2022. június 14., kedd

Elena Armas: Spanyol szerelmi átverés


"Majd én elkísérlek arra az esküvőre."

*

New ​York Times Bestseller 
Szerelmet tettetni még soha nem esett ilyen jól 
Goodreads Choice-díj – nyertes 
Az esküvő Spanyolországban lesz. A pasi kiállhatatlan. Három napon át úgy kell tenned az összes rokon előtt, mintha szerelmes lennél belé. 
Catalina Martín szingli, de nem akar egyedül menni a nővére esküvőjére. Korábban elejtett egy megjegyzést, hogy van valami amerikai pasija, és mostanra mindenki készpénznek veszi a dolgot a családban és az ismeretségi körben. A volt pasija – és annak jelenlegi menyasszonya – például alig várják, hogy megismerkedjenek Catalina jövendőbelijével. Négy hete van, hogy találjon valakit, aki hajlandó átrepülni vele Európába, és végig úgy tesz, mintha együtt lennének. 
A New York–Spanyolország repülőút hosszú, és Catalina érdes modorú családját nem lesz könnyű átverni. Színre lép Aaron Blackford – Catalina magas, jóképű, tenyérbemászó stílusú kollégája –, aki meglepő módon felajánlja, hogy beugrik a szerepbe. Catalina legszívesebben közölné, hogy nem kér belőle – életében nem látott még ilyen idegesítő, bicskanyitogató, kiállhatatlan alakot. 
De kiszolgáltatott helyzetben van, az esküvő közeleg, és mégiscsak Aaron a legmegfelelőbb megoldás. Catalina lassanként rájön, a férfi talán nem is olyan szörnyű, mint amilyennek a munkahelyén elkönyvelte.


Év elején összeállítottam egy listát azon könyvekből, amiket idén mindenféleképpen szerettem volna elolvasni. A Spanyol szerelmi átverés az elsők között volt, amit feljegyeztem, ugyan ekkor még nem tudtam, hogy jön magyarul is, de olyan jókat hallottam és olvastam róla, hogy meg kellett tudnom tényleg megéri e az a hype, ami körülötte van, vagy csak egy közepes regény, amit valamiért felkaptak? Remélem nem fogok senkit sem meglepni azzal, hogy imádtam és nem véletlenül ennyire népszerű ez a kötet. Tökéletes olvasmány egy forróbb nyári napra. Nem akarok elhamarkodottan ítélni, hiszen még csak most kezdődött, de azt hiszem megtaláltam az egyik kedvenc nyári olvasmányomat.


" - Neked adom a világot - suttogta a számba. - A Holdat. A kurva csillagokat. Bármi, amit akarsz, a tiéd. A tiéd vagyok."


A Spanyol szerelmi átverés egy igazán szórakoztató, idilli olvasmány. Tökéletesen kikapcsol, és rabul ejt. Nemcsak egy a sok könyv közül, hanem Elena Armas első kis csodája, ami után alig várom, hogy olvashassak még tőle. Amint kézhez kaptam a kötetet, alig vártam, hogy belevethessem magam a kalandba, mert egyszerűen nem bírtam várni. Az eredeti megjelenés óta piszkálgatta a fantáziámat, és annyira örülök, hogy nem kellett csalódnom. Bevallom egy kicsit pont emiatt tartottam a kötettől, de minden elvárásomat felülmúlta, és még egy új könyves álompasim is lett a végére. Már csak Aaron Blackford miatt is érdemes kézbe venni a Spanyol szerelmi átverést, mert az biztos, hogy le fog venni a lábadról, és utána őt fogod keresni a pasikban. Hihetetlenül olvasmányos, részletgazdag, szerethető, eseményekkel teli szórakoztató kötet az írónő első, debütáló regénye. Amellett, hogy már az elején megmutatja mit is tud, a végére sem hagy cserben, és azt hiszem ilyen egy tökéletes kezdet. Néhol kicsit bohókás, de közben felülmúlja az elvárásokat és megmutatja, hogy miért is érdemes kézbe venni Catalina és Aaron történetét. Szavak nincsenek arra, hogy mennyire oda meg vissza voltam érte. Tökéletes volt a maga nemében, és nem egyszer kezdtem el fangirl üzemmódba kapcsolni olvasás közben. Teljesen a rabja lettem.

