2020. december 1., kedd

Emy Dust: Sötét játszmák (Sötét 1.)


"Az ajtó kicsapódott, amit erős léptek követtek. Tudtam mi következik."

*

A nevem… New Yorkban nem ismeretlen. 
Nincs olyan, aki ne ismerné Skorpiót. Feküdtem éhesen, mocskosan, félholtra verve. Az utcán nőttem fel, ahol nincs könyörület. 
Túl korán mocskoltam be a kezem, és vesztettem el mindent. Élet és halál? Ma már én uralom mindkettőt. 
Megszereztem mindent, hogy hatalmam legyen. Van egy küldetésem, amit az életem árán is teljesítek. 
De beleköptek a levesembe, és a páncélom megrepedt. Azonban nem tudnak mindent. 
De ez, nem csak az én történetem… 
Nincs annál rosszabb, ha valaki szembeszáll Skorpióval, főleg, ha az egy fiatal lány, aki a saját igazságát keresi egy olyan felfelé szárnyaló banda jelképével, akik Skorpió legnagyobb ellenségei.



Hűha, nehéz megszólalni ezután a regény után. Teljesen a bűvkörébe vont és még most is a hatása alatt vagyok. Nem egy rózsaszín regény tele kislányos ábrándokkal, hanem egy véresen komoly, lebilincselően veszélyes regény a törvény másik oldaláról, ahol a bűn és a halál mindennapos. Igazi, ízig-vérig maffia regény tele áldozatokkal és döntésekkel. De mielőtt nagyon belemerülnék a részletekbe, szeretném megköszönni az írónőnek az előolvasás lehetőségét. Már most tudom, hogy ezt a regényt is imádni fogják az Emy Dust fanok.

Maga a történet két szálon fut, két karakter életét mutatja be és dolgozza fel. Míg az első fejezetekben megismerhetjük a kezdeteket, azt, ami elindítja Alessiát és West az élet útján, addig minden második fejezet egy-egy visszatekintés Wes korábbi életébe, fokozatosan építve fel a személyiségét és azt az életet, amit maga mögött hagyott. Az írónő szemlélteti a miértékét és a hogyanokat, s megmutatja, mi történik akkor, ha kisiklik egy élet, s milyen következményekkel is járnak egy-egy botló lépések, s tettek. Az első néhány fejezetnél már éreztem, hogy nem lesz gyaloggalopp a regény, de arra nem számítottam még a legvadabb álmaimban sem, hogy a családon belüli erőszak, a gyerekrablás és nyilvános kivégzés is helyet fognak kapni benne. Azt tudtam és éreztem is, hogy véres és áldozatoktól terhes út vár rám, de arra nem számítottam, hogy mindezt milyen eszközökkel és módszerekkel fogja szemléltetni az írónő. Egyszerre sokkol és borzaszt el, ugyanakkor kilóra megvesz magának és annyira a befolyása alá kerülsz, hogy nehezen tudod csak kiengedni a kezeid közül, s egy-egy fejezet után csak nézel ki a fejedből és nagyokat pislogsz, hogy wow, itt meg mi a fészkes fene történt. 

Eddig szinte minden regényét olvastam Emynek és azt kell, hogy mondjam a Sötét játszmák alatt valami egészen újat, valami egészen egyedit és megismételhetetlent alkotott. Igen, néhol kegyetlen, igen néhol elborzaszt, ugyanakkor olyan jól van megírva, hogy észre sem veszed a brutalitást és a kegyetlen valóságot. Ha egyszer a kezedbe veszed, biztos hogy csak nagy nehézségek árán tudod majd letenni. 

A kötet maga annyira nem hosszú, de kevesebb mint 300 oldalba van sűrítve a mondanivalója, s emiatt olyan olvasmányos, gyorsan pörgő és gyors lefolyású. A cselekmény hol Alessia, s hol a Skorpió gondolatait, érzéseit és sugallatait mutatja be. Szókimondó, gazdag szókinccsel és egy cseppnyi erotikával, hiszen erotika és érzelmek nélkül nincs Emy Dust regény. A kötet ezenkívül hozza a már megszokott stílust és írói eszközöket. 

