2020. február 5., szerda

Tomor Anita: Irány Hollywood!


"Erősen, két kézzel markolom a kormányt, hogy el ne aludjak."

*

Zoé ​egyetemre jár, másról sem szól az élete, mint tanulásról és vizsgákról. Egy nap a barátnője, Hanna megkéri, hogy ugorjon be helyettesíteni őt egy bárba, ahol pincérnőként dolgozik. Zoé tudja, ha nem teszi meg ezt a szívességet, akkor a barátnőjét kirúgják, ezért segít neki.
Jake Bartlett híres amerikai filmcsillag, és egyben sikeres hollywoodi producer is. Egy olyan pasi, aki falja a nőket, és akiről az egész világon fiatal lányok milliói álmodoznak. Jake Magyarországon forgat, és épp a barátaival iszogat egy bárban, amikor beszélgetés közben felmerül egy érdekes téma. A többiek szerint a kasszasikerhez egy befutott sztárt kell szerződtetni. Jake-nek viszont erről más a véleménye. Szerinte egy jó filmhez egy jó sztori kell, és bárkiből, akár egy hétköznapi lányból is fél év alatt sztárt lehet csinálni, még egy olyan csajból is, aki nem beszél angolul.
Jake a saját csapdájába esik. Fogadást kötnek a barátai, hogy nem tudja mindezt megvalósítani. A terv az, hogy kiválasztanak egy lányt, akiből Jake-nek sztárt kell varázsolnia. Egyetlen kikötés van: nem fekhet le a lánnyal, mert ha igen, bukja a film teljes bevételét. Jake belemegy a játékba, mert túlzottan is bízik magában. De arra nem számít, hogy Zoét választják ki a szerepre, azt a lányt, akivel reggel a parkolóban jól összebalhézott, akivel zsigerből utálják egymást, és akivel ennek ellenére is egyre jobban vonzódnak egymáshoz.
Hat hónap veszi kezdetét, amikor is meg kell tanítania a lányt angolul, meg kell tanítania színészkedni, filmben szerepelni, hogy megnyerje a fogadást és bebizonyítsa: bárkiből lehet sztár. Az első pofont akkor kapja, amikor Zoé közli vele, hogy nem vállalja. A másodikat akkor, amikor rájön, beleszeretett a lányba. Mit csinálsz, ha egy nő annyira vonz, hogy egy idő után felteszed magadnak a kérdést: mi a fontosabb, a pénz vagy az, hogy ő a tiéd legyen?

Tomor Anita ismét egy csodálatos, szívet melengető történettel lep meg minket. Imádni való karakterek, izgalmas szócsaták, meglepő fordulatok teszik feledhetetlenné és letehetetlenné ezt az új regényét is. A függőség garantált!

Basszus. Nehéz szavakat találni. De imádtam. Teljesen elkapott a gépszíj és együltő helyemben kiolvastam. Nagyon rég volt már olyan, hogy egy sztori ennyire megvett magának. Köztudott, hogy odáig vagyok Anita írásaiért, de azt hiszen büszkén jelenthetem ki, hogy egy új kedvenc regény született és nemcsak úgy önmagában, hanem Anita ezennel fellépett a kedvenc magyar íróim körbe. Bámulatos amit a lapok alatt művel és minden egyes szavával elvarázsol újra és újra. Úgy kellett nekem Jake és Zoé története, mint ahogy a szomjazónak egy pohár víz. Imádtam, imádtam és imádtam.

Előre is elnézést mindenkitől, de ez a regény eszméletlen. Nem találok benne hibát, úgy érzem, hogy mostmár végképp mindegy, hogy mit fog írni az írónő én hűséges olvasója és követője leszek, na nem mintha már nem lennék az. De azt kell, hogy mondjam, hogy az Irány Hollywood! a kedvenc Tomor Anita regényem és nehéz lesz kiütni a nyeregből. Maga a regény eltér az eddigiektől, a megszokottól, hiszen javarészt Magyarországon játszódik és csak a kötet utolsó harmadában teszi át a színterét Los Angelesbe, azon belül is Hollywoodba. De mindez nem von le az értékéből, sokkal inkább hozzáad és megmutatja, hogy úgy is lehet izgalmas, romantikus történetet írni, hogy kasszasiker szaga van és nem egy messzi, csili-vili helyen játszódik. Ne értsetek félre, imádom amikor idegen vizekre evez el velünk az írónő, de igazából lényegtelen, hogy mit tesz meg helyszínnek, mert olyan erős a karakterek és a vágy, vágyakozás jelenléte, hogy nagyon sok minden eltörpül mellette. A sztori ennél Hamupipőkébb nem is lehetne. Adott egy szuper szexi filmsztár, egy forgatás, egy modortalan seggfej beütés és egy belevaló egyetemista lány, ebből csak jó sülhet ki.

