2022. július 20., szerda

Shelby Mahurin: Kígyó & Galamb (Kígyó & Galamb 1.)


"Van valami kísérteties abban, amikor varázslat érint meg egy testet."

*

Louise ​le Blanc két évvel ezelőtt tagadta meg a mágiát, és menekült el boszorkánytársai közül Cesarine városába, ahol abból él, amit el tud emelni. A boszorkányokra vadásznak, és ha az Egyház sikerrel jár, akkor máglyán végzik. Reid Diggory az Egyház vadászaként egyetlen szent elvnek rendeli alá életét: Boszorkányt ne hagyj életben. 
A kifürkészhetetlen végzet azonban úgy látja jónak, hogy Lou, a renegát boszorkány és Reid, a könyörtelen boszorkányvadász a házasság szent kötelékében egyesüljön. Kényszerházasságuk lassan valódi szerelemmé érik, de jövőjük egyre bizonytalanabb. Az Egyház és a boszorkányok között dúló ősi háború új erőre kap, és Lounak nem pusztán férjétől kell megóvnia halálos titkát – saját fajtája is rá vadászik. A szerelem azonban vakká tesz, és könnyen lehet, hogy közös sorsuk a máglyán teljesedik be… 
Shelby Mahurin Kígyó & Galamb-trilógiája az elmúlt évek egyik legnagyobb Young Adult sikere, ami olvasók millióinak szívét ejtette rabul világszerte, és mind az Amazon, mind a Goodreads olvasói 2019 egyik legjobb könyvének választották.


Nagyon vártam ezt a kötet, és imádtam. Nagy elvárásokkal kezdtem neki, de éreztem, hogy én ezt nagyon fogom szeretni. Shelby Mahurin villámként robbant be a fantasyk világába, és nagyon remélem, hogy még jó sokat olvashatunk tőle, mert a Serpent & Dove trilógiája valami eszméletlen. Megelőlegezem azt, hogy a további két rész is fergeteges lesz, mert a Kígyó & Galamb egy igencsak zseniális, kiforrott regény, izgalmas cselekménnyel és feledhetetlen karakterekkel. Ha nem tudnám, hogy ez az írónő első regénye, igencsak meglepődnék, hogy már elsőre egy ennyire sikeres és jogosan hype-olt könyvet írt. Még több Shelby Mahurin könyvet a magyar olvasóknak!


"Mi írhatjuk meg a saját befejezésünket, a pokolba azzal, hogy én boszorkány vagyok, ő pedig boszorkányvadász. Attól még lehetünk együtt boldogok."


Elkezdtem és teljesen magába szippantott. Eleinte még nem tudtam, hogy mire is számítsak, mert igaz, hogy csupa jókat olvastam erről a könyvről, viszont mindig megvan az emberben az, hogy oké, de mi van ha én vagyok az az egy, akinek nem tetszik? Na, ez a Kígyó & Galamb alatt nem játszik. Teljesen elveszel a cselekményben, falod az oldalakat, kapkodod a fejed az izgalmak láttán, és jó néhány helyen magadban mosolyogsz. A kötet alapja nem új eredetű, mégis megoldotta úgy az írónő, hogy szerethető legyen. Adott két faj, az emberek és a boszorkányok, akik már ősidők óta ellenségek, szerepet kap a vallás is, a boszorkányégetés, szóval az ismertebb boszorkányos kellékek, ha szabad így fogalmaznom, mégis ahogy színreszlép Lou megszűnik minden, és csak ő létezik. Régen olvastam ennyire vagány, badass, belevaló hősnőről, akinek helyén van a szíve, mocskos a szája és mindig kész bajt keverni. Egyszerűen imádtam, s általa új kedvenc könyves hősnőm is lett. Louise Le-Blanc letepert, és végig izgultam miatta. Nemcsak azért, mert eleinte titokzatos a származása, veszély leselkedik rá minden sarkon, hanem azért is, mert egy pillanatra sem lehet unatkozni mellette, és minden egyes megszólalása aranyat ér. Kiemelkedő hősnő, akiben van valami plusz, ami miatt az olvasók kedvence lesz.

A kötet fülszövege elspoilerezi a történet csattanóját, de talán nem is baj. Van benne minden ami szem szájnak ingere. Olyan zsánereket elevenít meg, mint az enemies to lovers (ellenségekből szeretők), arrange marriage (elrendelt házasság), forbidden love (tiltott szerelem), one bed (egy ágy ---> itt elég hangosan felvisítottam) és no one touches her, but me (senki nem érhet hozzá csak én). Az írónő nagyon tudja mi kell az olvasóknak, mert külön-külön is szeretem ezeket a zsánereket, na de együtt... Isteni volt, akárcsak a fahájas csiga, amit Lou előszeretettel eszik.

