2022. július 6., szerda

Vi Keeland: Kockázatos kaland


"Egyértelmű, hogy ehhez kezdek túl öreg lenni."

*

Már akkor tudtam, hogy Donovan Decker milyen méretű cipőt hord, mielőtt megismertem. 
Annyira rohantam a reptéren, hogy nem a saját bőröndömet kaptam le a futószalagról. 
Felhívtam a bőröndcímkén található számot, és a vonal túlsó végén egy mély, bársonyos hang szólalt meg. Szerencsére nála volt a csomagom. Donovan és én egy kávézóban találkoztunk, hogy megejtsük a cserét. Ott kiderült, hogy nem csupán a hangja szexi, hanem ő maga is, és emellett okos, vicces és meglepően normális ahhoz képest, hogy hétszáz dolláros cipőt visel. Meghívott egy kávéra. 
A kávéból vacsora lett, a vacsorából desszert, a desszert után pedig az egész hétvégét együtt töltöttük. Nyilván mindez túl szép volt, hogy igaz legyen. Az életem túlságosan bonyolult ahhoz, hogy közel engedjek magamhoz egy ilyen szuper pasit. Ezért kámforrá váltam. New Yorkban nyolcmillió ember él – mennyi volt az esélye, hogy egy év múlva újra összefutunk? Amikor épp elkezdtem járni a főnökével? 
Vi Keeland a New York Times, a Wall Street Journal és a USA Today bestsellerszerzője. Kötetei több millió példányban keltek el világszerte. Az írónő ismét egy szenvedélyes és fordulatokban gazdag romantikus történettel készült az olvasóinak.


Vi Keelandben vakon megbízom, így nem volt kérdés, hogy el fogom e olvasni a Kockázatos kalandot. A fülszöveg elolvasása nélkül vetettem bele magam a regénybe, és milyen jól tettem. Pontosan erre volt szükségem ahhoz, hogy kikapcsoljon az agyam, és az írónő újból megmutatta, mire is képes. A Kockázatos kaland más, mint amit eddig olvastam tőle. Komolyabb, mélyebb és valahogy szívhez szólóbb is. Levett a lábamról, és ha ezt az irányt fogja folytatni az írónő, akkor a rajongásom eddig nem ismert mértéket fog felvenni. Ha ismeritek Vi Keeland munkásságát, ezt a kötetet se hagyjátok ki!

Szeretitek a bravúros kezdéseket? Szeretitek, ha valami nem a nagykönyv szerint történik? A slow burn szerelmek sem riasztanak el? Akkor készüljetek fel egy csodás kalandra, mert Donovan Decker alapjaiban fogja megrengetni a világotokat. Ahogy elkezdtem egyből beszippantott a történet, és az az igazság, hogy nagyon nehezen tettem le. Már az eleje nagyon érdekes, és onnantól csak bonyolódik és bonyolódik a helyzet, mégsem éreztem azt, hogy nagyon megtúráztatna a kötet, mert olvastatja magát, és amikor elmerül a mélységekben, akkor sem nyomasztó. Egyensúlyban tartja a jelent, a múltat és a fájdalmas gyerekkort is. Bemutat két életutat, megmutatja milyen, ha az ember küzd az álmaiért, és azt is, hogy milyen az, ha valaki ketrecben érzi magát, és emiatt gátakat szab, és nem engedi, hogy az öröm és a boldogság rátaláljon. A Kockázatos kaland a címével ellentétben sokkal komolyabb, nemcsak érzelmek terén, de a múlttal kapcsolatban is. Végig érezteti a jelenlétét, és amikor végre kiderül, hogy mi is történt; millió darabokra szaggat, és nem engedi, hogy újra összerakd a darabokat. Lelkileg kicsit megterhelő, ugyanakkor szórakoztató olvasmány is. Az írónő jól ötvözi a komolyságot a kalanddal, és a vágyakozással.

Donovan és Autumn között kialakuló kapcsolat nagyon lassú mederben folyik, ugyanakkor azt éreztem, hogy nekik erre volt szükségük. Egy percig nem kívántam azt, hogy bárcsak gyorsabb lenne a tempójuk, mert így végig ott lebeg a cél, és úgymond a jutalom a szemünk előtt, így lesz kínzóan édes a történet. Nemcsak Autumnnek van mesélnivalója, hanem Donovannek is. Mindkettejüknek meg kell nyílnia ahhoz, hogy a szívünkbe tudjuk fogadni őket és megértsük, mit miért tesznek.

Donovan képviseli a célokat elérő, magabiztos férfit, aki erősnek tűnik, ugyanakkor nem volt éppen felhőtlen a gyerekkora, de a Buddal közös jelenetek mindig is a kedvenceim lesznek, hiszen szívmelengető volt olvasni ahogy ők ketten egymásra találtak. Nemcsak azért, mert egy teljesen új oldalát mutatja meg Mr. Decker, hanem azért is, mert így sokkal közelebb érezhetjük magunkhoz, és nemcsak azt láthatjuk, amit akar, hogy lássanak belőle. Felettébb összetett karakter, aki egyből levett a lábamról.

