2019. augusztus 24., szombat

Corinne Michaels: Még egyszer, kérlek (Miénk az éjszaka 2.)


" - Akkor tűnj el innen! - üvöltök a férjemre, amikor újra a fejemhez vágja, milyen értéktelen vagyok."

*

Idővel igazán jó lettem abban, hogy mikor szálljak ki a játékból.
Először is: a férjem. Életem legjobb döntése volt, hogy elváltam tőle. De egyedülálló anyaként, miközben épp munkát keresek, nem könnyű kifújnom magam. Így amikor egy hírességekkel foglalkozó oldal blogger pozíciója az ölembe hullik, úgy érzem, megütöttem a főnyereményt.
Legalábbis az első megbízásig, amikor először találkoztam Noah Frazierrel, aki… gyakorlatilag meztelen volt és nedvesség csöpögött róla.
A szívem majd kiugrott a helyéről, és képtelen voltam egy épkézláb mondatot kinyögni. A szépen kidolgozott hasizma, az ellenállhatatlan vigyora és a kristálykék szeme túl tökéletes volt ahhoz, hogy igaz legyen. Úgyhogy mit tettem? Jól berúgtam és megaláztam magam, naná.
Én kész vagyok elfelejteni azt a kínos estét, miközben Noah nem szándékszik hagyni, hogy továbblépjek. Helyette inkább megszervezte, hogy egy jelentős tudósítást írjak róla, ezzel biztosítva, hogy még több időt töltsünk együtt. Egyik zavarba ejtő pillanat a másik után, egyik csók a másik után, és mielőtt megállíthattam volna magam, rájöttem, hogy belezúgtam.
De amikor bekövetkezik az elképzelhetetlen, vajon hibáztathatom-e őt, ha kiszáll a játékból?
Mit nem adnék még egy utolsó alkalomért…
Corinne Michaels, a New York Times bestsellerszerzőjének legújabb, szívet melengető romantikus története.

Egy erőteljes kötet a szerelemről, a nehézségekről és az anyai szerep sokszínűségéről. Nem éppen fiataloknak szól, sokkal inkább érett, felnőtt olvasóknak, de nagyon érzelmes, olvasmányos, karakteres és elengedhetetlen. Nehéz témákat boncolgat, a szívét-lelkét belerakja és csak az utolsó oldalon engedi el az olvasók kezét, addig marcangol és tép, de mindez hozzátesz a kötet lelkivilágához.

Kevés olyan kötet van, ami egyszerre komoly is, szerelmes is és szórakoztató. De a Még egyszer, kérlek mind a hármat képes egyszerre nyújtani. Hol elvarázsolt az érzelmi kitöréseivel, hol sírhatnékom támadt, s hol nevettem tiszta szívből. Nem egyszer talált mélyen el a kötet mondanivalója. Nem egyszer álltam meg és mondtam azt, hogy basszus, ez kemény, mégis úgy megoldotta az írónő, hogy nem maradt bennem se kétely, se talány. Maga a cselekmény baromi gördülékeny, jól megírt, humoros, szórakoztató, édes, kicsit tündérmese elemmel tarkított, de nagyon is valósághű. A terjedelme sem olyan túl hosszú, de megannyi minden történik a sorok között. Kezdve az elválás fájdalmától egészen az új szerelem megtalálásáig. Szépen az elejétől kezdve építgeti, tégláról téglára, elemeire lebontva. Épp ahogy lezár egy korszakot úgy nyit meg közben egy másikat. De haladjunk szépen sorban. Már az első fejezet után felüti a fejét a lekicsinylés, a rossz házasság, a semmibe vesszük a másikat helyzet, ezt kibontva és terjedelmében kifejtve halad egyre inkább a végső lezárás felé. Egy kemény folyamat játszódik le, de nemcsak a lapokon, hanem a karakterek között is. S ez alatt csepegteti el az írónő az új kapcsolat kezdetleges szálat, s ezt építi egyre jobban fel. Mindent szépen a legelejéről, szinte már csigatempóban, de a kellő részeknél még a mézesmadzagot is lehúzza az orrunk előtt. 

Ahol ad, ott a következő pillanatban el is vesz, s nem kevés időnek kell eltelnie, hogy csak adjon és ne vegyen el semmit. Ahogy haladunk egyre jobban a vége felé a cselekményben úgy kerülnek felszínre a problémák, a megoldásra váró helyzetek és úgy jönnek az újabb és újabb csattanók és váratlan fordulatok. Nem egyszer kaptam fel a fejemet, hogy hohó, mi folyik itt?? Aztán persze a válasz is elég hamar követte, de a bizonytalanság és a mi lesz ezek után kérdése megmaradt. 