A történet szerint Catalina hazudik a családjának, ami már önmagában is képes vicces szituációkat szülni, de mi van ha a munkahelyi "ősellenség" vállalja magára a kamu pasi szerepet? Vajon mi lehet a moticáviója, mi sarkallja arra, hogy ezt tegye? A kötet ott kezdődik el, ahol Aaron önként felajánlja a segítségét, és ott ér véget, ahol minden a helyére kerül, és ahol minden indíték újabb adag rajongást vált ki. A kettő közötti idő az, ami rabul ejt és nem ereszt. Nemcsak Aaron vesz le a lábadról, hanem maga a kötet is. Ne keresgélj tovább, mert a nyár olvasmányát tartod a kezedben.

Műfaját tekintve egy romcom, egy jó öreg enemies to lovers szállal, amiben még fake dating és slow burn romance is szerepet kap. Továbbá egy jó kis irodai románc is. Külön külön is imádom ezeket a zsánereket, na de egyben... Olyan volt számomra olvasni a Spanyol szerelmi átverést, mintha a fellegekben jártam volna. Az izzó romantika, az elfojtott érzelmek és 'nem látom a fától az erdőt' szituációk teljesen tönkretettek a szó pozitív értelmében. Idióta vigyorral az arcomon olvastam végig Catalina és Aaron történetét, ahol kellett összeszorult a szívem, vagy sajnálatot éreztem, de imádtam. 

Nemcsak azt szerettem benne, hogy spanyol gyökerekkel dolgozott az írónő, hanem azt az őszinte csodálatot is, ami árad a kötetből. Ahhoz képest, hogy ez az írónő első regénye elég erősre sikerült, és nem hiába ennyire népszerű. Ami a legjobban megfogott benne az az, hogy gördülékeny, dinamikus és nincsenek benne holtjáratok. Mindig történik valami, ha nem a történet szempontjából, akkor Catalina életében, gondolkodásában és érzelmeiben. A szerelem tényleg nagyon lassan alakul ki, és valahol felüdülés is, amikor végre már nemcsak ellenségek, hanem annál jóval többek Aaronnal.

Aaron teljesen levett a lábamról, és tényleg túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Nem tudom elhinni, hogy a való életben is van ennyire türelmes, ennyire megkapó és ennyire figyelmes pasi, aki ha kell inkább vár és nem zúdít mindent a nyakadba, hanem hagyja, hogy magadtól jöjj rá a dolgokra és magadtól lásd azt, ami végig ott volt előtted. Aaron Blackford egy teljesen más faj, hiszen nemcsak Catalinát sikerül levennie lábáról, hanem bizony engem is. Minden egyes mozdulatával és kedvességével egyre inkább rabul ejtett, és nehéz lesz nélküle az élet. 

Nagyon megkedveltem, és nemcsak az írónő leírásának köszönhetően, hanem azoknak az értékeknek, amit ő képvisel. Catalina, a mesélőnk, a narratívánk már az első fejezetek alatt megmutatja, hogy bizony mellette nem fogunk unatkozni, és nem is unatkoztam. Ugyanakkor kellett pár fejezet ahhoz, hogy beinduljon a cselekmény, de miután beindul nincs megállás, szinte lélegzethez sem jutunk, csak faljuk és faljuk a sorokat. Imádtam, hogy ennyire szeleburdi, hogy ennyire túlgondol mindent és a felesleges fecsegése is mulattatott olvasás közben. 

Ugyanakkor amikor az írónő elénk tárta, hogy hogyan és miért is került Amerikába, azon belül is New Yorkba, hogy mit is keres távol az otthonától, Spanyolországtól kicsit összeszorult a szívem. Nemcsak Catalina, hanem Aaron múltjában is vannak olyan események, amik hatással vannak a jelenre. Talán az a kötet legnagyobb különlegessége, hogy amellett, hogy vidám, a mélyebb érzelmek és a traumák is fontos szerepet kapnak. 