Autumn a múltja rabja, a kalitkába zárt madárka, aki igaz hogy szárnyalni szeretne, de nem tud, mert a múltja gúzsba köti. Mélységesen fájt az, amit az írónő leírt vele kapcsolatban, ugyanakkor az az út, amit végigjárt a kötet eleje és vége között példaértékű. Nemcsak megtanul újra bízni az emberekben, hanem végre rádöbben arra, hogy nem megoldás a bujkálás és igenis ki kell állni a világ elé, ki kell tárni a szívünket és beengedni másokat. 

Maga a cselekmény szórakoztató, bohókás, tele van flörttel, elfojtott érzelmekkel és nem utolsó sorban vibrálással. Autumn és Donovan között csak úgy dolgozik a kémia, és alig várja, hogy beteljesedhessen. Sokszor éreztem úgy, hogy már én pirulok el, és nem Autumn, de az az igazság, hogy a kötet 80%-ában hatalmas mosollyal olvastam a történéseket, és nemcsak azért, mert ennyire zseniális az írónő, hanem azért is, mert egyszerűen nem tudtam nem mosolyogni. Na meg aztán sokszor el is pirultam.

A Kockázatos kaland egy ízig-vérig érzelmekben dúskáló, letehetetlen olvasmány. A terjedelmét tekintve valamivel hosszabb (egyes Vi könyvek duplája) mint, amit eddig megszokhattam az írónőtől, viszont ez is csak a kötet javára vált, hiszen így nem kellett olyan hamar megválni a karakterektől és a történettől. Viszont, ha ti is annyira szeretitek az írónő munkásságát, mint én, akkor nem fog sokáig tartani. A legnagyobb problémám az volt vele, hogy hiába hosszú, úgy éreztem, mintha egy szempillantás alatt befejeztem volna, pedig még olvastam volna tovább.

Vi Keeland egyik erőssége a karakterek, úgy érzem, hogy a Kockázatos kaland alatt a maximumot hozta ki belőlük, ugyanakkor sokkal több érzelemmel és problémákkal dolgozik, mint eddig. Leás a gyökerekhez, és onnan építkezik. Nem fél megtörni sem, vagy éppen az érzelmek legnyersebb valóját elénk tárni. Több, mint 400 oldalas a kötet, és annyi minden történik alatta, hogy egyszerűen lehengerel, és alig várod, hogy befalhass egy újabb fejezetet. Persze a komolysága mellett hozza a szokott humoros, vicces Vi jegyeket is. Úgy gondolom, hogy egy új útra léptünk, ami alatt az írónő még több ilyen csodát fog hozni nekünk, és megmutatja, hogy lehet a komoly témákat is romantikus regénybe adaptálni. Szerettem ezt a kötetet, mert izgalmas, bizsergetően kellemes, olvasmányos, valami új kezdete és felettébb élvezetes. Emellett a történetben mindig történik valami, nem áll meg egy percre sem, és hol a jelen bonyolultsága, hol pedig a múlt sötétsége keveredik, és ahogy haladunk előre úgy mosódnak ezek egyre jobban össze, és így mutatják meg, hogy bizony érdemes Vi Keelandtől olvasni, mert egy igazi istennő, aki nem tud rosszat írni. Ha szeretitek a romantikus regényeket, amikben bonyodalom és egy édes könyves álompasi is szerepet kap, akkor ne hagyjátok ki a Kockázatos kalandot, ami nekem személy szerint új kedvenc lett az írónőtől. 
" - Mi a fene olyan vicces?
  - Te - horkant fel kacagva Juliette. - Úgy mondod, mintha tényleg el is hinnéd.
  - Mit hinnék el?
  - Hogy képes vagy kordában tartani magad, amikor a nyomába eredsz annak, amire vágysz."

" - Várjunk, hadd összegezzem! Te kedveltél engem, és jól érezted magad velem azon a hétvégén, amit együtt töltöttünk. Azonban úgy gondoltad, hogy esetleg fellángolhatnak köztünk az érzelmek. Velem ellentétben, Dickson esetében ezen nem kell aggódnod, ezért vele jársz."

" - Óóó! Az a pasi sokkal érdekesebb, mint a jelenlegid! Van tetkója is. Egy tetkós pasi sosem uncsi. Kitalálom! Blake-nek nincs tetkója, ugye?"

" - Ó, talizol a dögös, gazdag ügyvéddel, aki sampont lop a szállodában, és egy kocsiderék növénye van. Mi a szitu? Részleteket akarok! Találkoztatok?"

" - Rendben. Nos..., ideges vagyok, mert tetszel nekem. És félek, hogy ha beléd szeretek, nem fogok észrevenni olyan dolgokat, amiket észre kellene vennem."

" - Jól van, akkor kérdezek! Mesélj nekünk erről a mesebeli lényről, aki láthatóan eltulajdonította az agyadat! Hogy néz ki? Mekkora az unikornisszarv a fején, és megengedi, hogy néha játszadozz vele?"





🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...