. E. Schwab rajongóknak is ajánlom, főleg akkor ha el szeretnétek merülni a Londonokban és a mágia világában. Teljesen értem az írónő sorozata körül a hype-ot, és csak úgy repes a szívem, hogy bizony én is a kicsinynek nem nevezhető rajongói táborát erősítem. 

Kézbe vettem és elkapott egy otthonos érzés, egy olyan érzés, mintha újra megtaláltam volna azt a közeget, ahol otthon lehetek, s ahol a főbb karaktereket igazi családtagokként köszönthetek, az újak pedig tárt karokkal vártak, hogy elmesélhessék mibe is keveredtek. V. E. Schwab írásai nemcsak azért kedvesek a szívemnek, mert egyszer régen az első fantasyk között volt, amit olvastam, hanem azért is, mert maradandót alkotott, és beleégette magát a szívembe. A hatalom törékeny szálai egy olyan kötet, ami megadja azokat az érzéseket, amiért érdemes az írónőtől olvasni.

Maga a kötet több szálon fut, több világon keresztül, de közös bennük, hogy amíg apránként adagolja az információk halmazát, addig a háttérben azért tevékenykedik, hogy mire megadta a kellő alapokat mindent értsünk. Sokáig talány volt számomra a cím, aztán, amikor rájöttem, hogy miért pont A hatalom törékeny szálai nevet kapta, akkor éreztem azt először, hogy igen, Schwab még mindig egy istennő, aki megérdemli a rivaldafényt és azt, hogy milliók olvassák a történeteit.

S hogy miről is szól a kötet? Elég sok mindenről. Több sorsot mutat be, egészen az elejétől a jelenig. Nem egyszer utal vissza a múltra, vagy éppen mutatja meg, hogy honnan is indultak a karakterek. Látszólag túl sok a szemszög, de ez senkit se ijesszen meg, mert ahogy haladunk úgy érnek össze ezek a szálak, és a végére mindenki ott van, ahol lennie kell. Igaz, hogy egy első résszel van dolgunk, viszont ez nem látszik rajta. Nem látszik, mert jól kidolgozott, gyönyörű az írásmódja, elképesztő a világ felépítése és végig azt érezteti veled, hogy figyelj, mert a következő fejezetben jön csak a meglepetés.

Visszaköszönnek rég nem látott ismerősök, úgy mint Kell, Rhy vagy éppen Lina. Hollandról nem is beszélve. Itt éreztem először azt, hogy el kellett volna olvassam újra a trilógiát, vagy éppen befejeznem, mert egyáltalán nem rémlett, hogy mi lett velük, főleg Holland karakterével, viszont még így is teljes mértékben tudtam élvezni. Kell küszködik, míg Lina a megoldást keresik. Bombasztikus duó, akiket lehet imádni, na meg Linát utálni, hiszen egy nem éppen kedves, de annál inkább badass karakter.

Aztán vannak az újoncok: Kosika és Tes. Hogy én mennyire imádtam őket, főleg Test. Kosika is érdekes viszont nekem inkább addig volt az, amíg rá nem került az emberek radarjára. Uralkodóként fura volt látni, ugyanakkor a megkezdett szála nagyon érdekes, főleg Holland és Kosika képességei miatt. Tes egy tünemény, és oké nem éppen a legtöbb szerepet kapja, a kötet úgy háromnegyedéig nem is hittem, hogy lesz jelentősége annak, hogy különleges mágikus képességgel rendelkezik, aztán jól megcáfolt Schwab és megmutatta, hogy miért is kell Tes A hatalom törékeny szálaiba.

A mágia még mindig központi szerepet kap, a Kéz, mint rosszfiú van jelen, politikailag is előre lépünk. Kapunk kérdéseket majd válaszokat is. Az új karakterek ugyanúgy megnyilvánulnak, mint a régiek, viszont Tes szála mellett nekem még mindig a Kell-Lina-Rhy hármas tetszik a legjobban. Imádtam visszacsöppenni az életükbe és kibogozni a mágia szálait. Megtudni, hogy mégis mire megy ki a játék, és hova vezet a cselekmény. Ha azt hinnéd, hogy már az elején beavat a titokba, akkor el kell keserítselek, mert nem, viszont cserébe ad egy kalandokban, veszélyes helyzetekben és mágiában gazdag világot.

Nem tudom, hogy még mi lesz a sorozat további részeiben, viszont az biztos, hogy A hatalom törékeny szálai tökéletes kapcsot hoz létre a trilógiával. Megadja a kellő löketet, eltölt egyfajta komfortos érzéssel és hagyja, hogy a végéig izgatottan olvassuk a sorokat és várjuk, hogy mikor mi fog történni. A 4 London világa még nincs lezárva, ugyanúgy megvannak a különbségek, azok a jellegzetességek, amik jellemzik ezeket a világokat. V. E. Schwab egy cseppet sem veszít a vonzerejéből, és hozza az Egy sötétebb mágia alatt elvárt hangulatot és atmoszférát. A karakterei egyediek, a hátterük megalapozott, szépen kiforrt és van bennük valami, ami miatt nem tudsz addig másra koncentrálni, amíg be nem fejezted az utolsó fejezetet és nem értél az utolsó mondat végére. V. E. Schwab regényei addiktívak, és ez nem is lehetne jobban igaz A hatalom törékeny szálaira. Az ilyen monstrumokat minimum 1 hét alatt szoktam elolvasni, de ezt a csodát sikerült 3 nap alatt befalni, amire nagyon büszke vagyok. Tényleg nem tudok mást mondani, mint azt, hogy Schwab zseniális, és aki nem olvas tőle az tényleg kimarad. Sokat fejlődött az évek során, ez látszik is a regényein, és a Gallant mellett azt hiszem meg is van a legújabb kedvencem tőle, amit úton útfélen ajánlani fogok mindenkinek, aki szereti a zseniális regényeket!!
"Karnyújtásnyira volt tőle mindenki, akit szeretett. Összefűzte Rhy ujjaival a sajátját, és finoman megszorította. A király pedig úgy nézett le, mintha ajándék lett volna a keze, valami váratlan, de teljesen örömet okozó meglepetés. A szájához vonta, és csókot lehelt rá. Alucard elmosolyodott, belekortyolt a teájába, és igyekezett kiélvezni a pillanatot, pedig tudta, hogy nem tart majd örökké."

"Ám a legjobb bűntett az, amit az ember mások orra előtt valósít meg."

"Az a méltó uralkodó, aki megérti a hatalom árát."

"Ha valaki nem tudja, hogyan kell meghajolni, akkor mutasd meg neki, hogyan kell térdepelni."

"Kell őt egy üvegtáblára emlékeztette, ami mindig pont úgy dőlt felé, hogy míg mások csak színeket és csíkokat láttak, ő a valóságot. Kell valóságát."

"Lina kurvára harcolni akart, de a palotában nyilvánvalóan senki sem akadt, aki hajlandó vagy képes lett volna rá, úgyhogy ő azt tette, amihez a legjobban értett."




🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...