Karakterei szókimondóak, nem ismernek félelmet és minden egyes lépésük előre megfontolt. Bevallom kicsit féltem, hogy összecsapott lesz a rövidsége miatt, de nem, mert amit kell azt bővebben is kifejt, hanyagolva a felesleges információkat és csak a lényegre fókuszál. 

Emiatt is éreztem azt, ha leteszem valami olyan fog történni, ami mindent megváltoztat, és igazam is lett, hiszen minden egyes oldalon találunk valami újdonságot, valami sorsfordítót, valami olyat, ami egy teljesen új mederbe sodorja az eseményeket. Emellett természetesen meglepő fordulatok, csattanók és megdöbbentő jelenetek, események és momentumok is tarkítják a Sötét játszmák lapjait. 

Készülj fel kedves olvasó, hogy nem lesz egyszerű éjszakád, mivel ez tipikusan az a regény, ami miatt fennmaradsz hajnalig, majd azon kattogsz, mi lesz még, hova tovább, mert bizony függővéges és a vége rendesen felbolygatja a cselekményt és mindent a feje tetejére állít.

Összességében úgy érzem megint megmutatta az írónő, hogy bizony neki írnia kell. Imádtam, ahogy oldalról oldalra újra meglepett, ahogy a maffia véres eszközeit keverte az indítékkal és a bandák között folyó háborúval, a drogokkal, a prostikkal és az utcai harcokkal, ahol tényleg csak a szerencsén múlik életben maradsz e. Egy percig nem vontam kétségbe a leírt szavakat, élveztem ahogy percről percre egyre jobban fogyatkozott kezeim között a kötet és ahogy minden egyes Alessia fejezet után visszatekint a múltba és megmutatja, hogy is lett Wes az, aki, s kik voltak azok, akik már a legeleje óta az élete részei voltak. Nagyon sokáig tapogatózunk a sötétben, ez igaz, de amikor végre megvilágosodunk, na az minden pillanatot megért. A legjobban talán a kötet utolsó néhány fejezetét emelném ki, mivel itt vannak a legnagyobb csattanók és itt esik le a legjobban az olvasók álla. Egyszerűen hihetetlen, ahogy az apró kis részletek a helyére pattannak és azt érezzük, hogy igen, most már mindent tudunk, majd eljön az utolsó néhány sor, és rá kell döbbennünk, hogy még közel sem vagyunk a megoldáshoz. Az pedig, hogy függővéggel lett "lezárva" a cselekmény, az valami zseniális. Kedves írónő, remélem nem kell sokat várni a folytatásra, mert ez az első kötet baromi erőset ütött és szükségem van a folytatásra. Akik ugyanúgy odavannak, mint én az írónő erotikus, érzelmesebb megnyilvánulásaiért, azok sem fognak csalódni, hiszen van a kötetben bőven tűz, pikantéria és perzselő vágyak.
" - Nos - lépett újra az ágy mellé. - Erről majd később beszélünk, ha rendbe jöttél. Addig itt maradhatsz. Biztonságosabb, mint az utcán. - Gondosan eltette a fegyverét, összegombolta a zakóját és lelépett."

" - Hm, akkor most meg kellene ölnöd, ahogy azt ők teszik az embereimmel?"

" - Ő az új barátod, barbi? - néz rám Skorpió. A hangja nyugodt, kicsit sem zavarja, hogy bármikor golyót kaphat a fejébe, míg én feszülten állok."

" - Minden vágyam, hogy a farkam után egy golyót is eresszek beléd, de előbb a bogárral végzek, ha nem bánod! - röhög felém a srác."

" - Ne akarj átverni! Verd ki a fejedből a bosszút. Kevés vagy hozzájuk!"



🛒  A kötet ide kattintva előrendelhető!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...