2021. február 16., kedd

Marissa Meyer: Scarlet (Holdbéli krónikák 2.)


"Scarlet épp lefelé ereszkedett a Rieux Vendéglő mögötti sikátorban, amikor az anyósülésen csipogott a zsebmonitora, és megszólalt a szokásos gépi hang:"

*

Még a jövőben is óvakodj a farkastól… 
Cinder, a kiborglány kalandjai folytatódnak – éppen szabadulni próbál a cellájából, de még ha sikerrel is jár, ő lesz a Nemzetközösség legkeresettebb szökevénye. 
Eközben Franciaföldön nyoma vész egy idős asszonynak, Michelle Benoit-nak, gyönyörű és makacs unokája, Scarlet pedig rendületlenül keresi. 
A vörös hajú francia szépség a nyomozása során egyre különösebb alakokkal találkozik. Megismerkedik Farkassal, az egyszerre vonzó és ijesztő utcai harcossal, akivel együtt erednek a rejtélyek nyomába. 
De a helyzet tovább bonyolódik, miután összeakadnak Cinderrel. Ahogy közös erővel próbálják megakadályozni, hogy Levana királynő végveszélybe sodorja a Föld teljes lakosságát, lassanként fény derül arra is, mi köze egymáshoz Scarletnek és Cindernek…



Rögtön, ahogy befejeztem a Cindert bele is vágtam a Scarlet olvasásába és azt kell hogy mondjam ez volt a legjobb döntés, amit csak hozhattam. Függője lettem a sorozatnak és ez a második csak még jobban bebizonyította a megszállottságomat a sorozat iránt. Amúgy miért nem kezdtem én el ezeket a könyveket hamarabb olvasni? Hogy nem voltam képes esélyt adni nekik? Annyira zseniálisak, annyira egyediek, hogy képtelenség nem a rabjukká válni. Itt vagyok én, befejeztem a második részt és kell a harmadik, teljesen levett a lábamról és ez a második rész még az elsőnél is jobban tetszett. Ehhez nagyban az is hozzájárult, hogy a Scarlet egy Piroska és a farkas retelling. Én meg imádom azt a mesét, a mamám mindig ezt olvasta fel nekem elalvás előtt, ezért különösen közel áll a szívemhez.

Maga a kötet eleje úgy, mint a Cinder lassan indult be, nem is élveztem annyira, de fejezetről fejezetre egyre többet ad és aztán nincs megállás. Teljesen a bűvkörébe von és nincs menekvés. Imádtam, ahogy a cselekmény Cinder és Scarlet között ugrált, ahogy a szálak és az információk szépen lassan összeértek, ahogy minden elejtett mondatnak, vagy épp utalásnak megvan a miértje és az ok-okozati összefüggése. Nemcsak bitang jól van megírva a kötet, de érződik is az írónő sajátos eszköztára, a személyisége és a mindent elsöprő tehetsége. A sorozat elején nem gondoltam volna, hogy így fogok vélekedni, de most már minden rajongás értelmet nyert és igen, én is rajongó lettem. Új kedvenc sorozatot avattam és igen, a sci-fis elemek ellenére is lebilincselt és lenyűgözött. Nemcsak a kötet cselekménye akciódús, rejtélyes, hanem az apró utalások is. Sose tudhatja az ember, mi lesz a következő oldalon, vagy épp a következő fejezetben, hiszen sorról-sorra változik a cselekmény és a legváratlanabb pillanatban kapjuk az újabb és újabb csavarokat. Nem egyszer esett le az állam olvasás közben és nem egyszer éreztem azt, hogy nem bírom abbahagyni. 

Aki egyszer elkezdi, az biztos, hogy sokáig fognak a karakterek a fejében járni és a cselekményt sem fogja egykönnyen kiverni a fejéből. Maga a kötet ott folytatódik, ahol a Cinder véget ért, és emiatt csak áldani tudom az írónőt, emellett szépen lassan nemcsak Cinder, de Scarlet is feltűnik a színen és még, ha elsőre nem is világos mi a célja vele az írónőnek, a későbbiekben mindenre fény derül. Cinder a Scarlet alatt is jön és mindent letarol, Scarlet pedig felperzseli maga körül a légkört és megmutatja milyen badass karakter is, még akkor is, ha ezt elsőre nem néznénk ki belőle. 

Mind ő, s mind Cinder hatalmas fejlődésen esnek át, nemcsak a jellemük fejlődik, de a látásmódjuk és a mások iránti megítélésük is. Már itt a második rész alatt érezni lehet azt, hogy bizony még nagyon sok minden áll előttünk, hogy a kalandok még csak most kezdődnek úgy igazán, de az biztos, hogy a továbbiakban is legalább ennyi kalandban, adrenalindús jelenetekben és meghökkentő döntésekben lesz részünk. 

Emellett a kötet több helyszínen játszódik egyszerre, több nézőpontból közelíti meg az eseményeket és tágabb körben mutatja az írónő által megteremtett világot is. Amikor pedig összeérnek a szálak, egyszerűen ZSENIÁLIS! Eseménydús, kalandos és lélegzetelállítóan mesteri mű a Holdbéli krónikák második része. Cinder és Scarlett mellett Thorne kapitány és Farkas is szerepet kap. 