Ha magát a cselekmény egészet tekintem, akkor egy komoly, valós, erotikus, érzelmes regényt tarthatok a kezembe ármánnyal és bunkósággal fűszerezve. Adott Kristin, Scott és Noah. Kristin az elvált asszony, Scott a bunkó exférj és Noah a szuperszexi filmsztár. Ezt az elegyet összegyúrva kapjuk meg a Még egyszer, kérlek tökéletes fűszerét, a mozgatórugóját a cselekménynek. Maga a szövegkörnyezet és az írói stílus teszi igazán olvasmányossá és gördülékennyé a regényt. 

Leginkább a szerelem kibontakozása van a főszerepben és a többi körülötte lévő dolog csak kiegészítő elemei ennek a szerelemnek. Tipikus Hollywoodi tündérmese is lehetne, ha nem lennének a gyerekek és, ha nem 30 pluszosak lennének a főszereplők. Annyi biztos, hogy emiatt az érett olvasók jobban fogják érteni és szeretni is a regényt és magát a mondanivalóját is. De még így huszonéves fejjel is élvezhető, kikapcsol és egy hosszú nap után ellazít. Tökéletes eleme egy szürke hétköznap kiegészítésének. 

Maguk a karakterek sokrétűek, karizmatikusak és szerethetőek. Noah maga a pasi, a nagybetűs férfi, akiről minden nő álmodik, a nagy sztár, aki csak miattunk megállapodik. Kristin pedig magára húzva az anyai szerepet igazi háziasszony, aki kilépve a szerepéből elkezd újra élni, tapasztalni és szeretni. Sokkal több ez a regény, mint amit első blikkre gondolna róla az ember. Nem az a tucat, ami manapság ellepi a piacot, hanem egy egyedülálló, egyedi regény tele erotikával, vágyakozással, szerelemmel, bonyodalmakkal, ármánykodással, árulással és a komfortzónából való kilépéssel.

Ha már csak a témát vesszük sem lehet azt mondani, hogy tucat, hiszen Corinne Michaels egyedi stílusa és eszköztára körbeöleli a regényt. Belead magából is egy kicsit, amit még a regény végén sem vesz el. Nagyjából fele arányban van a jó és a rossz egyensúlya. Mint, ahogy már mondtam, tuti, hogy egy erőteljes, boldog pillanat után történik valami pukkasztó, ami kilyukasztja azt a rózsaszín buborékfelhőt, amiben a karakterek léteznek. S emellett az élet nehézségeire is felkészít, példát mutat, hogy sose késő lépni, sose késő változtatni és, hogy nem kell és nem is érdemes ragaszkodni a dolgokhoz, sőt néha azzal tesszük a legjobbat, ha elengedjük és nem ragaszkodunk hozzá görcsösen. Kaptam egy regényt, mely hisz a második esélyben, abban, hogy nem feltétlenül fiatalabb korunkban talál ránk a szerelem és, hogy tulajdonképpen honnan is tudjuk, hogy mikor jön el annak az ideje, hogy változtassunk, hogy kilépjünk és új vizekre evezzünk. Az mindenesetre nagyon jót tett a kötetnek, hogy nemcsak Kristin, de Noah gondolatai, érzései, kételyei is helyet kaptak, de azért én Scott oldalára is kíváncsi lettem volna. Arra, hogy ő miként éli meg a dolgokat, és hogy, őt magát mi vette rá arra, hogy ennyire megváltozzon és úgy viszonyuljon a feleségéhez, ahogy azt tette.
"Scott is így nézett rám régebben. Játékosak voltunk, szerettük egymást, és kihagyott a szívverésem, ha megláttam. Ő volt az én délceg lovagom, én voltam a királylány, akit megmentett. De a tündérmesének vége. És nem élünk boldogan, amíg meg nem halunk."

"Remeg a lábam, ahogy a tekintetünk találkozik. Csak arra tudok gondolni, hogy szeretném megmászni, mint egy pálmafát, hogy lerázzam róla a kókuszdiót. A fotókon is szexi volt, aztán az ablakon keresztül még dögösebb, de így közelről egyszerűen nem is e világi."

" - Férfiak! - még jobban nevet. - Esküszöm, nem normálisak, és nem értik azt a szót, hogy nem. Ezt megszívtad, Kris. Úgy értem, esélyed sincs, ha Noah tényleg szemet vetett rád."

"Na, tessék, harmincnyolc éves koromban az ablakon mászok ki a barátnőm szobájából, nehogy kiderüljön, hogy együtt aludtunk. Úgy látszik, ez bármely életkorban előfordulhat az emberrel."


Ha te is elolvasnád ide kattintva megrendelhető 30%-os kedvezménnyel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Carley Fortune: Várlak a tónál

" Észrevétlenül jutok el a néptelen recepciós pultig." * Találkozzunk ​egy év múlva… És ezúttal ne hagyj cserben!  Fern Brookban...