2021. szeptember 15., szerda

Ella Steel: Érzéki rabság


"Hiába a húgom, Lindsey könyörgése, úgy éreztem, ezen az estén nem ülhetek megint a négy fal között."

*

Travis Sawyer élete gyökeresen megváltozik egy tragédiát követően. Feltett szándéka, hogy jobbá tegye a világot, mindeközben folyamatosan küzd a belső démonjaival. 
Mona Wright számos rossz döntés után céltalanul és magányosan tengeti mindennapjait. Nincs semmi, ami izgalommal töltené el, mígnem egy napon nyomozók érkeznek a munkahelyére. 
A lány megízleli az adrenalin vérpezsdítő hatását és mindent elkövet, hogy ne kelljen róla lemondania… Egy megoldatlan ügy, egy véletlen találkozás és egy elkeseredett döntés, ami megkérdőjelezheti Travis nyomozói mivoltát… 
Egy tekintet, ami elvarázsol, egy érintés, ami magával ragad és érzéki rabságba zár… 
Családon belüli erőszak, gyász, depresszió, újrakezdés. 
Visszatérnek Ella Steel szereplői, akiket a szerző Hajsza-sorozatában ismerhettünk meg, hogy ezúttal az ő szemükön keresztül élhessük át az eseményeket.


Akik már olvasták az írónő Hajsza sorozatát, azoknak nem lesz ismeretlen Travis és Mona karaktere. Mind a ketten kisebb szerepet kaptak már az említett sorozatban, de végre eljött az idő, hogy az ő történetüket is megismerjük, és újra átéljük a már ismert forgatókönyvet. Az Érzéki rabság párhuzamosan játszódik együtt a Hajsza könyvekkel, így akik még nem olvasták ezt a két könyvet, azoknak saccperkábé felvázolja Ella a cselekményt.

Nagyon vártam ezt a kötetet már, hiszen Ella Steel minden egyes új regényével tud valami újat mutatni, s ez az Érzéki rabság alatt sem volt másképp. Mindig öröm olvasni a könyveit. Kezdjük a sztori elejével, szépen az alapoktól indít, és úgy építi fokról fokra a cselekményt az írónő, a legfontosabb eseményeket mutatja be nekünk az elején, majd szépen áttér a múltból a jelenbe, kezdetlegesen mutatva meg azt az utat, amit kijelölt a karakterei számára. Megmutatja, hogy ki is volt Travis, és milyen nehézségekkel kellett már fiatalon megküzdenie, aztán Mona múltját is jobban megismerhetjük, a hirtelen változásokat, és azt a sorsfordító eseményt, ami teljesen felforgatta az életét. Tetszett, hogy úgy indít, hogy a találkozásuk előtt, viszont nem lő le minden poént az elején az írónő, lassacskán csepegteti el a múlt darabjait, és csak a kötet végére lesz teljes a kirakós, akkor állnak össze a darabok, és akkor tudjuk meg Travisen keresztül, hogy mi is történt 16 évvel a találkozásuk előtt. Ennek már csak azért is örültem, mert kicsit illúzióromboló lett volna, ha már az elején tudunk mindent, viszont így megmaradt titokzatosnak, és volt mit várni a végén, mert az biztos, hogy az írónő nem hagy elvarratlan szálakat, minden kérdésre választ ad, ha nem is az elején, abban biztosak lehetünk, hogy nem hagy minket függővéggel, és elvarratlan szálakkal. 

Travis karaktere eleinte nem volt annyira szimpatikus ennél a kötetnél, annak ellenére, hogy a Hajsza sorozatban nagyon kedveltem, de aztán az első találkozása nem úgy sült el Monával, ahogy én arra számítottam, és kicsit ellenszenves is lett, de aztán egyre többet és többet olvastam a kötetből, és Travist is másképp láttam utána. Ha tehetném az első találkozást átírnám, de amúgy ezen kívül nagyon is rendben van a karaktere, sőt... 

Azt hiszem egy újabb tesztoszterontól túlfűtött, szexi pasit ismerhettem meg a személyében. Örültem, hogy nem kellett csalódnom benne, és a kemény múlt ellenére is sikerült az írónőnek egy olyan karaktert alkotnia, akit az olvasók is szerethetnek. Mellette Mona kap nagy hangsúlyt, a kötet másik főszereplője, aki történetesen Mira húga. Ebből már következtethetünk arra, hogy vele sem lesz minden egyszerű, és nem is hazudtolta meg önmagát az írónő. 

Mona, akárcsak Mira fékezhetetlen, ha egyszer valamit a fejébe vesz, akkor azt véghez is viszi, hihetetlenül makacs, és mindenbe beleüti az orrát, nem bír megülni a helyén, és ember legyen a talpán, aki kordában tudja tartani. Ahol veszélyt szimatol, ott egyből fejest is ugrik az események sűrűjében, s nem számít, hogy ezzel milyen károkat okoz másoknak, vagy épp saját magának. Forrófejű, igazi tűzről pattant női karakterrel van dolgunk, akinek Travishez hasonlóan nem éppen rózsás a múltja. Rajta keresztül mutatja be az írónő a bűntudat, a veszteség, a megmutatni akarás és a párkapcsolaton belüli erőszak témáit. 

Tetszett, hogy Ella nem félt kemény témákhoz nyúlni, és a lehető legszemléletesebb módon írt róluk, és szőtte bele a cselekménybe, ezzel emelve a fényét. Ehhez mérten hol keményebb a történet, s hol pedig a szíved szakad meg miatta. Kemény témákat boncolgató regény ez, de nem véresen komoly, annál inkább izgalmakban gazdag, könnyen olvasható, rendőrös, CSI hangulatot árasztó kötet. Az érzelmi része nekem annyira nincs kiforrva, mint én azt szerettem volna, és ha őszinte akarok lenni, akkor nem is mindig hittem el, hogy Mona és Travis egymásba szeretett. Viszont nagyon sok helyen csak úgy lángol az a bizonyos szikra, és felgyújtja a lapokat, emiatt szinte le sem lehet tenni a regényt. Legnagyobb örömömre azonban a végére igazán beindulnak az események, és nincs megállás, pislogásra sincs sok idő. Összességében úgy érzem, hogy kellett Travis és Mona története az életembe, egyáltalán nem bántam meg, hogy elolvastam, és annak is örülök, hogy bele lett szőve a Hajsza regények cselekménye, ezáltal újra átélhettem Jay és Mira történetét is. A szexi borítóért pedig jár a plusz pont, hiszen nagyon ütős lett. Tökéletesen illik a történethez, és árad belőle az izgalom, egy feledhetetlen élmény ígérete.

Köszönöm szépen az írónőnek a előolvasási lehetőséget! 
🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Az alábbi helyekről előrendelhető:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...