Már az első oldalak után egyből tudtam azonosulni Zoé karakterével, hiszen én is átéltem már a vizsgaidőszak nehézségeit, a bunkó pasikat és azt a levakarhatatlan vigyort, amit egy-egy szívdöglesztő pasi megenged magának. Jake szerintem mindenkit levesz a lábáról, nincs olyan, aki ne drukkolna egy kicsit neki. Amit teljesen meg is értek, hiszen szó szerint magába szippantott a jelleme, az az atmoszféra és kisugárzás, ami körbe öleli őt. Már-már olyan, mintha hús-vér ember lenne és az egész cselekmény egy jól megírt hollywoodi kasszasiker regényváltozata.

A szavam is elállt, a cselekményt baromira élveztem, egész végig mosolyogtam és nem tudtam letenni. Szó szerint odatapadt a kezemhez és azt vettem észre, hogy szó szerint olvastatja magát és jómagam is azt éreztem, hogy Jake-nek sikerrel kell járnia és meg kell szereznie a lányt, vagyis Zoét. Drukkoltam, néha legszívesebben észhez terítettem volna Zoét és jól megmondtam volna neki a magamét, hogy hagyja abba a lázongást és adja meg magát.

Közbe pedig nagyon élveztem a folytonos szócsatákat, a feszültséget, a szexuális túlfűtöttséget és a légkört, a hangulatot, ami körülveszi az Irány Hollywood-ot. Aki azt mondja, hogy a magyar írók nem tudnak kasszasikereket írni, azok még nem ismerik Tomor Anita nevét és regényeit. S habár magyar helyszínek a mérvadóak rajongtam minden egyes mozzanatért.

Teljesen levett a lábamról és már tervezem az etyeki filmstúdió meglátogatását. Egy 10-es skálán csillagot érdemel, 10*-ot, sőt még annál is többet. Én nem tudom, hogy csinálja Anita, de minden egyes regényével egyre többet mutat meg magából és minden új könyve felülmúlja az előzőt. De visszatérve a lényegre. A leírások szemléletesek, a párbeszédek gördülékenyek, viszik a cselekményt előre. Nincsenek nyelvi akadályok, se elütések, sőt... De ezenfelül szórakoztató, vicces, szexi, pikáns és perzselő is a regény.

Hol egy adag ellenszegülést, hol egy adag meglepetést ad hozzá, ami csak még tökéletesebbé és még olvasmányosabbá teszi a cselekmény felépítését és vázát. Rég volt olyan, hogy széles vigyorral és elégedettséggel olvassak végig egy könyvet, de az Irány Hollywood alatt ez is megtörtént. Amikor át tette a helyszínt Hollywoodba, teljes volt az önkívületi állapot, mivel olyan érzés volt, mintha én is ott lettem volna és én is felmentem volna a Hollywood felirathoz vagy éppen a Hírességek sétányára. Egy valamit sajnálok csak, mégpedig azt, hogy ennyire hamar vége lett. Nem állok még készen elengedni sem a szereplőket, sem a történetet.

Túlságosan megszerettem ahhoz, hogy ilyen hamar vége legyen. Ha az összes többi februári olvasmányom ilyen lesz, akkor egy nagyon gyümölcsöző, termékeny hónapnak nézek elébe. Összességében már leeshetett, hogy nemcsak szerettem, de egyből imádtam Tomor Anita új regényét. Ha érzelmekről és különleges helyszínekről van szó, az írónő verhetetlen és legyőzhetetlen. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire kézzelfogható és más, sokkal emberibb oldalát mutatta meg a filmes szakmának és néhány kulissza mögé is betekintést nyerhettünk. Végszónak csak annyit mondanék még, hogy ha eddig nem ismertétek az írónőt, itt az idő, hogy megismerjétek. Kaland, szerelem, erotika, szexi férfi karakter, karakán női karakter, egy csipet egzotikum és megannyi érzelem, ami rátok vár az Irány Hollywood alatt. Szóval, öveket bekapcsolni és ne felejtsetek a végállomáson kiszállni, mert úgy jártok, mint én és még többet akartok a regényből, a szereplőkből és az egész Tomor Anita jelenségből.
"Remegő kézzel tartom a telefont. Még mindig képtelen vagyok elhinni, hogy Jake Bartlett, a nagy Jake Bartlett a moziból, a tévéből, a hollywoodi sztárok sztárja, szóval Jake Bartlett tudja a számomat, és írt nekem."

" - Csak hogy tudd, úgy egy órája besétált a bárba egyedül, ivott egy kávét és egy pohár vizet, és elkérte tőlem a számodat. Lefordítom: téged keresett a bárban Jake Bartlett, a hollywoodi nagyágyú. Erre nincs semmilyen mondanivalód?"

"Belementem életem legnagyobb őröltségébe. Egy szál útlevéllel elindultam egy ismeretlen országba egy iszonyú sármos hollywoodi pasiistennel, akibe minden bizonnyal szerelmes vagyok, különben egészen biztosan nem tennék ilyet."



Köszönöm Tomor Anita írónőnek a recenziós példányt! Ha te is elolvasnád ide kattintva megrendelhető 10%-os kedvezménnyel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...