2022. október 24., hétfő

Marvel Studios - Kérdések és válaszok


*

ELVESZTÉL A MARVEL-FILMEK SŰRŰJÉBEN? NEM ÉRTED, MI EZ A MÁNIA? SZERETNÉL TE IS FEKETEÖVES RAJONGÓ LENNI? A Marvel-filmek epikus moziverzuma egyre csak bővül, megnehezítve az újoncok dolgát, hogy felzárkózzanak. Hiszen minden mindennel összefügg! Ez a segédkönyv az MCU első 10 évét öleli fel, utat mutat a filmek tengerében, felfedve az összefüggéseket és a rejtett utalásokat. Találd meg a válaszokat égető kérdéseidre, és válj szuperokos Marvel-szakértővé!






 Marvel rajongóként szeretek hasonló kiadványokat olvasni, mint a Marvel Studios - Kérdések és válaszok, már csak azért is, mert az évek alatt sokat felejt az ember, illetve mindig benne van a pakliban, hogy meghozza azokhoz a filmekhez is a kedvem, amiket nem láttam, és nem is tervezek megnézni. A legjobb példa erre a Vasember, hiszen semennyire nem érdekel Tony Stark, sem az, hogy hogyan is lett ő Iron Man, és a Marvel Studios - Kérdések és válaszok is csak abban erősített meg, hogy nem vesztettem semmit. A kiadvány a fő történéseket szedi egy csokorba, és ezek által mutatja be, hogy miről is szólnak a filmek. A külön fázisokat sorrendben tárja elénk, ezáltal felállít egy idővonalat is, ahogy érdemes megnézni a filmeket. Bevallom néha a megfogalmazás nekem nem annyira jött be, főleg a Kapizás, de ha szeretitek az MCU világát, és van egy kistesótok, akkor ez a könyv neki szól. Úgy hiszem a kisebbek nagyon élveznék!

A kötet 80%-át képek, illusztrációk illetve ábrák teszik ki, amelyek színesítik a lapokat, és értékkel ruházzák fel azokat. Az információk egy rövid, könnyített verzióját kapjuk. A megfogalmazás a könnyed és a ruganyos között mozog, ebből is következik az, hogy nem a felnőtt olvasók a célközönség, hanem a kicsi szuperhős és főgonosz tanoncok, akik még nem merültek el az MCU rejtélyes és akciódús világában. Én személy szerint mást vártam ettől a kötettől, mint amit kaptam, de azért így sem vagyok elégedetlen, mert kikapcsolt, és buszozás közben csak úgy telt az idő. Loki felbukkanásakor pedig ha akartam, ha nem vigyorogtam. 

Kiegészítésként, illetve emlékeztetőnek megfelelő a Marvel Studios - Kérdések és válaszok, a képek sokat emelnek a színvonalon, és összességében eléggé érdekes. De ez nem is annyira meglepő, mert egy olyan univerzumot mutat be Adam Bray kötete, amiért egyenesen rajongok, és ahova mindig jó érzés újra és újra visszatérni. Talán a leghasznosabb része a könyvnek az az, hogy a 3 fázist időrendi sorban, egyfajta hogyan is kezdj bele az MCU világába módon tálalja. Megad pár kérdést, amikre válaszol is, sok esetben ismétli is önmagát és az információkat. Ha a fiatalabb generációt szeretnéd rávenni a filmek megnézésére, akkor ízelítő gyanánt nyomd a kezükbe a kötetet, és biztos vagyok benne, hogy többet akarnak majd tudni. Pont annyi infót tartalmaz, amennyi felcsigáz és arra késztet, hogy nézd meg a filmeket is, és áss mélyebbre.

Az eseményekre fókuszál, és nem a karakterekre, de a fontosabb halálokat, cselszövéseket és taktikai lépéseket, illetve szervezeteket is ismerteti. Nem arra összpontosít, hogy mindent tudj, hanem arra, hogy elindítson egy olyan úton, amin majd nehéz lesz megállni, ha ez egyáltalán lehetséges. A Bosszúállókon kívül a Galaxis Őrzői is megmutatkoznak, és ezt azért szerettem volna mindenképp kiemelni, mert ha valakinek azt mondod, hogy Marvel nem Peter Quill és csapata jut először eszébe, hanem a Bosszúállók. Nekem is ez volt az a film, ami elindított, és ami miatt Marvel fannak tituálhatom magam. A jófiúk mellett a rosszak, illetve a S.H.I.E.L.D. és a Hydra is, mint szervezet elbújik az információk között. Arra a tematikára épül, hogy miről szólnak a filmek, ezek hogyan is kapcsolódnak, és mi vezet el ahhoz, hogy megalakuljon a Bosszúállók csapata, illetve a Végtelen háborúhoz is ad egyféle kisokost. Nekem a legjobban az volt szimpatikus a kötetben, hogy katalógusos rendszerrel építi egymásra az információkat, nem akar túl sokat adni, de azért próbál megfelelő mennyiségű tudással és háttérrel ellátni. A méretéhez képest eléggé rövid, sokszor a képek odatapasztanak az oldalakhoz, és nem egyszer fordult elő, hogy amikor megpillantottam Lokit, egyszerűen muszáj voltam közelebb hajolni, hogy jól lássam az én csínytevő istenemet. Nem véletlenül a csínytevés istene, és a kötet is felhívja a figyelmet, hogy helyzettől függ, hogy éppen a jófiúk vagy a rosszfiúk táborát erősíti.

Összességében egy hasznos kiadvány, kifejezőek benne a képek, összeszedett és információgazdag, továbbá kétség kívül felfrissíti a tudásunkat, és ha kell helyre teszi a dolgokat, vagy éppen megcáfolja azokat. Nem a képregények világára, hanem a filmes univerzumra fókuszál, viszont nem tudtam nem észrevenni, hogy a kötet kihagyta a Pókember: Hazatérés c. filmet, ami ugyanúgy szerves része, mint a többi film, hiszen Peter Parker is legalább annyira fontos szuperhős, mint Amerika Kapitány vagy éppen Vasember. 

A kedvenc részem természetesen a "Loki gonosz?" volt, és nemcsak azért, mert ő a kedvenc karakterem, hanem azért is, mert ő egy olyan karakter, akin nagyon nehéz kiigazodni, nehéz belelátni a fejébe, és akinél sosem lehet biztosra tudni, hogy kinek az oldalán áll, s ha már itt tartunk, akkor azt sem tudhatjuk biztosan, hogy ha azt látjuk, hogy meghalt, akkor valóban eltávozott. Az egyik, ha nem a legkomplexebb és legtöbb problémával küszködő karakter, mégis kedvelhető része a Marvel világának. Thor film nincs Loki nélkül, és Loki sincs Thor nélkül. Vagy mégis? 




🛒 Felkeltettem az érdeklődésedet? Ide kattintva megrendelhető! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...