A történet szerint a boszorkányok évtizedek óta "háborúban" állnak az emberekkel és a Vadászokkal, akik arra esküdtek fel, hogy kiirtják őket és megszabadítják a világot a létezésüktől. De mi van, akkor ha a boszorkányok beolvadnak, mi van akkor ha az egyikőjük feleségül megy egy Vadászhoz, és kénytelen köztük élni a toronyban? Mi van, akkor ha ennél jóval árnyaltabb a regény, és az eleje csak a felszínt kapargatja, hogy aztán megmutassa az igazi, titkoktól terhes oldalát? Mi van, ha az olvasó belesétál egy olyan csapdába, amiből nem tud és nem is akar szabadulni?

A Kígyó & Galamb egy ígéretes első könyv, ami izgalmakban, titkokban, vérben, halálban és egy olyan próféciában gazdag, ami képes lenne mindent megváltoztatni, és eldönteni a mérleg egyik oldalát. Hiánypótló mű a boszorkányos könyvek terén, mert nemcsak eredeti, hanem szerethető is. Akciódús, furfangos, szókimondó, és nem egy helyen tart a markában, és addig nem is enged el, amíg el nem érsz az utolsó oldalakig, és nem kéred már most a következő könyvet. Vigyázat, mert erősen függőséget okoz, és a kötet után már egyik boszis regény sem lesz elég jó.

Nemcsak a cselekmény, hanem a megálmodott világ is eredeti. Kicsit középkori a hangulat, ugyanakkor ahol kell ott humoros, szexi (az a jelenet, omg, még több ilyet), kellőképpen felkelti a figyelmet, és minden egyes oldallal egyre többet akarsz. Ha valaki megkérdezi, hogy miért olvasok fantasyt, akkor a Kígyó & Galamb az egyik legjobb példa rá, hogy miért is érdemes. A képzeletnek csak az írónő szab határt, és nem érzi azt az ember közben, hogy túl sok lenne. Egyszerűen csak jó érzés kézbevenni, és nem figyelni másra. Az pedig már csak plusz, hogy közben akármilyen veszélyes is lenne, de te is részese akarsz lenni a kötetnek.

Míg Lou már az elején kedvenc lett, addig Reiddel kapcsolatban voltak fenntartásaim, már csak azért is, mert eleinte ilyen kis semmilyen karakternek tűnt, aki nagyon is szabálykövető, aki egyenesen megy előre, nem ismeri a kanyarokat, a zsákutcákat meg főleg nem. Vártam az áttörést, és úgy nagyjából a kötet felénél ez meg is történt. A végére már egészen megkedveltem, de az tagadhatatlan, hogy benne is van valami, ami miatt az elején sem tudtam utálni, mert ott van a szikra, ami arra vár, hogy lobbanjon, és megmutassa, hogy jóval több annál, mint egy egyszerű Vadász.

Akárcsak Lou, úgy Reid múltja is tele van titokkal, és az most mellékes, hogy Reid is velünk együtt tudja meg, mert nem ezen van a hangsúly, hanem a bonyodalmakon, amit a múlt ismerete okoz. Egy percig bevallom kételkedtem a fiúban, de örülök, hogy az írónő észt vert belé, és megmutatta, hogy néha jobb a szívünkre hallgatni, mint az eszünkre. Reid erre a tökéletes példa, aki a regény alatt hatalmasat nőtt a szememben, és alig várom, hogy többet tudjak meg róla a második kötetben. 

A kötet érzelmi része viszonylag lassan bontakozik ki, de addig is íncselkedős és pimaszkodós. Lou és Reid egymásnak lettek teremtve, még akkor is, ha egy világ választja el őket egymástól. Mindig is imádtam az enemies to lovers történeteket, de az arrange marriage mindig ilyen is-is kategória volt nálam, de nem a Serpent & Dove-nál. Ennek a történetnek hihetetlenül jól állt, igazi pikantériát adott neki, és nem egy helyen éreztem azt, hogy benyúlok a kötetbe és egymásnak lököm Lou-t és Reid-et, mert az a szenvedés, amit letoltak, már nekem volt kellemetlen.

