2020. május 8., péntek

Marilyn Miller: A királynő (Vezér 2.)


"Serena Salvatore vagyok, és ez az én történetem."

*

Serena ​Salvatore vagyok, és ez az én történetem. Egy olyan világ részévé váltam, ahol egy szabály létezik: a hűség. Egy olyan világ részévé, amely nem ismeri a könyörületet, ahol mindennap meg kell küzdeni az életben maradásért. Félre kellett tennem az elveimet, azt, aki voltam, hogy azzá az emberré válhassak, aki ma vagyok. Egy maffiavezér felesége. Szerelme. Társa. Bizalmasa.
Hogy féltem-e? Igen. Hogy akartam? Az már nem számít, mert ezt az életet választottam. Egy maffiavezért. Egy férfit, akibe visszavonhatatlanul beleszerettem. Már az övé vagyok. Az alvilág része vagyok.
Én vagyok A KIRÁLYNŐ.

„Mikor megérint, világok dőlnek romba. De leginkább az én világom erősnek hitt pillérei. Olyan ez, mintha csak ekkor élnék igazán. Mintha az érintése nélkül egy haldokló test lennék, ami a sötétséget vágyja.”

Marilyn Miller újra az alvilág kegyetlenségébe taszítja az olvasóit A vezér c. könyv folytatásában, választ keresve arra, hogy egy hétköznapi nő, hogyan képes az alvilág egyik legmeghatározóbb személyévé válni.

Amikor befejeztem A vezért úgy gondoltam, hogy egy kerek, lezárt történetet kaptam és nem is igazán tudtam elképzelni, hogy Marilyn mit tud még ebből a sztoriból kihozni. Megalkotta az alvilág legmocskosabb zugát, szerelmet és erotikát csempészett bele és azt az érzetet adta, hogy egy mocskos szerelem is lehet szerelem.

Majd elolvastam A királynőt és minden eddigi elképzelésemet felülmúlta, nemcsak hogy meghaladta A vezért, de már az első pár oldal után bebizonyította, hogy erre szükségünk volt, így válik teljessé Serena és Alexander története. Bevallom kétségeim voltak, de ezeket az írónő már az első pillanattól kezdve lerombolta és olyat alkotott, ami nemcsak alvilági, mocskos, de gyötrelmes és kegyetlen is. Egy világ, ahol mindennek és mindenkinek ára van, ahol nem bízhatsz senkiben és semmiben. Ahol a tét nemcsak a te életed, de a szeretteidé és azoké, akik fontosak neked. Ahogy belecsöppenünk a cselekménybe úgy húz minket magával az írónő, hol gyötörve, hol örömökkel elárasztva, de az biztos, hogy egy perc nyugtot nem hagy. Felkavaró, erőszakos, véres és áldozatokkal teli. Nemcsak megleckéztet, de olyan részleteket tár eléd, amik megbotránkoztatnak, amik miatt úgy érzed, hogy ez az írónő eddigi legjobb regénye. Nem olvastam tőle minden eddigi megjelent írását, de azt nyugodt szívvel állítom, hogy A királynőhöz foghatót még sem tőle, sem mástól nem olvastam. Ha Amerikában élnénk és ott jelent volna meg a regény, akkor biztos, hogy film készülne belőle, ha nem sorozat. 

Tetszett, hogy olyan apróbb dolgokat is kifejt ebben a második részben, mint maga a szervezet és annak a felépítése, vagy éppen arra helyez hangsúlyt, hogy egy teljesen más szögben mutassa be a karaktereket. Nemcsak új tulajdonsággal ruházza fel őket, de változásra is készteti őket. Serena igazi megpróbáltatása nem a szívében dúl, hanem a lelkében, igazi lelki megpróbáltatások és embert próbáló feladatok várnak rá A királynő lapjai alatt. 

Ha azt hitted, hogy ismered az írónő igazán sötét oldalát, akkor nagyon tévedsz. A királynő alatt teljesedik csak ki igazán. Véres jelenetek, sokkoló események és veszélyek, fordulatok. Nincs egy olyan fejezet, amiben ne történne valami lényeges, ha nem a szív, akkor a lélek harca zajlik, s nemcsak Serena, de Alexander is jócskán változik. Egy még kegyetlenebb, még sötétebb oldalát ismerhetjük meg, s tényleg csak az erős idegzetűeknek való ez a regény. 