Mint ahogy azt már előre sejteni lehet, ez a kötet is megállja a helyét a sorozatban, sőt ki is emelkedik onnan. Felettébb izgalmas második rész, csavarokkal, kegyetlenkedéssel, borzadalmakkal, fájdalmakkal, de egy küldetéssel a középpontban, ami mindent felülír, s ami alapjaiban határozza meg a kötet cselekményét. A cselekmény szerteágazósága mellett a karakterek sokszínűsége viszi előre a történetet. Cindert már ismerjük, de a Scarlet alatt egy teljesen új oldalát ismerhetjük meg, ami tele van kételyekkel és kétségbeeséssel, de ahol kell ott összeszedi magát és megmutatja milyen erős is valójában. 

Aztán ott van Scarlet, akire az egész Piroskás retelling épül, akinek eltűnik a nagymamája, s aki összeakad Farkassal, aki hatalmas meglepetés volt a kötet végére és csak kapkodtam a fejem. Iszonyatosan imádtam Scarlet és Farkas párosát és az utolsó előtti fejezetben a párbeszédük rendesen fangörcsöt okozott nálam, nem viccelek, tényleg. Most is itt vigyorgok, mint egy idióta, de annyira cuki volt. A vér, a harcok és a menekülés közepette egy kis cukiság is jutott a kötetbe, ami miatt új kedvenc könyves pasit is avattam. 

De térjünk vissza Scarletre. Már a kötet elején is szimpatikus volt, de ahogy haladunk előre úgy válik egyre inkább badass hősnővé, s úgy mutatja meg, hogy nem véletlen volt bizalmam felé már a legelején, minden hozzá fűzött reményt beteljesített és imádtam olvasni azokat a fejezeteket, ahol az ő gondolatai és kételyei kaptak helyet. Aztán ott van Farkas, aki már az elején rejtelmes ködbe burkolózik, de akarva-akaratlanul is megbízunk benne, bizalmat szavazunk neki. 

Thorne kapitány néhol idegesített, ez tény, de még őt sem írnám le teljesen, hiszen ki tudja, lehet, hogy a későbbiekben meglepetéseket fog okozni. Mellettük természetesen Kai hercegről sem kerül le a felelősség köpenye, de azt nagyon sajnálom, hogy most sem kapott valami túl sok szerepet. Szerintem jóval több van benne, mint amit eddig az írónő engedett látni belőle. Összességében most is csak azt tudom mondani, hogy zseniális ez a sorozat, megéri elkezdeni és időt szánni rá. Ígérem nem fogjátok megbánni. Eddig is tudtam, hogy Marissa Meyer valamit nagyon jól csinál, mert imádtam tőle a Heartlesst, na de a Holdbéli krónikák még azon is túl tesz. Legyél sci-fi rajongó, vagy épp utaló, az biztos, hogy ez a sorozat minden ellenszenved megdönt és megmutatja, hogy egy sci-fi regényt is lehet élvezni, lehet ugyanúgy drukkolni a karaktereknek és lehet ugyanúgy nevetni, vagy épp sírni rajta. Számomra a kötet sokkal sötétebb hangulatot árasztott, mint a Cinder, de ezzel csak még inkább ráerősített a rajongásomra. Szerettem, imádtam és nem tudok betelni vele. Kétség kívül 2021 egyik legnagyobb kedvence és még csak február van.
"Tudta jól, hogy ő már ebben a percben lázasan írná a megfelelő üzeneteket, és mindent megtenne annak érdekében, hogy megtalálja és letartóztassa a lányt, mert ez szolgálja leginkább a Nemzetközösség érdekét."

" - Tudod, nekem elég jó orrom van a szerelemhez, és egyet mondhatok, a fickó nem utál téged. És egy kiborgot meghívni a bálba? Elég tökös a gyerek! Elvből utálom az uralkodócsaládokat meg a kormánytagokat, de nem semmi húzás volt, azt meg kell hagyni."

" - Azt eddig is tudtam, hogy a holdlakók nem százasak... már megbocsáss! De ezek? Ezek tébolyult állatok voltak. Gyakorlatilag leharapta a karomat! Ráadásul ez a kedvenc kabátom!"

" - Tudom, hogy nem akarsz tőlem semmit. Nem is hibáztatlak érte. - Felhúzta a vállát, és ismét ránézett. Szemében a megbánás fénye csillant. - De nekem te vagy az egyetlen, Scarlet. Mindig is te leszel."

" - Tudom. Még egy hete sem ismerjük egymást, és ez alatt az idő alatt is végig csak hazudtam, becsaptalak, elárultalak. Tudom. De ha adnál még egy esélyt.... Én tényleg csak meg akartalak védeni. Melletted akarok lenni. Amíg csak lehet."



 🛒 Ha te is elolvasnád ide kattintva megrendelhető!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...