Ha szeretitek a csavaros, de szerethető történeteket, ahol a két fő karakter eleinte nem kedvelik egymást, de aztán mégis összemelegednek, és bármit megtennének a másikért, akkor a Kígyó & Galambot el kell olvasnotok! A borító senkit se riasszon el, mert ennyire érdekes és fantasztikus történetet a FBAA óta nem olvastam. A világ elképesztő, a mellékkarakterek imádnivalóak, különleges atmoszféra öleli körül a kötetet, és minden egyes fejezettel egyre jobb és jobb lesz. Összességében nagyon szerettem, tényleg csak ajánlani tudom. Vannak azok a könyvek, amik már első sugallatra azt éreztetik veled, hogy imádni fogod, és Shelby Mahurin első könyve ilyen. Minden fantasy rajongónak tiszta szívből tudom ajánlani! Nemcsak a karakterek elbűvölőek, hanem az írónő stílusa is. Kevés benne a rizsa, leginkább a lényegre fókuszál, képes minden második oldalon meglepni, és igazi fangirl üzemmódba kapcsolsz miatta. Ha esetleg megrémít a vallás és az egyházközpontúság, akkor is érdemes elkezdeni, mert nem akar rád erőltetni semmit, nem akarja ledugni a torkodon a hitet, hanem egyszerűen a boszorkányokra és arra helyezi a hangsúlyt, hogy milyen rosszak is ők, de minden éremnek két oldala van, és semmi sem fekete-fehér, főleg, ha Shelby Mahurin írja a játékszabályokat. Számomra ez egy csillagos ötös olvasmány volt, ami sokkal többet adott annál, mint amire valaha is számítottam, hogy adni fog.
" - Emiatt itt... e miatt a pillanat miatt... majdnem megéri hozzád mennem, Vadász. Ezt sohasem fogom elfelejteni."

"Tényleg feleségül fogom venni ezt a nőt. Ezt... ezt a teremtést. Ezt a pogány nőt, aki háztetőkre mászik, arisztokratákat rabol ki, úgy verekszik és öltözködik, mint egy férfi, és még a neve is illik hozzá, mert olyan, akár egy férfié."

"Az én drága férjem állandó jellemzője a karót nyelt merevség."

" - Mit csinálsz vele? - kérdeztem félve.
 - Ez egy boszorkány. - Elindult az utcán, hátra sem nézett, nem törődött a járókelők riadt pillantásaival. - Égni fog a földön, aztán a pokolban is."

"Évek óta bujkáltam a Boszorkányok Főpapnője elől. Az anyám elől. Borzalmas dolgokat tett, hogy megvédjem magam, hogy biztosítsam a túlélésemet. Mert mindenekelőtt ezt tettem: túléltem."

"Végül lenyelte a falatot. Olyan áhítattal nyalta le az ujjait, amit csak a templomban lát az ember. Nem... ez az áhítat határozottan nem templomba való volt. Mindenfelé néztem, csak a nyelvére nem."

" - Nem tudom, mi a jó francról beszél, de jó lenne, ha tükörbe nézne. Külön helyet tartanak fenn a pokolban a hazugoknak és a képmutatóknak, eminenciás uram. Talán majd ott találkozunk."

"A játszadozásnak vége. Ő itt a férjem, én pedig a felesége vagyok. Ostobaság úgy tenni, mintha már nem akarnám ezt a kapcsolatot. Úgy tenni, mintha nem vágynék a figyelmére, a nevetésére, az... érintésére."

"Ha szeret, nem fog számítani, hogy boszorkány vagyok. Akkor is szeretni fog. Meg fogja érteni. Tényleg meg fog védeni."

"Már sehol sem volt az a férfi, aki mellém térdelt, és gyengéden letörölte a könnyeimet. Eltűnt a férfi, aki átölelt a tetőn, aki nevetett a vicceimen, megvédte a becsületemet és megcsókolt a csillagok alatt."

"A feleségem pedig - életem kibaszott szerelme - a Boszorkányok Főpapnőjének a lánya. A Le Blanc-kastély örökösnője. A boszorkányok átkozott hercegnője."

"Három nap múlva örökre elszakítanak Reidtől. Abban a pillanatban, hogy a lelkem elhagyja a testemet, örökre szétválunk... Mert ahova én megyek, Reid biztosan nem követhet. Legjobban pedig ez rémített meg."

"Egy vadász, egy újonc, egy Lyon-herceg és egy vérboszorkány vakon sétál be a Le Blanc-kastélyba. Ha a dolgok rosszul alakulnak ma este, nem Lou lesz az egyetlen, aki meghal."

" - Mi a faszért akarja mindenki meggyilkolni a feleségemet ebben a királyságban?"

" - Szeretlek, Lou. - A szemébe újabb könnyek gyűltek. - Még sohasem láttam senkit, aki így szeretett volna valamit, ahogy te szeretsz mindent. Melletted úgy érzem, igazán élek. A közeledben lenni... függőséget okoz. Te magad okozol függőséget. Nem számít, hogy boszorkány vagy. Ahogy a világot látod... azt akarom, hogy én is úgy lássam. Mindig melletted akarok lenni, Lou. Sohasem akarok különválni tőled."




🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...