2021. október 11., hétfő

Marvel: ​Bosszúállók – Szereplők nagykönyve (írta: Alan Cowsill & John Tomlinson)

"A szuperhősök még erősebbek lesznek, ha összefognak!"

*

Ismerd meg a Föld legnagyobb hőseinek szövetségeseit és ellenségeit! Ebben a gazdagon illusztrált, hivatalos útmutatóban több mint kétszáz Bosszúállók-karakter mutatkozik be, többek között a közkedvelt Pókember, a mágia mestere, Doktor Strange, valamint Thanos, az őrült titán és Loki, a csínytevés istene. 
A könyv oldalain a Marvel Comics legkiválóbb illusztrátorainak munkái köszönnek vissza, melyek mellett részletes összefoglalót találsz a szereplők eredettörténetéről, képességeiről és tulajdonságairól. Pillants bele a Bosszúállók mozgalmas, örökké változó világának legfrissebb eseményeibe!






Imádom a Marvel világát, emiatt nagyon érdekelt a kötet, hiszen akármennyire is szeretem a filmeket, a képregények ismerete nélkül nagyon sok információ kimaradt eddig az életemből, de jó hír, hogy ez a kötet nagyon informatív, precíz és olyan ismeretet ad, amiről álmodni sem mertem volna. Jó néhány ismert karakter is szerepet kap, azok mellett, akik nem éppen annyira híresek/kevesebbet hallani róluk. Jó volt, hogy nemcsak a megszokott "ismerősök" köszöntek vissza az oldalakról, hanem azok is, akiket érdemes megismerni, és akik legalább annyira fontosak, mint a már említett társaik. Egyetlen valamire való fan polcáról sem hiányozhat ez az információkban gazdag, illusztrált és szépen összeszedett olvasmány.

Minden egyes oldal egy-egy új karaktert mutat be, egy bizonyos séma alapján. Először is kapunk egy kis ízelítőt, háttérinfót, majd az alapadatok után (valódi név, foglalkozás, bázis, képességek, szövetségesek, ellenségek,...), az erőértékeket is átvilágítva mutatja be. Mindezt illusztrációkkal színesítve. Ezek az illusztrációk kifejezetten színesek, részletgazdagok és képregényhűek, ugyanakkor igazi pluszként is szolgálnak a kötethez. Nem az a tipikus könyv, ami csak átszalad a részleteken, hanem, amit fontosnak tituál, azt meg is jeleníti. Ami nagyon megfogott az az, hogy minden oldallal egyre több információval, és háttértudással ruház fel. Leginkább meglepetést okozott ez a kötet, ugyanakkor a kidolgozottsága miatt igazi kincs a rajongók körében. Akik nem ismerik a világot, azoknak is érdekes lehet, hiszen felkelti a figyelmet, újat mutat, közel enged magához, és egy olyan átfogó képet hívatott kialakítani, ami egyrészt előnyt ad a többi rajongóval szemben, ugyanakkor fel is frissíti a már megismert tudást, vagy éppen kiegészíti, megcáfolja azt. Jó néhány helyen elképedtem, és nem hittem el, amit olvastam. Teljesen a bűvkörébe vont, s habár lassabban halad vele az ember, mint pl. a Marvel- Új történetekkel, azért érdemes energiát fektetni bele, hiszen ez is hozzátartozik az MCU-hoz, és jó, ha tisztában van az ember a dolgokkal.

Figyelembe véve e kötetet, úgy gondolom, hogy egy nagyon alapos munkával van dolgunk, ami kicsit sem informál túl minket, nem arra fekteti a hangsúlyt, hogy egy adott karakterről minél többet tudjunk meg, legyen ez releváns információ, vagy irreveláns, de az biztos, hogy előkelő helyre helyezi a pontosságot, a gyorsan érthetőséget, és azt, hogy a lehető legrövidebb idő alatt tudjunk meg alapinformációkat, s ezt beépítve a tudásunkba használjuk fel a későbbiek során. Egy-egy oldalt elég gyorsan át lehet futni, nem szövevényes a nyelvezet, tényleg arra szorítkozik, hogy képbe kerüljünk, s nem tudtam nem észrevenni, hogy még mindig Loki az egyik legerősebb karakter.

Közel 180 karaktert mutat be a kötet. S ezek közül, akiket én ismertem az olyan 50 volt, szóval bőven okoz meglepetést, s akiket ismertem sem kizárólag biztos, hogy a valódi információkat tudtam róluk, gondolok itt pl. Hela karakterére, aki a filmekben Thor és Loki nővére úgymond, míg itt kiderül, hogy a valóságban ő Loki lánya. Teljesen elhűltem, és sokszor nem akartam hinni a szememnek. 

Úgy éreztem olvasás közben, mintha eddig egy burokban lettem volna, amit a filmek és sorozatok határoztak meg, és az eredetük egyszerűen eltűnt volna, de ezért is érdemes kézbe venni, mivel tényleg olyan tudással ruház fel, ami elengedhetetlen a világ megismeréséhez, s ha te is szeretnél kicsit meglepődni, akkor ajánlom Pietro oldalát, aki már magában a filmekben is érdekes, leginkább amiatt, hogy kettő alteregója is van, s a kötet megmutatja milyen is az igazi Pietro Maximoff. És, igen kicsit vérzik a szívem, hogy ilyen hamar elvágták a filmekben a karakterének a szálát.

Amikor elkezdtem írni erről a kötetről az értékelésemet/ajánlómat döbbentem rá, hogy milyen nehéz fába vágtam a fejszémet. Azt hittem, hogy majd egy tök szórakoztató és érdekes kötetet tudok bemutatni, de aztán rá kellett döbbennem, hogy ez annál jóval több. Nem egy tipikus Marvel bemutató kötet, mert leginkább a képregényekre helyezte a hangsúlyt, és azok alapján lett összeállítva, ezáltal néhány információ teljesen más, mint ami eredetileg élt a fejemben, de nagyon örülök, hogy olvashattam, mivel általa csak még inkább nőtt a Marvel iránti szeretetem.

Míg a Marvel - Új történetek gyerekeknek íródott, addig a Marvel Bosszúállók - Szereplők nagykönyve azoknak, akik szeretnének mélyebben elmerülni a világban, és nem elég nekik az a tudás, amit a filmekből és sorozatokból tudnak összeszedni, és akiket valóban érdekel, hogy milyen karakterek is léteznek még ebben az univerzumban. Összességében úgy érzem, hogy sokkal többet kaptam, mint amire számítottam. Kétségkívül egy komoly darabról van szó, ami a szórakoztatás mellett lényeges információkkal is ellát, s rádöbbent arra, hogy nem is olyan kicsi az MCU világa, mint azt gondolná az ember. Nagyon összetett, összeszedett, lényegi információkat helyez előtérbe, és minden egyes oldallal ad valami pluszt. Mindezek mellett, akik tanulni szeretnének, azoknak is lehetőséget nyújt. Mind a bemutatott karakterek által, s mind az illusztrációkból arra következtethet az ember, hogy nemcsak érdemes kézbe venni, hanem igazi fanként egyfajta többlet tudást is ad. Ami különösen tetszett benne, hogy nemcsak a szuperhősökre hívja fel a figyelmet, hanem a gonosztevőkre is, régi ismerős arcok is felbukkannak, a temérdek új mellett, s még arra is szánta az időt, hogy a fontosabb szervezeteket bemutassa, mint pl. a már ismert Hydra, vagy a számomra újdonságot jelentő AIM.



🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...