Nemcsak elbagatellizálja ezeket, hanem ki is fejti és őszintén meséli el. Nem teketóriázik, hanem tényleg amikor eljön a megfelelő idő, akkor megnyílik és kiönti nekünk a szívét. Őszinte, összetett, jól átgondolt és a végletekig hű önmagához. Kevés kötetről mondható el, hogy a szomorúbb, mélyebb tartalmakat hitelesen adná át, de a Spanyol szerelmi átverés pont ilyen. Amíg kell a sötétben tart, de amikor megnyílik, akkor nagyon betalál, és még jobban  megszeretjük.

Összességében imádtam és nagyon örülök, hogy olvashattam. Tökéletes volt. A slow burn része annyira kínzó, annyira bizsergető, hogy arra nincsenek szavak, ugyanakkor emiatt végig fülledt a hangulat a szexuális feszültségről nem is beszélve. Imádom azokat a történeteket, amikor a pasi esik először szerelembe, de kivárja, hogy a lány is rájöjjön, hogy hiába akarja utálni, nem megy. Van az a határ, ahol a gyűlölet már inkább szeretet, csak arra vár, hogy meglássuk azt. A Spanyol szerelmi átverés pont egy ilyen történet. Először lassan ég, de aztán ahogy rákapcsol végigperzseli a lapokat, és alig várja, hogy megmutassa, mit is tud. Maga a cselekmény valami eszméletlen volt, és nemcsak azért, mert végig fenn tudta tartani az érdeklődésemet, hanem azért is, mert kíváncsi voltam Catalina spanyol családjára, arra hogy Aaron vajon el tudja e játszani, hogy szerelmesek Linával, vagy befuccsol az egész már az elején. Arról nem is beszélve, hogy egy igazán édes történet, ami nincs felesleges mázba csomagolva, ami önmagát adva varázsol el, és nem akar több lenni annál, mint ami. Egy könnyed kikapcsolódás, ami elrepít Spanyolországba és megmutatja milyen is egy ízig-vérig spanyol család, milyen ha az embernek csak olyan rokonai vannak, akik mindenbe is beleütik az orrukat, és akik előtt nincs titok. Élvezetes, romantikus, szerethető, kalandos olvasmány tele érzelmekkel és az sem elhanyagolandó, hogy megvett magának az írónő és Ali Hazelwood mellett Elena Armas lett 2022 nagy felfedezettje számomra. 
" - Annak az esélye - magyaráztam Rosie-nak -, hogy tényleg komolyan beszél, kábé akkora, mint annak, hogy Chris Evans felbukkanjon a semmiből, és szerelmet valljon nekem."

" - Inkább viszel egy férfi prostituáltat a nővéred esküvőjére, mint engem?"

" - Elhiszem, de nem kell. Nem értem, honnan ez a hirtelen jött késztetés, hogy berepülj ide a vörös köpenyedben, mint egy nagyokos Clark Kent, és a megmentésemre siess. Erre semmi szükség, kösz szépen. Lehet, hogy egy kicsit hasonlítasz rá, de attól még nem szorulok megmentésre."

" - Thor vagy Amerika kapitány? Azt nevezem én bóknak. De te nem vagy egy Chris Evans. Supermant már különben sem szereti senki, Mr. Kent."

" - Ja, Lucifer kedvenc fiát? Nem értem, miért kéne bárhová magammal vinnem."

" - Hagyd abba! - lihegte a fülembe. - Ezzel nem segítesz a helyzeten.
Egyből abbahagytam a ficánkolást, és elengedtem magam.
Jól van, menni fog ez. Tekintsük széknek! Sőt, trónszéknek! Nem is Aaronon ülök. Hanem egy kemény, férfi méretű trónon."

" - Ha a húgocskám járni kezd valakivel, teljes körű helyzetjelentést várok el tőle. Részletes leírással, fényképes bizonyítékkal, videóval, olajfestménnyel... nem számít. Ja, és azokkal a farokfotókkal, amiket sosem küldtél el."

"Hallod ezt, te buta, önámító szív? Elég a hülyeségből!
Ha Aaron Blackfordról van szó, minden csak színjáték."

" - Ha megbotlasz egy akadályban és elesel, én is veled együtt esem. És együtt állunk talpra."




🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...