Kell hozzá gyomor, mert itt aztán kő kövön nem marad szárazon. Egy pontom már nekem is sok volt, de folytattam és egy percig nem bánom. Elborzasztott, ugyanakkor csodálatba is ejtett, hogy egy olyan cuki nő, mint Marilyn hogy képes ennyire sötét és kegyetlen regény megírására. Ami pedig magát a cselekményt illeti, nagyon izgalmas, mocskos, alvilági, de megtalálja az egyensúlyt és a szerelmet, a törődést és titkokat is felszínre hoz. 

Kőkemény gondolatok, még erősebb megnyilvánulások és egy igencsak erős vonalvezetés jellemzi. A múlt még nem ismert darabjai is előtérbe kerülnek. Igazi harc zajlik a regény lapjai alatt. Ámokfutás a jövőért és azért, hogy Serena megállja a helyét Alexander világában. Teljesen beszippantott és rabul ejtett ez a mocskos és sötét világ. A félreértések elkerülése végett, vannak nyilván örömteli pillanatok is, de aki egy könnyed olvasmányra számít az csalódni fog. 

Semmi könnyed nincs benne, embert próbáló, erős szív és lélek kell hozzá, mert bizony A királynő az a regény, ami tönkretesz, beléd tapos és még meg is rúg. Nem finomkodik, nem cicomázza ki a dolgokat, az arcodba köpi és nem hagyja, hogy ellenkezz. Akik belevetik magukat, nem szabadulnak könnyen és a végére garantáltan romokban fognak heverni. Darabjaira szed szét, s mégis imádni fogod. Az elejétől kezdve, lépésről lépésre ad egyre többet, lesz egyre sötétebb, egyre mocskosabb és egyre veszélyesebb. Váratlan fordulatok tömkelegével mutatja meg az igazi erejét és a legváratlanabb pillanatokban fegyverez le. A legnagyobbat nem a közepén, hanem a végén rúg beléd és nem segít fel, hanem hagyja, hogy te magad állj fel és készülj fel a végső csapásra. A királynő Serena története, azé hogy hogyan is lesz ő az alvilág királynője, hogy hogyan foglalja el a trónt a király mellett, s az ehhez vezető véres utat mutatja be. Néhol rettegni fogsz, sírni vagy épp toporzékolni, de hidd el, megéri. Mint a főnix te is, akár Serena újjászületsz és erősebben távozol, mint ahogy belekezdtél. Whiskyt elő, mert ezt a regényt józanul aligha lehet kibírni. Végezetül pedig csak annyit mondanék még, hogy ha nem olvastál még az írónőtől, akkor épp itt az ideje.
" - Tudod, Serena - közelebb hajolok hozzá -, vannak olyan drágakövek, amik mindig ugyanúgy ragyognak."

" - Egy olyan ember, akinek soha semmije nem volt, vagyis akitől elvettek mindent, az tud tiszta szívből szeretni. Mert ő tudja, mi a fájdalom, a remény, az elmúlás. Ezen kívül természetesen a külső sem elhanyagolható. Alexander a legvonzóbb férfi, akivel valaha találkoztam."

"Gyilkosok prédája vagyok, mégsem a haláltól félek, hanem az élettől."

"Egy olyan ember kezei közé taszítottam a feleségemet, aki gyűlöl engem. A miérteket ugyan nem ismerem, de éreztem a hangjából áradó fenyegetést."



Köszönöm szépen Marilyn Miller írónőnek, hogy olvashattam A királynőt. Ha te is elolvasnád az alábbi helyekről beszerezhető!
Közvetlenül az írónőtől (dedikálva, ajándék könyvjelzővel)

NewLine Kiadó webshopjából (20%-os kedvezménnyel)
Álomgyár oldaláról (15%-os kedvezménnyel)
Book24 oldaláról (12%-os kedvezménnyel)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...